FOTOD ja VIDEO. Ridala Offroad Metsik Laas: raske rada ja tihe konkurents

Tarvo Klaasimäe / Romet Eenok võitsid ET2-klassi. Fotod: Pille Russi

Maastikuvõistluse Ridala Offroad Metsik Laas raskel rajal toimus väga konkurentsitihe võidusõit.

Läänemaal peetud võistlusel selgus paremusjärjestus kahe päeva jooksul läbitud ringide summana. Klassis ET2 suutsid näiteks teisel võistluspäeval läbida neli ekipaaži pooleteise tunni jooksul võrdselt kuus ringi. “Konkurents oli väga tihe, tavaliselt tulevad ikka ringidega mõõdetavad vahed,” rääkis klassi võitnud Tarvo Klaasimäe (kaasjuht Romet Eenok) võistkonnast Porgand. Esimesel võistluspäeval tegid nad siiski kõigile peale Rait Mändla / Rauno Lahi (Team Saarlased) ringi sisse.

“Enne sõitu käisime raja jalgsi läbi ja vaatasime, kus ja kui sügavad augud potentsiaalselt on ja kuidas puude vahelt läbi pääseme. See info on ajakohane vaid sõidu alguses, sest raja seis muutub,” sõnas Klaasimäe pärast teise päeva sõitu. “Turbalõigul oli näiteks mitu kohta, kus alguses tundus, et pole hullu midagi, aga tegelikkuses läks seal paari ringiga üsna sügavaks ja hakkasime kinni jääma. Päris palju tuli vintsida.”

Klassis TR-1 läbisid teisel päeval kolm tiimi võrdselt 11 ringi, kokkuvõttes võitnud Team Samukas (Hendrik Lillipuu / Karl Viimsalu) oli suutnud päev varem sõita rivaalidest tiiru rohkem. “Avapäeval startisime esimesena, aga kahjuks vajusime ühest kännust eelmise aasta võistlusest jäänud mudaauku ja pidime vintsima. Umbes viis autot sõitis mööda, misjärel hakkasime tagant vaikselt tulema,” lausus Lillipuu. “Kraavid olid nii järsud, et kaugelt vintsida ei saanud, vaid tuli võimalikult kraavilähedast puust otse nina üles tõmmata. Lihtne sõit ei olnud.”

Klassi ATV Vaba edestas Hendrik Laur (meeskond Vesirott) rivaale kahe päeva kokkuvõttes kahe ringiga. “Esimesel päeval olid asjad lihtsamad, ei pidanud nii palju rada valima, lihtsalt sõitsid ja vaatasid, kus läbi saad, ühe korra pidi igal ringil vintsima,” rääkis ta “Teise päeva rajal ei saanud n-ö otse läbi sõita, tuli õiget teed otsida.”

Tulemused

ATV Vaba: 1. Hendrik Laur, Vesirott, Can-Am Renegade XMR 993CCM, 17 ringi, 2. Hando Koger, HK, Can-Am Renegade 15, 3. Allan Taat, Teamkurapojat, Can-Am Renegade XMR 15.

ET1: 1. Vadims Selckis / Sanita Selecka, Suzuki Vitara 11, 2. Üllar Ahi / Indrek Paluteder, Mudakoll, omvalmistatud 11, 3. Arvet Adson / Marek Kruusenvald, Sookonn, Toyota Hilux 9.

ET2: 1. Tarvo Klaasimäe/ Romet Eenok, Porgand, Honda T4 Turbo 13, 2. Rait Mändla / Rauno Lahi, Team Saarlased, Predator 13, 3. Girts Gailitis / Guntis Puzulis, GMS Workshop, G6 G Proto 12.

TR-1: 1. Hendrik Lillipuu / Karl Viimsalu, Team Samukas, Suzuki Jimny 15, 2. Karl-Erik Abram / Martti Pukko, ADK, Toyota LC70 14, 3. Teet Tähepõld / Krister Peetmaa, Särtzu Suuzi, Suzuki Vitara 14.

Veok: 1. Alar Liisväli / Dima Matsuy / Stanislav Maltšihin, GAZ-3307 11, 2. Karl Reimann / Martti Ungert, Chevy, Chevrolet K30 11, 3. Kalmer Vask / Raul Vask, Külakurnajad, GAZ-63 10.

LOE KA NEID UUDISEID:

3. märts 2024

Kardisportlane Markus Kajak võitis WSK etapi ja tõusis sarja kokkuvõttes poodiumile

Markus Kajak võitis WSK Super Master Series’i viimase etapi Sarno kardirajal, tõustes hooaja kokkuvõttes kolmandaks. Kvalifikatsioonis viiendat aega näidanud...
29. veebruar 2024

Nädalavahetus autospordis: superkross Eestis, Paul Aron alustab F2 hooaega

Nädalavahetusel sõidetakse Eestis superkrossi, Bahreinis algab aga vormel 2 hooaeg, kus eestlastest osaleb Paul Aron. Eestis jäävad sulailma tõttu...
29. veebruar 2024

Emilia Abel valiti FIA Road Sport Committee presidendiks

Rahvusvahelise Autoliidu FIA maailma mootorispordinõukogu kinnitas Eesti Autospordi Liidu rallikomitee esimehe Emilia Abeli FIA Road Sport Committee presidendiks. FIA...
29. veebruar 2024

Eesti Autospordi Liit ja LeCont Tyres sõlmisid rehvitarne lepingu hooaegadeks 2024 ja 2025

Eesti Autospordi Liit teatab koostööleppest, mille kohaselt tarnib hooaegadel 2024 ja 2025 kardispordi Eesti meistrivõistlustele värskelt homologeeritud rehvid tunnustatud...