Markus Kajak saavutas kardispordi MMil 13. koha

Markus Kajak saavutas MM-il suurepärase üheksanda koha: Foto: LRN Photo

Täna sõideti Hispaanias Campillose kardirajal maailmameistrivõistlused klassides OK ja OK-Junior. Maailmameistriteks krooniti neis klassides vastavalt soomlane Tuukka Taponen ja jaapanlane Kean Nakamura Berta. Kajaku saavutus on aga üle aastakümnete parim Eesti kardisportlase tulemus MMil. /Muudetud, esialgselt oli Kajaku koht 9. kuid esivoolundi karistus lükkas ta 13. kohale./

Eestit oli Campillose rajal esindamas neli kardisõitjat: klassi OK sõitjad Markus Kajak, Carmen Kraav (mõlemad Ward Racing) ja Robin Särg (Novalux Srl) ning klassis OK-Junior võistelnud Mark Dubnitski (DPK Racing). Eestlastest kõrgeimal kohal lõpetanud Kajak startis täna hommikusse viimasesse eelsõitu, hoides jätkuvalt virtuaalset finaali seitsmendat stardikohta. Eelsõidu stardis sattus ta aga stardisaginas kokkupõrke ohvriks ning langes stardirivi lõppu.

“Eelsõidus sattusin stardis kahe kardi vahele ning tegin spinni, see andis finaaliks 13. stardikoha. Finaali alguses oli järjekordne rike mootoriga ning kukkusin esimesel ringil peaaegu 20 kohta, seejärel proovisin endast maksimumi anda ning võimalikult ette ennast sõita,” ütles Kajak.

Kajaku tulemus on üle mitme aastakümne parim, mille Eesti kardisportlane maailmameistrivõistlustel saavutanud ning väärib vabalt võrdlust Marko Asmeri 2000ndate alguse esitustega. Euroopa meistrivõistluste arvestuses on aga jätkuvalt parim 2018. a Euroopa meistriks kroonitud Paul Aroni saavutus.

Samuti klassis OK võistelnud Robin Särg ja Carmen Kraav lõpetasid oma esimesed maailmameistrivõistlused vastavalt 56. ja 64. kohal. Kuivõrd finaali pääsevad osalema esimesed 36 võistlejat, piirdus nende esimene suurem tiitlivõistlus eelsõitudega. Klassis OK-Junior võistelnud Mark Dubnitski jaoks oli Campillose MM samuti esmakordseks kogemuseks. Paljuski kogemuste hankimiseks kujunenud võistluse lõpuprotokolli jäi Dubnitskile 79. koht.

Campillose MM-i kui kardispordi aasta tippsündmust jäädakse meenutama ka kui võistlust, kus vaatamata rohketele võidusõidutraditsioonidele võitsid alles oma esimesed maailmameistritiitlid nii Soome kui Jaapan.

LOE KA NEID UUDISEID:

26. november 2021

Võidusõit aastal 1912. Miks olid talupoegadel kotid peas?

“Ühe külatee ääres nägid imestunud automobilistid kohalikke talupoegi, kes seisid kotid peas,” kirjeldatakse äsja ilmunud raamatus “Automotokroonika. Tsaariaeg” 1912....
25. november 2021

Nädalavahetus autospordis: rallikross ja ringrajasõit

Nädalavahetusel jõuavad lõpule tänavused rallikrossi maailmameistrivõistlused ja ringrajasõidu turismiautode maailmakarikavõistlused. Rallikrossi MM-i kaks viimast etappi sõidetakse laupäeval ja pühapäeval...
25. november 2021

Lada Classic Cupi eestvedaja: tuleb äge võidusõit. Avaldati ka tehnilised tingimused

Autorallis uuest hooajast käivituva Lada Classic Cupi eestvedaja Einar Visnapuu prognoosib sarjas põnevat hooaega. “Arvan, et tuleb äge hooaeg....
23. november 2021

Tõnis Kasemets, eestlasest autospordiproff Ameerikas

Tõnis Kasemets on ainus Eesti autosportlane, kes jõudnud Põhja-Ameerika tippvormelisarja ning osalenud kuulsatel Daytona 24-tunni ja Sebringi 12-tunni sportautode...

Eesti Autospordi Liit

Reg. nr: 80076023
Aadress:
Mustamäe tee 4, 10621, Tallinn
Tel.: +372 6398 666
E-post: info@autosport.ee

Olulised lingid

Olulised lehed

Jälgi Eesti Autospordi Liitu ka:

© Kõik õigused on reserveeritud Eesti Autospordi Liidule