Lääne tehnika jõuab veoautokrossi

Seni GAZ-i tehase toodangule tuginenud veoautokrossis lubatakse käesolevast aastast rajale ka lääne tehnika.

Selleks lõi Eesti Autospordi Liidu veoautokomitee uue klassi Truck Open. „Tulime vastu sõitjate soovile kasutada ka lääne tehnikat,“ sõnab komitee esimees Erko Sibul. „Hetkel veel Vene tehnika kättesaadavusega probleeme ei ole, kuid sellega võib muresid tekkida, on ju GAZ-51/52 ja GAZ-53 päris vanad mudelid. Mõningaid detaile neile enam ei toodeta.“

Veoautode vabaklass põhineb GAZ-53-l, kuid selle kapoti alla võib paigaldada mõne muu mudeli V-6 või V-8 vabalthingava bensiinimootori töömahuga kuni 5,7 liitrit. Ka algupärase käigukasti võib asendada.

„Esialgu oli kartus, et vabaklassi autod võivad liiga kiireteks osutuda. Samas oli varem superbagidel lubatud kuni kuueliitrine mootor, nüüd 5,6-liitrine, need on ka veoautodest kergemad ning kiirused püsisid kontrolli all. Vabaklassi veokitele kehtivad rehvi- ja vedrustuspiirangud, ehk mootori liiga võimsaks ajamisel puudub mõte, sest jõudu ei õnnestu maha panna,“ sõnab Sibul.

Komitee esimees lisab, et tehnilised tingimused on alles ettevalmistamisel. Kui dokument valmis, saadab komitee selle tehnikakolleegiumile üle vaatamiseks. „Hetkel veel ühtegi autot töös ei ole, oodatakse tehnilisi tingimusi, kuid mõte liigub mitmel mehel – päris äge oleks ju GAZ-53-le „ameeriklane“ kapoti alla panna.“

Truck Open klassi autod on lubatud vaid krossis, mitte rallis. Küll aga saab ralliveoautodega osaleda krossi Truck Open klassis. „Veokiralli on popp ja küllap mõnigi sõitja tahab end ka krossis proovile panna või kasutada krossi testimiseks,“ lisab Sibul.

Eesti meistrivõistlustel jätkavad ka varasemast tuttavad GAZ-51/52, GAZ-53 ja superbagide klass. „Bagide klass toimib hästi, võidusõidud on muutunud meeldivalt võrdseks. Möödunud aastal tuli meistriks Markus Häidberg GAZ-53 mootoriga bagil, jättes selja taha mitmed võimsamate Tšaika mootoritega sõitjad,“ lisab küsitletu. „Ka GAZ-53 klassi osalejaid jätkub. GAZ-51/52 detaile on kõige keerulisem hankida, kuid tean, et vähemalt kolm täiesti uut autot on ehitamisel. Ei kao need R-6 mootoriga veoautod võistlusradadelt kuhugi.“

Liqui Moly Eesti meistrivõistlustel on kavas kuus etappi, mis sõidetakse Tapa, Hinsa, Misso, Matsi ja Smiltene (Läti) radadel. Ühe etapi toimumispaik on veel lahtine: Vasalemma või Piiroja.

Eesti meistrivõistluste etappide korralduses tehtud uuendus muudab võistlused atraktiivsemaks. „Startide arv on suurem, aga lähe on ju ühisstardist võistluse kõige atraktiivsem osa nii publikule kui sõitjatele. Kui varem eelnes finaalile kaks poolfinaali, siis nüüd pääseb finaali läbi kolme eelsõidu, mis on ringide arvult poolfinaalidest lühemad. Lisaks uuendasime ka punktisüsteemi.“

Balti karikavõistluste toimumine on veel ebaselge, sõltudes pandeemiast johtuvatest piirangutest. „Ei ole mõtet korraldada Balti karikavõistlusi kui üle piiride liikuda ei saa. Kui saab, tuleb ka Balti sari.“

Enne Eesti meistrivõistluste algust korraldab veoautokomitee testipäeva. „Kindlasti on see hea võimalus autosid häälestada, aga samas saab teha ka sõpradele ja sponsoritele sõitu. Veoautokrossi populariseerimine on veoautokomitee üks prioriteete,“ lausub alakomitee juht.

Meistrivõistluste esimene etapp toimub praeguse plaani kohaselt 1. mail Missos.

LOE KA NEID UUDISEID:

5. august 2022

Nädalavahetus autospordis: Klaperjaht, Noored Roolis, MM-ralli Soomes ja palju muud

Nädalavahetusel toimub Eestis pika traditsiooniga maastikuvõistlus Klaperjaht, jätkuvad Noored Roolis – Cupella Cup sari ja kardispordi Postimees Sport karikavõistlused...
4. august 2022

14. augustil toimub Jaanikese uue raja testipäev

Pühapäeval, 14. augustil toimub Jaanikese Motokompleksi uue autokrossiraja testipäev, mis on avatud turvapuuriga sõidukitele. “Valdaja on raja arendamisega palju...
4. august 2022

Krosskartide NEZ-etapile Kehalas on registreerunud viie riigi sportlased

Kehalas 20. augustil toimuvale krosskartide Põhja-Euroopa tsooni meistrivõistluse etapile on seni registreerunud viie riigi sportlased. Registreerimine võistlusele jätkub. “Kutsun...
4. august 2022

Urmo Kaasik / Ingvar Mägi võitsid Kihelkonna rahvaralli

Island of pets Kihelkonna rahvaralli võitsid Urmo Kaasik / Ingvar Mägi 26,7sekundilise eduga Alar Rosenbergi / Rauno Tiivoja ees....

Eesti Autospordi Liit

Reg. nr: 80076023
Aadress:
Mustamäe tee 4, 10621, Tallinn
Tel.: +372 6398 666
E-post: info@autosport.ee

Olulised lingid

Olulised lehed

Jälgi Eesti Autospordi Liitu ka:

© Kõik õigused on reserveeritud Eesti Autospordi Liidule