Rallikrossi Balti meistrivõistlused algasid Eestis

Super1600 võitis Andre Kurg. Fotod: Rando Aav

22. mail sõideti Harjumaal LaitseRallyPark´i võistlusrajal Põhja-Euroopa regiooni Balti meistrivõistluste esimene etapp.

Kõige enam oli osalejaid masinaklassis Crosskart Xtrem, kus kuue ringilisse finaalsõitu jõudsid lätlane Reinis Nitišs, soomlased Pasi Penttinen ja Riku Huuhka ning eestlased Martin Juga, Toomas Triisa ja Tamo Toodo. Sõidu võitis Reinis Nitišs Pasi Penttineni ja Martin Juga ees. Krosskartide esimeses poolfinaalsõidus juhtus raja kõige järsemas kurvis ka omamoodi kummaline vahejuhtum, kus võistlusmasinad number 7 ja 77 üksteise külge kinni jäid. See tähendas, et võistlejad Ragnar Kaljuste ja Peeter Rüütel pidid kahekesi sinna konkurentide sõitu vaatama jääma. Teises poolfinaalis kaotas Pasi Penttinen samasse oma sõiduvahendi tagumise osa ehk osa kardi kattest pudenes rajale.

TouringCar klassis, kus oli üldse vaid kolm osalejat, jõudsid kõik kolm meest ka poodiumikohale. Võidu võttis valitsev Balti meister Rauno Rappu. Järgnesid Jari Jaakkola ja Raul Laanisto. Tagarattaveoliste autode klassis võidukarika välja teeninud Rauno Rappu kommenteeris: “Päev läks hästi. Intsidente ei olnud. Eile seadistasime auto piisavalt heaks. Selles mõttes oli kehva sõita, et konkurentsi ei olnud. Kavatsen võistelda ka järgmistel etappidel Lätis ja Leedus, seal on kindlasti rohkem osalejaid.”

Esirattaveoliste autode klassis Super 1600 alistas rivaalid Škoda Fabiaga võistelnud Andre Kurg, kes plaanib kaasa teha kõik tänavused Balti meistrisarja etapid. “Tahaks sõita terve hooaja Balti meistrisarjas, praegu muud ei plaani. On kolm etappi, katsun nendel hakkama saada. Loodan, et ei tule tehnilisi tõrkeid, hoian hinge kinni,” lausus ta. Laitse võistlust kommenteeris Andre Kurg järgmiselt: “Olin väga ettevaatlik, et finaalini ära kesta. Hommikust peale oli käigukastis mingi kolks sees, aga varukasti ei ole.” Teise tulemusega lõpetas võistluse Super1600 klassis sel hooajal Audiga võistlev leedulane Rytis Rutkauskas, kolmas oli Andreas Aulik.

Super 2000 klassis selgitati võitja külalisvõistlejate omavahelises konkurentsis. See oli nimelt masinaklass, kus eestlasi ei osalenud. Sõidu võitis Ivo Gabrans, teine oli Maija Stakena ja kolmas Kristaps Kasparovics.

Milwaukee auhindadele peetud rallikrossi Laitses lõpetas 4WD klassi finaalsõit. Kuue võistleja hulgas teenis võidu välja Škodal võistelnud Edijs Ošs. Ta ütles, et osales päev varem samas toimunud Eesti rallikrossi meistrivõistluste etapil, kuid seal oli palju probleeme ja tulemus jäi ka saamata, kuid see sõit tuli talle kasuks treeninguna. “Täna läks kõik suurepäraselt! Olin igas sõidus parim. Täna oli kõik sajaprotsendiliselt perfektne,” rõõmustas lätlane. Ošs lisas, et Eestis ta tänavu rohkem võistelda ei plaani, ent tema võistluskalender selleks aastaks on sellele vaatamata võrdlemisi tihe: “See sisaldab Balti meistrivõistlusi ja koduseid Läti meistrivõistlusi. Võibolla teen kaasa paar RallyX Nordic võistlussarja sõitu ja Euroopa meistrisarja etapi Bikernieki rajal.”

