Raplas sõideti Olerex Eesti kardispordi meistrisarja esimene etapp

Vahelduvates oludes sõidetud võistlus kujunes oodatult sündmusterohkeks ning üllatusi jagus igasse võistlusstarti.

91 osavõtjaga Olerex Eesti kardispordi esimene etapp sõideti laupäeval Rapla kardirajal. Päikseline ilm vaheldus kergete vihmahoogudega, mis sundisid õige pisut lühendama vaid ühe võistlusklassi finaali. Etapp Raplas oli ühtlasi osaks Rapla valla 130. juubeliaasta tähistamises.

Meistrivõistluste sarja välises klassis Cadet käivad rajal alles kardispordiga alustavad võistlejad. Ligemale 20 Raplas rajal käinud võistleja seas kuulus poodium võitjale Lukas Teets (Rapla Kardiklubi), teisena lõpetanud Konrad Karjusele ning kolmanda koha hõivanud Markus Müilile (mõlemad Talvar Racing).

Piseimas meistrivõistluste arvestuses ehk klassis Micro tegi Meryl Peldes (DHR Estonia) seda, mida temalt oodati. Vähemalt finaalis, sest kvalifikatsioonis oli ta alles neljas. Ilusa sõiduga saavutatud esikoht vastavalt teiseks ja kolmandaks tulnud Rasmus Telleri ja Patrick Orvandi (mõlemad KS Academy) ees andis õige suuna meistritiitli suunas, mida temalt aastaid oodatud on.

Klassis Mini valitses päeva esimesi sessioone selgelt Aleksander Uusneem (Vihur Team). Sarnaselt eelmise hooajaga polnud valitsev Eesti meister Andri Tsikin justkui ei-kusagil. Finaalis avanesid aga taevaluugid ning ehkki rada ei saanud hetkekski päris läbimärjaks, sõitsid nii mõnedki slikk-rehvidel võistlejad rajalt välja. Tolleks hetkeks oli Tsikin leidnud tee endale harjumuspärasele liidrikohale.

Tagapool aga arenesid sündmused omasoodu. Julgemad sõitjad parandasid kohti, liiga julged aga lendasid rajalt. Võistluste žürii otsustas ohutuse kaalutlusel võistluse katkestada ning lõpptulemusena läks seega kirja eelmisel täisringil kehtinud paremusjärjestus: Tsikin esimene, Alexander Dahlström (KH Racing) teine ja Richard Alexander Pullinen (Liqui-Moly Roli Motorsport) kolmas. Tehniline kontroll hindas aga Dahlströmi kardi mootori reeglitele mittevastavaks, tema tulemus diskvalifitseeriti ning kolmandaks tõusis Tõnis-Johannes Toomingas (Jõgisoo Kardiklubi).

Klassis OK-Junior pidi teoks saama Eesti-Läti maavõistlus. Väga kiire lätlase Alexander Skjelteni (AIX Racing Team) vastu astusid erinevates sessioonides koguni neli eestlast: Damir Mingazov, Mia-Mariette Pankratov (mõlemad AIX Racing Team) ja Mark Dubnitski (DHR Estonia). Kui ühes või teises sessioonis mõni neist suutiski Skjeltenist jagu saada, siis otsustavad finaalis võttis lätlane oma, sõitis veatu sõidu ning võitis soliidse vahemaaga.

Tagapool andsid teineteisele lahingu nimetatud eestlased – kord üks ees, siis jälle teine. Terve võistluspäeva teravalt sõitnud Pankratov haaras finaalis kiiresti teise koha ning hoidis seda kuni viimaste ringideni. Paraku trügis Dubnitski temast lõpu eel mööda, kuid õnnestunud tagasipöördumiseks Eesti meistrivõistlustele tuleb Pankratovi esitust pidada sellele vaatamata.

Otseveoliste kiiremas klassis OK pidid võitja omavahel välja selgitama soosikud Joosep Planken (TARK Racing) ja Ruben Volt (DHR Estonia). Kvalifikatsioonis oli ees Planken, esimeses eelsõidus jälle Volt ning teises uuesti Planken. Finaal kujunes aga siiski Volti soolosõiduks. Ilmselt jääb sõit Raplas aga Volti viimaseks, sest rohkem plaanib Eestis siiani sisuliselt kõik võitnud noormees keskenduda Itaalia kereautode TCR-sarjale.

Aga põnevam võidusõit läks lahti pisut tagapool. 6. kohalt startinud Carmen Kraav (AIX Racing Team) tõusis Henrietta Olaku (TARK Racing) avaringi väljasõidu järel viiendaks, püsis seejärel Oskar Männametsa (AIX Racing Team) ja klassi kogenuima võistleja Robin Särjega (Gear Racing) viimaste ringideni ühes pundis. Viimase ringi viimases kurvis ta ka kõrvale sai ning finišijoon ületas ta ülinapi vahega Särje ees. Hooaja esimene poodiumikoht oli sellega saavutatud.

