Lada Classic Cupi eestvedaja: tuleb äge võidusõit. Avaldati ka tehnilised tingimused

Einar Visnapuu / Arro Vahtra Ladaga Lõuna-Eesti ralli linnakatsel. Foto: Pille Russi

Autorallis uuest hooajast käivituva Lada Classic Cupi eestvedaja Einar Visnapuu prognoosib sarjas põnevat hooaega.

“Arvan, et tuleb äge hooaeg. Auto enda olemus ja sarja tingimused loovad eelduse võrdseks võidusõiduks,” sõnas Visnapuu. “Mõningad ümberehitused on lubatud, aga autod on üldjoontes siiski standardsed.” Tehniliste tingimustega on võimalik tutvuda siin.


Lada Classic Cupi saab sõita tagaveoliste Ladadega (mudelid VAZ-2101 kuni VAZ-2107 ja nende modifikatsioonidega). Mootori töömaht peab jääma vahemikku 1200 kuni 1600 cm3. Autodele on kehtestatud miinimumkaal, mis kuni 1300 cm3 mootori puhul on 700 kg ja kuni 1600 cm3 korral 780 kg.

Idee Lada Classic Cupi käivitamiseks sündis Visnapuu sõnul rallil pealtvaatajana olles. “Arutasime sõbraga, et Ladaga ju tänapäeva Eesti autorallis klassivõitu ei saavuta ja kui võiduvõimalus sisuliselt puudub, siis kaovad ka võistlejad. Oleks kahju, kui Lada ralliautona hääbub,” sõnab ta. “Nii tekkiski idee Ladadele eraldi arvestus luua ja mõte leidis toetust ka EAL rallikomitees.”

Ladadega sõidetakse võidu kogu endises Nõukogude Liidus, endistes sotsialismimaades ning muljalgi. “Mõni sahistab, et meil võib järgmisel hooajal Eestist juba 15 Ladat rajal olla, Lätis on kaheksa võistlusvalmis autot, Ladad on populaarsed ka Ungaris, nendega sõidetakse rallit ka Soomes, rääkimata Venemaast.”

Lada Classic Cup korraldatakse 2022. aastal EMV8 klassi siseselt – teisisõnu peetakse selles klassis startivatele Lada Classic Cupi tehnilistele tingimustele vastavatele autodele ka omaette punktiarvestust.

LOE KA NEID UUDISEID:

26. november 2021

Võidusõit aastal 1912. Miks olid talupoegadel kotid peas?

“Ühe külatee ääres nägid imestunud automobilistid kohalikke talupoegi, kes seisid kotid peas,” kirjeldatakse äsja ilmunud raamatus “Automotokroonika. Tsaariaeg” 1912....
25. november 2021

Nädalavahetus autospordis: rallikross ja ringrajasõit

Nädalavahetusel jõuavad lõpule tänavused rallikrossi maailmameistrivõistlused ja ringrajasõidu turismiautode maailmakarikavõistlused. Rallikrossi MM-i kaks viimast etappi sõidetakse laupäeval ja pühapäeval...
23. november 2021

Tõnis Kasemets, eestlasest autospordiproff Ameerikas

Tõnis Kasemets on ainus Eesti autosportlane, kes jõudnud Põhja-Ameerika tippvormelisarja ning osalenud kuulsatel Daytona 24-tunni ja Sebringi 12-tunni sportautode...
22. november 2021

Markus Kajak sai kardispordi WSK Final Cup’il kuuenda koha

Nädalavahetusel Adria kardirajal Itaalias sõidetud WSK Final Cup on harilikult hooaega lõpetavaks võistluseks. Viiest stardis olnud eestlasest jõudis finaali...

Eesti Autospordi Liit

Reg. nr: 80076023
Aadress:
Mustamäe tee 4, 10621, Tallinn
Tel.: +372 6398 666
E-post: info@autosport.ee

Olulised lingid

Olulised lehed

Jälgi Eesti Autospordi Liitu ka:

© Kõik õigused on reserveeritud Eesti Autospordi Liidule