Päev varem Terminal Oil – Eesti rallikrossi meistrivõistlustel SuperCar klassis võiduni jõudnud Maiko Tamm lõpetas Balti meistrisarja etapi teise kohaga. Kolmanda tulemuse sai kirja samuti päev varem samas võidu sõitnud Mart Tikkerbär, kellele need kaks võistluspäeva olid täis pingelisi hetki. Kahe päeva jooksul kahe erineva neljarattaveolise Mitsubishi Lanceri rooli keeranud mees selgitas: “Laupäeval kõrgeid ootusi ei olnud. Tahtsin näha, kuidas uus auto toimib ja töötab. Proovime sellest autost võtta maksimumi, et raud kestma saaks. Laupäeval andis raud järgi, difrist sain jagu. Kuna pühapäeval oli järgmine võistlus, panime kiiresti Tartusse teise auto järgi ja tõime vana hea ratsu uuesti välja.”

Ka “vanal ratsul” olid mõned riukad varuks. “Esimesse eelsõitu ma ei jõudnud, kuna nukkvõlli andur andis saba,” nentis Tikkerbär. “Teises eelsõidus olid juba hullud augud. Võrreldes eelmise aastaga pidi ikka päris palju rohkem pidurdama Viimases eelsõidus said kokku suur auk ja halb õnn! August läbi sõites lõi rehvi velje pealt maha. Siis tiksusin vaikselt lõpuni. See tähendas, et finaalis tuli startida tagant reast.” Võistluse lõppedes tunnistas Mart Tikkerbär, et kuigi ta sooviks oli astuda poodiumi kõrgeimale astmele, siis sõiduga viimaselt kohalt kolmandaks jõudmine tegi tuju heaks: “Olen väga õnnelik!”

Põhja-Euroopa regiooni Balti meistrivõistluste teine etapp sõidetakse 7. augustil Leedus Vilkycais ja kolmas osavõistlus toimub 11. septembril Riias Bikernieki rajal.

Rando Aav, rally.ee

LOE KA NEID UUDISEID:

30. november 2022

Kaspar Kasari plaanib ka uuel aastal võistlemist rahvusvahelises konkurentsis

Tänavu Euroopa meistrisarjas teise tulemuse saavutanud Kaspar Kasari kavandab järgmisel aastal samuti võistelda rahvusvahelisel areenil. “Hetkel oleme tegemas uue...
28. november 2022

Priit Sei sai Rotaxi finaalis parima eestlasena 13. koha

Portugalis Portimao rajal sõidetud Rotaxi Grand Finalsil sai Priit Sei (AGS Racing) parima eestlasena klassis DD2 Masters 13. koha....
25. november 2022

Rally Estonia on neljandat aastat järjest FIA autoralli maailmameistrivõistluste etapp

Täna, 25. novembril 2022 kinnitas FIA ehk Rahvusvahelise Autoliidu Mootorispordi Nõukogu 2023. aasta FIA autoralli maailmameistrivõistluste kalendri, kuhu kuulub...
25. november 2022

Suur Võidusõit / Estonian Grand Prix 2023 kuulub Soome meistrivõistluste kavva

Soome autospordi katusorganisatsioon AKK-Motorsport ry ja Eesti Autospordi Liit leppisid kokku, et 11.-13. augustini Pärnus Porsche Ringil toimuv Suur...

Eesti Autospordi Liit

Reg. nr: 80076023
Aadress:
Mustamäe tee 4, 10621, Tallinn
Tel.: +372 6398 666
E-post: info@autosport.ee

Olulised lingid

Olulised lehed

Jälgi Eesti Autospordi Liitu ka:

© Kõik õigused on reserveeritud Eesti Autospordi Liidule