2023. aasta Eesti meistrivõistlused virtuaalses ringrajasõidus GT3-autodele ja ehk ametlikult sari nimega EVAL S-Link GT 2023 algas 22. jaanuaril avaetapiga Paul Ricardi rajal.
Võistlus kujunes suurfavoriit Juss Pareki (BMW M4 GT3) jõudemonstratsiooniks – ta oli kiireim eelkvalifikatsioonis, mõlema võistlussõidu kvalifikatsioonis ja saavutas kaks selget esikohta. Kahe nädala eest peetud testivõistluse põhjal Pareki ohtlikumateks konkurentideks peetud Reno Kööts ja Risto Kappet (mõlemad Honda NSX Evo) lõpetasidki põhisõidu teise-kolmandana, kuid ei suutnud võitjale nimetamisväärset vastupanu osutada. Väga head hoogu aga näitas endine vormelisõitja Kevin Korjus (Audi R8 LMS Evo II), kes oli mõlemas ajasõidus ja ka sprindis Pareki järel teine.
Avaetapi järel asuski Parek 73 punktiga meistrivõistluste tabelit juhtima, kuid Kööts jääb maha vaid 10 punktiga. Kolmandal kohal olev Kappet kaotab juba selgelt (49 punkti), tema järel on aga vahed minimaalsed. Tiimide arvestuse ülivõimas liider on 136 punktiga TCM Gold (Parek, Kööts).
Uus hooaeg, uus platvorm
Eesti meister virtuaalsete GT3-autode ringrajasõidus selgitatakse tänavu kolmandat korda. Kui aga kahel eelmisel aastal oli võistlusplatvormiks rFactor2, siis tänavu võeti esimest korda kasutusele Assetto Corsa Competizione (ACC). Kui varasemate aastate eliit eesotsas kahekordse meistri Risto Kappetiga on enamikus tänavugi rivis, tõi uus platvorm juurde mitmeid uusi tugevaid sõitjaid. Tippudest on Juss Parek ja Reno Kööts justnimelt ACC spetsialistid. Pikenenud on ka võitlejaterivi – esimese etapi eel registreerus sarja 73 sõitjat, kellest 61 osales eelkvalifikatsioonis ja 60 võitlusel. Väga vähe jäi puudu, et esimest korda Eesti Virtuaalse Autospordi Liidu (EVAL) korraldatud võistlusel oleks tulnud pidada ka C-finaal – selleks olnuks vaja 63 eelkvalifikatsioonis osalejat.
Sari koosneb tänavu seitsmest etapist, kuid erinevalt varasematest aastatest lähevad need kõik arvesse, mingeid mahaarvamisi ei tehta. Peetakse ka meeskondade arvestust, kuid võitja saab seal mitte meistritiitli, vaid karikavõitja nimetuse. A-finaal, kus jagatakse punkte, koosneb sprindist (15 minutit) ja põhisõidust (60 minutit), mõlema eel peetakse eraldi kvalifikatsioon. Põhisõidus on rehvivahetus kohustuslik, kuid tankimine keelatud.
Enneolematust tihedast konkurentsist rääkisid juba eelkvalifikatsiooni ajad. Parek ja Kööts olid klass omaette, kuid järgmised 21 sõitjat mahtusid kõik ühe sekundi sisse. Mullu meistrivõistlused esikümnes lõpetanud Silver Jõffert (McLaren 720S GT3) ja Markus Tammeveski (Honda NSX Evo) aga ei pääsenud üldse 28 kiirema sekka ja pidid alustama B-finaalist. Mõlemad jõudsid sealt küll A-finaali, nendega koos veel Eke Tom Paat (Honda NSX Evo), Kert Rohtjärv, Kaspar Koorits (mõlemad McLaren 720S GT3) ja Rainis Värv (BMW M4 GT3).
Võistlus on järelvaadatav EVAL TV Youtube’i kanalilt.
EVAL S-Link GT 2023 jätkub teise etapiga 8. veebruaril, kui võistluspaigaks on Bathursti rada Austraalias.
Kõik tulemused on esialgsed kuni protestide lahendamiseni.
EVAL