LaitseRallyPargis näeb sõitmas 19. sajandi Benzi

Benz Patentmotorwageni täpne koopia. Foto: LaitseRallyPark

Väga vanad autod kogunevad 2. septembril LaitseRallyParki, kusjuures pealtvaatajad näevad neid nii seismas kui ka sõitmas – rääkimata võimalusest ise mõnes autovanuris kaasa sõita.

LaitseRallyPark korraldab koos Eesti Vanaauto Klubiga esimest korda suursuguse vanaautode kokkutuleku Oldtimer Camp 2023, kuhu on oodatud vähemalt 60 aastat vanad autod. Siiski näeb kohapeal ka autosid, mil vanust üle sajandi.

„Oldtimer Campi idee tekkis tänu Youngtimer Campile, mis on edukalt toiminud juba aastaid,” märgib LaitseRallyPargi juhataja ja Eesti Vanaauto Klubi liige Üllar Suvemaa. Kui tänavusele Youngtimer Campile kogunes ligemale 400 autot vanusega vähemalt 25 aastat, siis Oldtimer Campile oodatakse palju vähem autosid. „Võib tulla üllatavana, aga üle 60 aasta vanu autosid on Eestis suhteliselt vähe ning sootuks haruldased on Teise maailmasõja eelsed sõidukid,” selgitab Suvemaa.

Sündmusele on registreerunud 60 vanaautot, millele lisanduvad veel kümned sõidukid LaitseRallyPargi kollektsioonist. Automarkidest on esindatud näiteks Rolls-Royce, Porsche, Horch, Mercedes-Benz, Cadillac, ZIS jt. Seega on sündmusele kogunemas mitmesuguseid Ameerika autosid, rohkem ja vähemtuntud Euroopa sport-, luksus- ja rahvaautosid, Nõukogude autosid ning lisaks sõiduautodele ka „töökamaid” liikureid ehk veoautosid ja busse. „Näituseväljak saab ülimalt kirju, kusjuures mõned eksponaadid sõidavad kohale ka välismaalt,” vihjab Suvemaa.

Külastajaid oodatakse Oldtimer Campile 2. septembril alates kella 13-st. Lisaks autode näitusele toimub ka nende demoesinemine ehk soliidses eas sõidukeid näeb ja kuuleb sõitmas! „Sellist asja igapäev ei juhtu, et pealtvaatajad saavad nautida 60, 80 või ka 100 aastat vanade autode demosõite,” hindab rallipargi juht.

Kirsina tordib näeb publik sõitmas ka maailma kõige esimest autot – 1886. aasta Benz Patentmotorwagenit. Tõsi, see kolmerattaline eksisteerib LaitseRallyPargis replicana, olles siiski viimse detailini identne 19. sajandi originaaliga. Kindlasti tehakse külastajatele vanade autodega ka sõitu, võimaldades neil sajanditagusest tehnikast paremini aimu saada.

Täiendavalt esitletakse Oldtimer Campi raames esitletakse ka trükisooja raamatut „Eesti vanatehnika lugu. 1918-1975“, mille autoriks on Mati Laos. Teos annab ülevaate autondusest EW ajal ja okupatsiooniperioodidel kuni aastani 1975. Raamat maksab 25 eurot ja seda saab kohapeal ka soetada. Sündmuse kohta leiab lisainfot veebilehelt www.oldtimer.ee. Tulla tasub kogu perega, sest kasutada saab kõiki LaitseRallyPargi teenuseid, sh sõita hobikardiga, külastada laste liikluslinnakut, einestada jne. Pealegi toimub samaaegselt LaitseRallyPargi võistluskardirajal Eesti  meistrivõistluste järjekordne etapp kardispordis, võimaldades lisaks vanaautodele saada päevast ka sportliku elamuse.

LOE KA NEID UUDISEID:

20. juuni 2024

Nädalavahetus autospordis: rahvasprint ja superkross Eestis, jätkub Paul Aroni F2 hooaeg

Eestis toimub jaaninädalavahetusel kaks võistlust, Paul Aron ja mitmed teised eestlased võistlevad välismaal. Rahvasprint Panasonic Kehala Karikas sõidetakse laupäeval,...
20. juuni 2024

Armin Raag sai rallikrossi Soome meistrivõistluste etapil teise koha

Armin Raag sai rallikrossi Soome meistrivõistluste etapil Kouvolas krosskartide klassis 125/250 teise koha. Eestis Xtreme klassis võistlev 15aastane Raag...
20. juuni 2024

Võistlejate registreerimine Delfi Rally Estonia EMV ja karikavõistluse osale lõpeb 25. juunil

Võistlejate registreerimine 5.-6. juulini toimuvale Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste ja Estonian Junior Challenge neljandale etapile Delfi Rally Estoniale ja...
19. juuni 2024

Crosskartide rallisprindil heideldi sekundikümnendike pärast

Crosskartide rallisprindi Eesti meistrivõistluste teise etapi pingelise võidusõidu Vasalemmas võitis Marko Ringenberg. Ringenberg võitis Vasalemma kardi- ja rallikrossirajal ning...