Vihm sekkus kiirendusvõistluse käiku

Vihmasadu sundis võistlust enneaegselt lõpetama. Foto: Tanel Simon

Kiltsi lennuväljal toimunud Ameerika Auto EDRA Nationals oli planeeritud kolmele päevale, kuid kahjuks vihma tõttu finaale lõpuni sõita ei õnnestunudki, punktid jaotati kvalifikatsioonitulemuste alusel. Tegemist oli Eesti meistrivõistluste sarja esimese etapiga ja karikasarja teise etapiga, ehk võimsamad klassid tulid sellel hooajal esimest korda rajale.

Sellegi poolest olid paljud osalejad rajal esimest korda sel hooajal uute autodega ja kokku jagati välja 121 võistlusnumbrit. Reedel oli võimalus osalejatel osaleda vabatreeningul ning sõideti kaks kvalifikatsiooni ring, laupäeval veel 4 kvalifikatsiooniringi lisaks.

Outlaw klassis oli rajal Veljo Einberg Top Mule Racing tiimiga, kes eelmise hooaja lõpetas Eesti rekordiga, kui esimesel võistlusel sel hooajal ei tahtnud auto käigukast koostööd teha, vaatamata korduvatele katsetele, ning rekordit minnakse püüdma järgmisele etapile.

Käigukasti probleem lõpetas liiga vara ka Riivo Sinijärve ja Racing Team Estonia võistluse. Kahjuks ka Harri Lillevars Harri’s Weldworks & Motorsport tiimiga pidi tehnilistele probleemidele alla vanduma. Aga see eest Andres Arnover ja Outlaw 565 ning Janar Lükk Lykk Racing tiimiga parandasid oma aegu iga sõiduga. Andres Arnover sõitis oma isikliku Eesti rekordi 7,73475@288km/h

Street klassides oli nädalavahetusel 34 võistlejat ja väga põnev oli jälgida Street/B klassi, kus võistlejad oma aegu kirurgiliselt reguleerivad, sest enamik nendest sõidavad indeksist kiiremini.

Ei saa unustada ka motoklasse, kus kolmes klassi oli võistlemas 21 tsiklit ning meie võistlejatele tulid konkurentsi pakkuma ka soomlased. Väga põnevaid masinaid ja sõite jagus mõlemale päevale.

Lisaks Eesti kiirendusele sõideti ka Balti karikasarja teine etapp ning Summit EDRS seitsmes etapp.

Hea on näha, et kiirendusvõistlustel on pealekasvu iga aastaga juurde tulemas ja päris noorte sõitjate näol. Junior Dragster’eid oli sel korral rajal lausa 5 ja Junior Bracket’it sõitsid kaasa 2 noort autodega. Korraldajad tegid ka laupäeval ka väikse demonstratsiooni – võib tunduda, et Junior Dragster’id on üsna aeglased, aga katse näitas, et Aston Martin kaotas 200 meetri peale pika puuga.

Järgmine etapp Speedest Glassdrive Racing on tulemas Tartu Ülenurme lennuväljal 29. juulil.

LOE KA NEID UUDISEID:

15. mai 2024

Majanduslikel põhjustel ära jäänud Võru rallit asendab Lätis sõidetav Cēsise ralli

Algselt 7. ja 8. juunile planeeritud, kuid majanduslikel põhjustel ära jäävat Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste hooaja neljandat etappi, Võru...
15. mai 2024

Noored Roolis sari jätkub pühapäeval Kulbilohu rallikrossirajal

Noored Roolis hooaja teine etapp sõidetakse juba sellel pühapäeval, 19. mail Tartumaal Kulbilohu rallikrossirajal. Võistlussarjas kasutatavateks autodeks on ühesugused...
14. mai 2024

FOTOD. Markus Häidberg asfaldikogemusest veobagiga: huvitav oli sõita

Inten autokrossi Eesti meistrivõistluste avaetapp sõideti Raassilla täielikult kõvakattega rajal, mis oli paljudele veoauto- ja veobagisõitjatele uus kogemus. Veobagi...
13. mai 2024

Markus Kajak sõitis end Saksamaal poodiumile, Albert Tamm Hispaanias

Lisaks kodumaisele hooaja algusele sõitsid Eesti kardisportlased ka võidu välismaal. Markus Kajak lõpetas Saksa meistrivõistluste etapi kolmandana, näidates kiireimat...