Marko Muru: Soome jäärajasari andis erilise kogemuse

Marko Muru plaanib ka järgmisel talvel Soome meistrivõistlustel osaleda. Foto: erakogu

Jäärajasõidu Soome meistrivõistlustel osalenud Marko Muru ütleb, et seal kogetud piikrehvidega ühisstardist sõidud andsid väärt kogemuse.

“Kindlasti ei jäänud see hooaeg Soome jäärajal mulle viimaseks. Järgmisel talvel oleme juba tugevamini tagasi ja ehk õnnestub kätt proovida ka Rootsi meistrivõistlustel,” rääkis ta. “Kogemus oli suurepärane. Tuli osata leida õige trajektoor, õiged möödumiskohad, kohati sõita täiesti pimesi, sest konkurentide lumetolm oli nagu valge sein ees. Eriti keeruliseks muutus olukord madala päikesega.”

Eriline kogemus oli ka “poltpiikidega” sõitmine, need on mustrita rehvid, millel libisemise vältimiseks keeratud poldid läbi rehvipõhimiku. “Ega neid Rootsis valmistatavaid rehve peale Rootsi ja Soome kusagil mujal kasutata. Jääl on nendega pidamine väga hea, kui aga sattuda lumisele osale, kaob pidamine kohe, sest muster ju puudub,” rääkis ta.

Läinud nädalavahetusel Rootsis Morjärvel peetud Soome meistrivõistluste teisel ja kolmandal etapil läkski Murul kõige paremini “poltpiikide” klassis, kus ta sai teise osavõistluse A-finaalis viienda koha.

“Otsisime rehve enne võistlust tikutulega taga, lõpuks õnnestus Soomest leida komplekt kasutatuid. Eelsõit algas vägagi hästi, sain stardist minema neljandal kohal ning ringi lõpus õnnestus koha võrra tõusta. Ülimalt kõva pidamine sobis nii mulle kui ka autole, lõpetasin sõidu kolmandal kohal, mis tagas pääsu otse A-finaali. Kahjuks polnud aga lõbu pikalt, sest boksi tagasi sõites tundsin, kuidas üks esirehv oli tühjaks läinud. Avastasime, et rehvi vana karkass ei pidanud lihtsalt valule vastu.

A-finaaliks panime ette tagasillal kasutamiseks mõeldud rehvid ja pidamine polnud enam päris see, mis enne. Hiljem sõitu analüüsides selgus, et õiged rehvid olid ringi peale pea kaks sekundit kiiremad ehk võistlesin taas konkurentidest oluliselt aeglasemate rehvidega.”

Kolmandal etapil otsustas Muru tavapiikide klassis mitte sõita ning keskendus “poltpiikide” sõidule. “Eelsõit algas lootustandvalt, avaringi lõpus olin neljandal positsioonil. Viimases kurvis proovisin kohta veel parandada, aga kahjuks tabasin jäätunud valli ning eelsõit tuli katkestada. Kuna sõitude vahel polnud palju aega, siis B-finaaliks ei olnud enam võimalik üle katuse käinud autot korda teha ja sellega ka võistlus lõppes.”

Soome meistrivõistluste klassis Super Saloon sai Honda Civicuga võistelnud Muru poltpiikide arvestuses kaheksanda ja tavapiikide arvestuses 17. koha.

LOE KA NEID UUDISEID:

22. november 2024

Priit Priimägi võtab MM-rallidel üle Michèle Moutoni töö. „Ohutusdelegaat annab viimase heakskiidu katsele.“

20. novembril avaldati Monte-Carlo MM-ralli 2025 võistlusjuhend, kus FIA ametnike nimekirjast leiab lisaks Karmo Uusmaale veel ühe eestlase nime....
21. november 2024

Nädalavahetus autospordis: Eestis maastikusõit; MM-punktid mängus rallis ja vormel ühes

Nädalavahetusel toimub Eesti offroad-võistlus Saarekoll; MM-punktid on mängus rallis ja vormel ühes. Reedest pühapäevani Saaremaal toimuva Saarekolli võistluskeskus asub...
20. november 2024

Maastikusõiduhooaeg lõpeb nädalavahetusel Saaremaal

Maastikusõiduhooaeg lõpeb reedest pühapäevani, 22.-24. novembrini Saaremaal toimuva Eesti karikavõistluste etapiga Saarekoll. Ehkki tegemist on publikule üldiselt raskesti jälgitava...
20. november 2024

EVAL F4 2024, 7. etapp: Talvar võttis, mis talle kuulus

Virtuaalse vormelisõidu Eesti meistrivõistluste viimane etapp sõideti 17. novembril väga keerulisel Detroidi Belle Isle’i ringrajal. Tabelijuht Rainer Talvar tagas...