Laupäeval Matsi krossirajal toimunud autokrossi Liqui Moly Eesti meistrivõistluste avaetapil osales kokku 14 võistlejat nii Eestist kui ka Lätist.
Viimati võistlesid veoautod talvistes oludes 2015. aastal ning veobagid 2010. aastal. Talviselt külma võistlust alustasid taaskord eelsõidud, kus põnevat vaatamist jagus kõikidesse võistlusklassidesse, seejärel sõideti finaalsõidud. Esimesena selgitati finaalsõitudes välja võitja GAZ-51/52 ning GAZ-53 klassides ning seejärel selgusid parimad veobagide võistlusklassis.
GAZ-51/52 klassivõitja Veiko Hirsniku sõnul oli võistluspäev tingimusi arvestades ideaalne ja sujus algusest lõpuni suurepäraselt. “Sõit läks hästi, rada oli küll ootamatult libe, aga sain nendes tingimustes suurepäraselt hakkama. Rehvivalik oli samuti ideaalne, konkurentsitult parimad. Nautisin igat sõitu ning kõik sõidud sujusid stardist finišini ideaalilähedaselt”
Klassi GAZ-51/52 paremusjärjestus:
1. Veiko Hirsnik
2. Mikk Mäesaar
3. Andre Mõttus
GAZ-53 klassivõitja Mait Mäesaar sõnas võistlust kokkuvõttes, et võistlusrada oli ootamatult libe, mistõttu tuli teha ka mõned muudatused. Siiski kulges võistlus üldjoontes tõusvas joones. “Rada oli üle ootuste libe, mistõttu tuli ka rehvitaktikat palju muuta. Võistlus siiski läks tõusvas joones – ajasõidus teine, poolfinaalides kolmas ja teine ning finaalis panin mängu kõik enda talvesõidu oskused ning pimedust trotsides suutsin sõidu võita.“
Klassi GAZ-53 paremusjärjestus:
1. Mait Mäesaar
2. Heigo Ojasaar
3. Tauri Toime
Veobagide klassi võistluspäeva lõpetas parimana elu esimesel autokrossivõistlusel osalenud Martin Talv, kes ajasõitudes ning poolfinaalides näitas pigem tagasihoidlikku sõidujoont, kuid finaalides suutis edestada ka juba kogenenud võistlejaid.
Veobagide paremusjärjestus:
1. Martin Talv
2. Janis Kozlovskis
3. Ainars Ramats
Võistluste juhi Erko Sibula sõnul kulges võistlus üldiselt nii nagu korraldajad olid planeerinud – rada oli korralik ja meeldis ka võistlejatele väga. Siiski muutus rada libedaks ning seetõttu tuli teha võistluses korralduslikke muudatusi ja vähendada nii eelsõitude kui ka sõidetavate ringide arvu. “Võistlus kulges üldjoontes nii nagu planeerisime. Rada oli hästi ettevalmistatud ja meeldis võistlejatele väga. Enne lõunat said sprindiklasside võistlused läbi ja lõunast alates alustasime ühisstartidega (veoautod ja rahvakross). Kõik sujus üldiselt hästi, kuid me ei osanud arvata, et rada veoautode ja bagide jaoks liiga libedaks muutub ning ka seda, et ring võiks olla liiga pikk, mistõttu sõidud venisid pikale. Seega tuli teha otsus, et veoautod sõidavad kolme eelsõidu asemel kaks, samuti vähendasime sõidetavate ringide arvu. Sellest omakorda tingituna lõppes võistlus juba suhteliselt hämarates tingimustest, kuid lõpuks olid kõik väga rahul ning hämarus tekitas isegi mõneti positiivset elevust. Tahaksin tänada korraldajaid , pealtvaatajaid ja ka kõiki sõitjaid. Erilised tänud veoauto- ja bagimeestele, kes võtsid vaevaks ja talvisele etapile kohale tulid.“
Autokrossi järgmine etapp sõidetakse 7.mail Misso krossirajal.
Tekst: Marleen Maask