Mattias Vahtel näitas Itaalias hooaja avaetapil head kiirust, poodium oli käeulatuses

Mattias Vahteli parim tulemus oli kaheksas. Foto: Daniele Nicli

Itaalias, Imola ringrajal alustati möödunud nädalavahetusel Euroopa tugevamate sarjade hulka kuuluva TCR Italy hooajaga, kus osalejaid oli avaetapil 33. Tegu on kereautode sarjaga, kus eestlastest osalevad tänavu Mattias Vahtel, Ruben Volt ja Antti Rammo.

Kõik kolm sõidavad Eesti meeskonna ALM Honda Racing ridades Honda Civic Type-R FK7 TCR autodega. Hooaja esimene etapp näitas, et kiirus on Eesti sõitjatel olemas, kui Mattias Vahtel lõpetas kvalifikatsiooni teisena. 

Mattias Vahtel näitas juba teisel treeningul head tempot, kui oli kolmas ja suutis edukalt kanda selle kiiruse edasi kvalifikatsiooni, kus sõitis välja teise aja, kaotades kiireimale mehele, Marco Buttile 0,243 sekundit. Esimeses sõidus säilitas Vahtel stardis oma positsiooni ja püsis 9. ringini teisel positsioonil. Paraku aga segas tehniline probleem sõidu lõpuosa ja Vahtel langes 17. kohale. Teises sõidus, kus starditakse esikaheksa osas pööratud järjestuses, läks Vahtel rajale neljandast rivist. Sõidu jooksul vahetati mitmel korral kohti ja üle finišijoone tuli Vahtel kaheksandal kohal. 

Mattias Vahtel: „Nädalavahetuse algus oli väga hea. Kvalifikatsioon oli kindlasti parim, mis ma seni olen sõitnud ja see andis väga hea enesetunde. Sõidu esimene pool oli korralik, aga siis andsid järgi esikaitseraua all oleva splitteri kinnitused ja see hakkas loperdama. Ei oskagi öelda, kas mõjus üle äärekivide tulemine või lihtsalt väsis materjal ära. Aerodünaamika osas väga oluline tegur ja auto muutus alajuhitavaks. Teine sõit oli korralik, sõitsime pundis koos, lõpus hakkas määrama see, et osad konkurendid olid päris värske rehviga peal, mul oli pisut sõidetud rehv ja see sai ikka lõpuks täitsa otsa. Kuna esimeses sõidus olid tagasilöögid, siis liigseid riske ei võtnud, eesmärk oli punktid ära võtta. Kokkuvõtvalt saab öelda, et kiirus on meil hea, sel korral ei saanud seda veel heaks tulemuseks realiseerida.“

Antti Rammo oli kvalifikatsioonis 19. Esimeses sõidus liikus Rammo tõusvas tempos, parandades oma positsiooni ja lõpetas sõidu 13. kohal. Ka teises sõidus tegi Rammo sarnase esituse, tõustes sõidu jooksul taas mitme koha võrra ja lõpetas 14. kohal.

Antti Rammo: „Keeruline nädalavahetus. Meil olid läbi nädalavahetuse samad mured ja kuna graafik on nädalavahetusel tihe, siis ei saanud neid lõplikult elimineerida. Viimaseks sõiduks saime asjad paremaks, meil olid probleemid piduritega ja tegelikult oli auto tunnetus paigast ära. Hea on see, et teame, mida peame tegema ja usun, et järgmiseks etapiks saame asjad korda. Kiirust oli puudu ja võtsin selle suhtumise, et tuua auto kindlalt finišisse. Olin stabiilne ja seeläbi suutsin oma positsiooni sõitudes parandada.“

Ruben Volt alustas nädalavahetust kvalifikatsiooni 10. kohaga. Esimeses sõidus ta kahjuks tulemust kirja ei saanud, kui pidi selle katkestama esimesel ringil. Paraku sai masin nii palju viga, et sellega enam sellel nädalavahetusel starti tulla ei saanud ja nii jäi tema võistlus oodatust lühemaks. 

Ruben Volt: „Kvalifikatsioonis ei saanud ühtegi päris puhast ringi kirja ja lõpus olid ka punased lipud väljas. Esimeses sõidus proovisime teist seadistust ja see ei õigustanud ennast. Stardis lasin rattad liiga ringi käima ja ideaalne see start polnud. Suutsin siiski paar kohta tõusta. Eelviimases kurvis sain tagant paugu ja lendasin rajalt välja ning sealt edasi olin juba kaasreisija. Muru pealt libisesin suure hooga rajale tagasi ja konkurendiga kokku. Väga keeruline hooaja esimene etapp. Kui leida midagi positiivset, siis kiirus oli tegelikult hea. Usun, et kui oleks saanud ühe korraliku ringi, siis oleks olnud Mattiasega samas kandis.“

Peale esimest etappi on Mattias Vahtel 11. kohal (29 p), Antti Rammo on 15. kohal ( 8 p) ja Ruben Volt 17. kohal (6 p). Sarja liider on Marco Butti (90 p).

Hooaja teine etapp sõidetakse 5.-7. mail Misano ringrajal.

LOE KA NEID UUDISEID:

12. detsember 2024

Terminal autoralli Eesti meistrivõistlustel sõidetakse 2025. aastal kuus etappi

Eesti Autospordi Liit avaldas Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste 2025. aasta hooaja kalendri ja reeglid. 2025. aasta Terminal autoralli Eesti...
11. detsember 2024

Paul Aron vormel 1 testist: insenerid olid rahul ja kiirus paistis hea olevat

Paul Aron võttis Alpine´i pressiteenistuse vahendusel kokku oma muljed karjääri esimesest vormel 1 testipäevast eile/teisipäeval Abu Dhabis. Aron läbis...
10. detsember 2024

2025. aastal sõidetakse sprintralli Eesti karikavõistlusi

2025. aastal sõidetakse sprintralli Eesti karikavõistlusi, mis on eelkõige mõeldud vaheastmeks üleminekul rahvarallilt Eesti meistrivõistlustele. Sprintralli Eesti karikavõistlused koosnevad...
10. detsember 2024

Ao Vaida: Red Bull Car Park Drifti finaal oli äge, aga tehnilised probleemid rikkusid tulemuse

Renditud võistlusauto tehnilised probleemid mõjutasid tugevalt Eesti eelvõistluse võitnud Ao Vaida sõitu Omaanis toimunud Red Bull Car Park Drifti...