RALLI

Kalender

2021. aasta autoralli meistrivõistluste kalenderplaan:

12.-13. veebruar – Otepää talveralli (toimunud)

15.-16. juuli – Rally Estonia (etapp klassidele EMV2, EMV3 ja EMV4)

17. juuli – Rally Estonia (etapp klassidele EMV2, EMV3 ja EMV4)

30.-31. juuli – Rapla ralli

28.-29. august – Lõuna-Eesti ralli

18. september – Viru ralli

8.-10. oktoober – Saaremaa ralli

Broneerimiskeskkond

Vaata siit: Broneerimiskeskkond

Rallyreg

Vaata siit: Rallyreg

Mis on autoralli?

Autoralli on autospordiala, millel võisteldakse tehases valmistatud, kuid modifitseeritud autodega tavalistel autoteedel. Rallit sõidetakse tavaliikluseks suletud teelõikudel (lisakatsetel), mille pikkus on tavaliselt 10-30 kilomeetrit. Lisakatsete vahele jäävad ülesõidud, mille läbimiseks antakse ette kindel aeg. Ralli tulemus saadakse lisakatsete läbimise aegade liitmisel. Sellele võivad lisanduda trahvisekundid, mis saadakse ülesõitude läbimise aegade eksimuste tõttu. Autorallit sõidetakse eraldistardist.

Rallisõidus on meeskonna liikmed sõitja ja kaardilugeja. Võistluse ajal loeb kaardilugeja piloodile ette rajaga tutvumise ajal kirjutatud kiiruslegendi.

Eesti meistrivõistluste rallid kestavad võistlejate jaoks tavaliselt kolm päeva, millest esimesed kaks kuluvad võistlusrajaga tutvumisele ehk kiiruslegendi kirjutamisele. Võidukihutamine algab tavaliselt võistlusnädala reede õhtul ning jätkub laupäeval. Harrastajatele korraldatakse ka väiksemaid võistlusi, kus kõik tegevused on mahutatud ühe päeva sisse.

Rallis võisteldakse spetsiaalseltel autodel, mille oluline osa on turvapuur. Avariide korral kaitseb see sõitjaid vigastuste eest. Lisaks on võistlejailt nõutud rahvusvaheliste tingimuste kohane võisusõiduriietus ja –kiiver.

Ralliautod on jagatud nende võimsuse järgi eraldi klassidesse. Osade klasside autod vastavad rahvusvahelistele tehnilistele tingimustele, teised Eesti rahvuslikele tingimustele. Tehnilised tingimused tagavad autode ohutuse ja võrdsuse.

Mis on rallisprint?

Rallisprinti sõidetakse sarnaselt autorallile, kuid sprindis arvestatakse ainult lisakatsete läbimise kiirust. Sprindivõistlusel läbivad kõik osalejad sama lisakatse kolmel korral. Iga kord jagatakse klassisiseselt punkte (1. koht – 1 punkt, 2. koht – 2 punkti jne) ning võistluse võidab omas klassis kahe vooru summas väikseima skoori saanud võistleja. Sprindivõistlused on ühepäevased.

Võimalused

Tõsised sportlased saavad Eestis võistelda Eesti meistrivõistlustel nii autorallis kui -sprindis. Mõlemal alal saab sõita rahvusvahelistele tingimustele vastava autoga või ka veidi soodsama rahvusliku klassi autoga. Eestis toimuvad Eesti meistrivõistlused ja Eesti karikavõistlused.

Lisaks on olemas eraldi võistlused pühapäevasõitjatele – rahvaralli ja rahvasprint.

RALLIUUDISED

RALLIKOMITEE

Emilia Abel

  • Rallikomitee esimees
  • emilia@onevent.be
  • +372 521 7076

Juhan Mänd

  • Rallikomitee liige (punkti- ja kiirustabelid)
  • juhanm@hot.ee
  • +372 5837 0171

Avo Kristov

  • Rallikomitee liige (ohutus ja koolitus)
  • avokristov@gmail.com
  • +372 507 4035

Gabriel Müürsepp

  • Rallikomitee liige (testimine)
  • gabriel.myyrsepp@gmail.com
  • +372 503 2757

Janno Hert

  • Rallikomitee (ohutusautode kordinaator)
  • janno.hert@tridens.ee
  • +372 5331 0433

Simo Koskinen

  • Rallikomitee liige (noorvõistlejad ja võistlejate esindaja)
  • simo.koskinen.01@gmail.com
  • +372 5743 9472

Rasmus Uustulnd

  • Rallikomitee liige (it- arendus ja tuleviku projektid)
  • uustulndrasmus@gmail.com
  • +372 5346 2093