Euroopas ja Itaalias tippu tõusnud Ruben Volt: See oli kõige õpetlikum aasta minu karjääris

Ruben Volt hindab hooaja õpetlikuks. Foto: Daniele Nicli

2023. aasta oli autoringrajasõitja Ruben Volti ja ALM Honda Racing meeskonna jaoks läbimurdeline. Lisaks kereautode sarjale TCR Italy osaleti sama klassi autode Euroopa tippsarjas TCR Europe ja saadi oma kiirust võrrelda ka maailma tippudega TCR World Tour sarjas.

Pikaajaline ja edukas koostöö Honda ametliku esindaja JAS Motorspordiga tagas selle, et ALM Honda Racing meeskonna autoga sõitis TCR World Tour etappidel selle sarja tippsõitja Nestor Girolami. Ruben Volti arvele jäid kaks sõiduvõitu TCR Europe sarjas ning poodiumikohad kõrgeima tasemega rahvuslikus TCR autode sarjas Itaalias.

Hooaja viimasel etapil alustas Volt sarnaselt hooaja teisele poolele. Hea kiirus vabatreeningutel ja tugev esitus kvalifikatsioon. Imola rajal oli ta taas kvalifikatsiooni kiireim ja startis esimesse sõitu esimeselt kohalt. Kahjuks ei saanud ta stardist liikuma ja üks tagant tulnud konkurentidest ei märganud teda seismas ning sellest tekkis stardisirgele korralik ahelavarii. Sõit peatati punase lipuga, õnneks keegi sõitjatest viga ei saanud. Kuna aga Volti Honda Civic Type-R oli saanud niipalju viga, et seda sõitudeks enam korda ei saanud teha, siis sellega Ruben Volti viimane etapp Itaalias lõppes.

Ruben Volt: “Aasta viimane etapp Imolas oli täpselt selline nagu see aasta meil algas. Nädalavahetuse algus oli nii hea kui olla sai, kvalifikatsiooni võit ja kui starti jõudsime kukkus sõna otseses mõttes kõik taevast alla ja üle stardijoone seekord ei jõudnudki. Õnnelik olen selle üle, et auto oli piisavalt turvaline, et mind tervena hoida nii tugevast löögist ja et teised ka terveks jäid.”

Hooaega kokkuvõttes tõdeb 17-aastane võidusõitja, et see oli väga õpetlik ja koos ALM Honda Racing meeskonnaga astuti edasi suur samm. Seda kinnitavad sõiduvõidud Euroopa TCR sarjas ja kvalifikatsiooni võidud ning poodiumikohad väga tiheda konkurentsiga Itaalia sarjas.

Ruben Volt: “Kui hooajale tagasi vaadata, siis enne sarjade puhkepausi augustis oli pigem enda mentaalse poole parandamine ja uue generatsiooni Honda Civicuga sõitma õppimine ja selle paremaks tegemine. Peale seda olid minu hinnangul minu karjääri kõige paremad 2 kuud mis siiani olnud on. Näitasime tiimiga seda, mida me oleme näidanud kohe algusest peale, et meil on kiirus olemas aga õnnest on puudu olnud. Kuna meil tiitli peale sõitmine oli mõlemas sarjas kadunud, siis oli suurem motivatsioon võita, mida me ka suutsime kahel korral. Aasta kokkuvõttes võin öelda seda, et nii mulle kui ka tiimile oli see kõige õpetlikum aasta mis meil olnud kuna isegi kui õnne st oli palju puudu, me kunagi alla ei andnud ja seda oli näha. Tahan tänada siinpool kõiki sponsoreid ja oma tiimi ALM Honda Racingut sellise ägeda ja vahva hooaja eest!”

Meeskonna juht Martin Laur lisab,  et ALM Honda Racing meeskonna jaoks oli tänavune edukas hooaeg oluline mitmel erineval põhjusel.

Martin Laur: “Meeskonna vaatest oli see meile väga oluline läbimurdeaasta. Alustasime hooaega mõttega, et sõidame Itaalia meistrivõistlusi, kuid kokkuvõttes pakkusime teenust lisaks Itaaliale nii maailmameistrivõistlustel, Euroopa TCR-is ning hooaja lõpetame veel Hispaania meistrivõistluste kahe etapiga.

Tulemusi vaadates, võime öelda, et tänasel hetkel kuulume kereautode tipptiimide hulka. Tänu JAS Motorspordi tugevale toele, usaldusele ning Rubeni väga headele esitustele hooaja lõpul, oleme uueks aastaks kindlasti paljude sõitjate vaateväljas.”

LOE KA NEID UUDISEID:

12. detsember 2024

Terminal autoralli Eesti meistrivõistlustel sõidetakse 2025. aastal kuus etappi

Eesti Autospordi Liit avaldas Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste 2025. aasta hooaja kalendri ja reeglid. 2025. aasta Terminal autoralli Eesti...
11. detsember 2024

Paul Aron vormel 1 testist: insenerid olid rahul ja kiirus paistis hea olevat

Paul Aron võttis Alpine´i pressiteenistuse vahendusel kokku oma muljed karjääri esimesest vormel 1 testipäevast eile/teisipäeval Abu Dhabis. Aron läbis...
10. detsember 2024

2025. aastal sõidetakse sprintralli Eesti karikavõistlusi

2025. aastal sõidetakse sprintralli Eesti karikavõistlusi, mis on eelkõige mõeldud vaheastmeks üleminekul rahvarallilt Eesti meistrivõistlustele. Sprintralli Eesti karikavõistlused koosnevad...
10. detsember 2024

Ao Vaida: Red Bull Car Park Drifti finaal oli äge, aga tehnilised probleemid rikkusid tulemuse

Renditud võistlusauto tehnilised probleemid mõjutasid tugevalt Eesti eelvõistluse võitnud Ao Vaida sõitu Omaanis toimunud Red Bull Car Park Drifti...