LaitseRallyPargis toimub esmakordselt Oldtimer Camp

Oldtimer Campil osalevad 60aastased ja vanemad sõidukid. Foto: Pille Russi

Väga vanad autod kogunevad 2. septembril LaitseRallyParki, kusjuures pealtvaatajad näevad neid nii seismas kui ka sõitmas – rääkimata võimalusest ise mõnes autovanuris kaasa sõita!

LaitseRallyPark korraldab koos Eesti Vanaauto Klubiga esimest korda suursuguse vanaautode kokkutuleku Oldtimer Camp 2023, kuhu on oodatud vähemalt 60 aastat vanad autod. Siiski näeb kohapeal ka autosid, mil vanust üle sajandi.

„Oldtimer Campi idee tekkis tänu Youngtimer Campile, mis on edukalt toiminud juba aastaid,” märgib LaitseRallyPargi juhataja ja Eesti Vanaauto Klubi liige Üllar Suvemaa. Kui tänavusele Youngtimer Campile kogunes ligemale 400 autot vanusega vähemalt 25 aastat, siis Oldtimer Campile oodatakse palju vähem autosid. „Võib tulla üllatavana, aga üle 60 aasta vanu autosid on Eestis suhteliselt vähe ning sootuks haruldased on Teise maailmasõja eelsed sõidukid,” selgitab Suvemaa.

Praeguseks on sündmusele registreerunud ligemale 60 vanaautot. Automarkidest on esindatud näiteks Rolls-Royce, Porsche, Horch, Mercedes-Benz, Cadillac, ZIS jt. Seega on sündmusele kogunemas mitmesuguseid Ameerika autosid, rohkem ja vähemtuntud Euroopa sport-, luksus- ja rahvaautosid, Nõukogude autosid ning lisaks sõiduautodele ka „töökamaid” liikureid ehk veoautosid ja busse. „Näituseväljak saab ülimalt kirju, kusjuures mõned eksponaadid sõidavad kohale ka välismaalt,” vihjab Suvemaa.

Külastajaid oodatakse Oldtimer Campile 2. septembril alates kella 13-st. Lisaks autode näitusele toimub ka nende demoesinemine ehk soliidses eas sõidukeid näeb ja kuuleb sõitmas! „Sellist asja igapäev ei juhtu, et pealtvaatajad saavad nautida 60, 80 või ka 100 aastat vanade autode demosõite,” hindab rallipargi juht.

Kirsina tordib näeb publik sõitmas ka maailma kõige esimest autot – 1886. aasta Benz Patentmotorwagenit. Tõsi, see kolmerattaline eksisteerib LaitseRallyPargis replicana, olles siiski viimse detailini identne 19. sajandi originaaliga, mida pole paraku säilinud. Kindlasti tehakse külastajatele vanade autodega ka sõitu, võimaldades neil sajanditagusest tehnikast paremini aimu saada.

Täiendavalt esitletakse Oldtimer Campi raames esitletakse ka trükisooja raamatut „Eesti vanatehnika lugu. 1918-1975“, mille autoriks on Mati Laos. Teos annab ülevaate autondusest EW ajal ja okupatsiooniperioodidel kuni aastani 1975. Raamat maksab 25 eurot ja seda saab kohapeal ka soetada.

Sündmuse kohta leiab praktilist lisainfot eraldi veebilehelt www.oldtimer.ee. Tulla tasub kogu perega, sest kasutada saab kõiki LaitseRallyPargi teenuseid, sh sõita hobikardiga, külastada laste liikluslinnakut, einestada jne. Pealegi toimub samaaegselt LaitseRallyPargi võistluskardirajal Eesti meistrivõistluste etapp kardispordis, võimaldades lisaks vanaautodele saada päevast ka sportliku elamuse.

LOE KA NEID UUDISEID:

2. oktoober 2023

FOTOD. Libatse rahvasprint pani sõitjad tõsiselt proovile

Libatse rahvasprindi eri pinnasetüüpe kombineeriv võistlusrada pani sõitjad tõsiselt proovile. Nelikveoliste klassis võitnud ja autoklassides absoluutarvestuses parima aja sõitnud...
2. oktoober 2023

Ott Tänak / Martin Järveoja võitsid Tšiili ralli

Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) võitsid Tšiili MM-ralli 42,1sekundilise eduga Thierry Neuville / Martin Wydaeghe (Hyundai...
28. september 2023

Nädalavahetus autospordis: rallikross ja rahvasprint Eestis, eestlaste välisstardid

Nädalavahetusel sõidetakse Eestis rallikrossi ja rahvasprinti, toimub e-autospordi Eesti meistrivõistluste etapp, autoralli MM-punktid on mängus Tšiilis. Rallikrossi Raassilla Grand...
28. september 2023

Drifti superfinaali võitis Eesti meister Simon Suvemaa, uustulnuk Siim Oskar Hääl oli teine

Kehala Ringil toimunud drifti superfinaali võitis Simon Suvemaa, kes tuli ka Semipro Eesti meistriks. Teise koha sai esimest hooaega...