“Tundsin, et mu kardi rehvid peavad paremini ning suudan just raja viimastes kurvides olla Oskarist ja Robinist pisut kiirem,” ütles ilmselgelt tulemusega rahulolev Kraav vahetult pärast finišit. “Eesmärk oli neid survestada, et nad õige pisikese vea teeksid. Lõpuks see ka õnnestus.”

Meistrivõistluste kiireimas klassis KZ2 oli oodata duelli uute tulijate ja kogenud klassivalitsejate vahel. Aastaid antud klassis järjepanu Eesti meistriks tulnud Sten Dorian Piirimägi (AIX Racing Team) on lisaks oma tohutule kogemustepagasile näidanud end ka väga targa sõitjana, kelle ajasõitude või eelfinaalide mõnikord tagasihoildikuna tunduda võinud tulemus on üksnes osaks laiemast taktikast.

Juba eelmise hooaja Tabasalu etapi võiduga näitas kiirele 6-käigulisele KZ2 kardile üle kolinud Karl-Markus Sei (TGT Racing), et seniste valitsejate trooni on võimalik kõigutada.

Reedestel vabatreeningutel Raplas kinnitas seda veendumust klassi OK valitsev Eesti meister ning KZ2-klassi tänavune debütant Markus Kajak (AIX Racing Team), olles kiireim enamikul sessioonidest.

Laupäevases kvalifikatsioonis sõitis ta parima aja, edestades tiimikaaslast ning teist klassi debütanti Siim Leedmaad (AIX Racing Team) 0,25 sekundiga. Eelfinaalid kulgesid samuti kahe noore võidusõitja taktikepi all, kus mängu suutis segada üksnes kogenud Mario Vendla (Rich Racing).

Finaalis pühkis aga Kajak teistelt eest. Kui Leedmaa ka tõusis hetkeks teiseks, tegi tagantpoolt tormilist tempot hoopis Sei, kes tõusis lõpuks Leedmaast mööda ning lõpetas sõidu teisena.

Tagasihoidlik Kajak ütles finiši-järgsel poodiumil: “Kohanemine KZ2 kardiga on läinud üle ootuste hästi, kuid Eesti kardispordi meistrivõistluste avaetapi võit on ka mulle üllatuseks. Lisaks Eesti võistlustele on mul tänavu plaanis osaleda ka maailmameistrivõistlustel.”

Kajakuga sama meelt oli kolmandana lõpetanud tiimikaaslane Leedmaa: “Jätkuvalt on palju õppida, kuid seda saabki teha võisteldes ning seeläbi kogemusi hankides. Olen kolmanda koha üle väga õnnelik, kuid see ei tähenda pikka hooaega silmas pidades veel suurt midagi.”

Tehnilise rikke tõttu katkestanud Piirimägi jaoks oli see nädalavahetus, mis tuleb unustada. Vaatamata esimese etapi kahvatuvõitu tulemustele ning katastroofilisele lõpule on Piirimägi hooaja üldist kulgu arvestades alati tugevam, kui üht etappi silmas pidades. Juba järgmistel etappidel näeme teda tagasi tippkonkurentsis ning lahing meistritiitlile tuleb põnevam, kui ei kunagi varem.

Meeskondlikult oli Rapla etapil parim AIX Racing Team. Teine DHR Estonia ja kolmas TARK Racing.

Kuue-etapiline Olerex Eesti kardispordi meistrivõistlused jätkuvad teise etapiga Tabasalu kardirajal 4-5. juunini.

LOE KA NEID UUDISEID:

12. detsember 2024

Terminal autoralli Eesti meistrivõistlustel sõidetakse 2025. aastal kuus etappi

Eesti Autospordi Liit avaldas Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste 2025. aasta hooaja kalendri ja reeglid. 2025. aasta Terminal autoralli Eesti...
11. detsember 2024

Paul Aron vormel 1 testist: insenerid olid rahul ja kiirus paistis hea olevat

Paul Aron võttis Alpine´i pressiteenistuse vahendusel kokku oma muljed karjääri esimesest vormel 1 testipäevast eile/teisipäeval Abu Dhabis. Aron läbis...
10. detsember 2024

2025. aastal sõidetakse sprintralli Eesti karikavõistlusi

2025. aastal sõidetakse sprintralli Eesti karikavõistlusi, mis on eelkõige mõeldud vaheastmeks üleminekul rahvarallilt Eesti meistrivõistlustele. Sprintralli Eesti karikavõistlused koosnevad...
10. detsember 2024

Ao Vaida: Red Bull Car Park Drifti finaal oli äge, aga tehnilised probleemid rikkusid tulemuse

Renditud võistlusauto tehnilised probleemid mõjutasid tugevalt Eesti eelvõistluse võitnud Ao Vaida sõitu Omaanis toimunud Red Bull Car Park Drifti...