Lada Classic Cupi eestvedaja: tuleb äge võidusõit. Avaldati ka tehnilised tingimused

Einar Visnapuu / Arro Vahtra Ladaga Lõuna-Eesti ralli linnakatsel. Foto: Pille Russi

Autorallis uuest hooajast käivituva Lada Classic Cupi eestvedaja Einar Visnapuu prognoosib sarjas põnevat hooaega.

“Arvan, et tuleb äge hooaeg. Auto enda olemus ja sarja tingimused loovad eelduse võrdseks võidusõiduks,” sõnas Visnapuu. “Mõningad ümberehitused on lubatud, aga autod on üldjoontes siiski standardsed.” Tehniliste tingimustega on võimalik tutvuda siin.

Lada Classic Cupi saab sõita tagaveoliste Ladadega (mudelid VAZ-2101 kuni VAZ-2107 ja nende modifikatsioonidega). Mootori töömaht peab jääma vahemikku 1200 kuni 1600 cm3. Autodele on kehtestatud miinimumkaal, mis kuni 1300 cm3 mootori puhul on 700 kg ja kuni 1600 cm3 korral 780 kg.

Idee Lada Classic Cupi käivitamiseks sündis Visnapuu sõnul rallil pealtvaatajana olles. “Arutasime sõbraga, et Ladaga ju tänapäeva Eesti autorallis klassivõitu ei saavuta ja kui võiduvõimalus sisuliselt puudub, siis kaovad ka võistlejad. Oleks kahju, kui Lada ralliautona hääbub,” sõnab ta. “Nii tekkiski idee Ladadele eraldi arvestus luua ja mõte leidis toetust ka EAL rallikomitees.”

Ladadega sõidetakse võidu kogu endises Nõukogude Liidus, endistes sotsialismimaades ning muljalgi. “Mõni sahistab, et meil võib järgmisel hooajal Eestist juba 15 Ladat rajal olla, Lätis on kaheksa võistlusvalmis autot, Ladad on populaarsed ka Ungaris, nendega sõidetakse rallit ka Soomes, rääkimata Venemaast.”

Lada Classic Cup korraldatakse 2022. aastal EMV8 klassi siseselt – teisisõnu peetakse selles klassis startivatele Lada Classic Cupi tehnilistele tingimustele vastavatele autodele ka omaette punktiarvestust.

LOE KA NEID UUDISEID:

22. aprill 2024

Mark Martin Loomets Itaalia meistrivõitluste avaetapil poodiumil

Kardispordi Itaalia meistrivõistluste avaetapil saavutas Mark Martin Loomets finaalis teise koha ning lõpetas nädalavahetuse kokkuvõttes kolmandana. Itaalias Triscina kardirajal...
22. aprill 2024

Ruben Volti hooaeg TCR Europe sarjas algas vaatamata heale kiirusele raskelt

Ruben Volt alustas oma tänavust autoringraja hooaega Itaalias Vallelunga ringrajal. TCR Europe sarja selle aasta esimesed sõidud pakkusid erinevaid emotsioone. ALM Honda Racing sõitja...
22. aprill 2024

Eesti ringrajasõitjad Itaalias ja Malaisias esiviisikus

Ruben Volt saavutas viienda koha TCR Europe´i sõidus Itaalias ja Ralf Aron oli viies Fanatec GT Asia võistlusel Malaisias....
22. aprill 2024

Kajak Saksamaal parimal stardikohal, Priit Sei võitis Leedus

Markus Kajak tegi Saksamaal suurepärase sõidu, kuid finaaliintsident rikkus lõpptulemuse. Priit Sei tõi Leedust võidu koju. Kajak Saksamaal kõige...