Eestlased saavutasid Tuneesia maratonrallil topeltvõidu

Tarvo Klaasimäe / Ats Tsupsman saavutasid Fenix Rallyl klassivõidu. Foto: Fenix Rally

Tarvo Klaasimäe / Ats Tsupsman võitsid Tuneesias sõidetud Fenix maratonrallil klassi Cars Open Hardo Mere / Joonas Oja ees.

Seitse päeva kestnud võidusõidu käigus läbiti 2043 kilomeetrit, millest 1568 moodustasid kiiruskatsed. Klaasimäe / Tsupsman (Mudest Offroad Team; omavalmistatud auto MOS1) võitsid klassi ajaga 21:15.53, Mere / Oja (HM Racing Team; HM7 Proto) kaotasid neile 36 minutit ja 13 sekundit. Kolmandaks jäänud Hollandi tiim Rik van den Brink / Gydo Heimans (Mitsubishi ASX) jäid aga võitjatest juba kahe tunni ja 45 minuti kaugusele.

“Rada oli raske ja offroad-autodega võistlema minek õigustas end täielikult,” rääkis Klaasimäe. “Kiiretel osadel küll kaotasime n-ö klassikalistele maratonrallide autodele, kuid rasketel oli meil selge eelis.”

Lisaks otsustasid Klaasimäe/Tsupsman rallirehvide asemel maastikusõidurehvide kasuks. “Alguses vaadati küll imestusega, kuid ka see valik osutus õigeks,” lisas ta. “Pehmetel rajaosadel, ja neid oli palju, andsid maastikurehvid väga hea pidamise. Kiiretel ei saanud me sõita samas tempos rallirehvidega varustatud autodega, kuid summaarselt olid otsustavad just rasked lõigud.”

Ralli algas lihtsamate osadega, kuid muutus päev päevalt raskemaks. “Tuli läbida liivatuisuvaalusid ja ületada kümnemeetriseid düüne, samas oli ka päevi, kus sõitsime n-ö klassikalist rallit kruusateedel. Päris huvitav oli meie offroad-autoga 150-160 km/h kihutada, aga nagu näha, sai “traktor” sellega täiesti hästi hakkama.”

Navigeerimine sujus ladusalt, sõidu mõttes ärevaid hetki samuti ette ei tulnud, tehnilisi muresid oli vähe, nimetada tasub stabilisaatorvarva purunemist ning rehvikompressori riket.

Võiduauto, nelikveoline Mulkland Offroadsport MOS1 on Eestis ehitatud. Toruraamist kerele kinnitub Honda K24 kompressoriga täiendatud nelja silindriga mootor, mis arendab üle 500 hobujõu. Auto kuivmassiks on 1320 kilogrammi.

LOE KA NEID UUDISEID:

8. juuni 2023

Rallikrossi Eesti meistrivõistlustega liitub uus klass

Rallikrossi Eesti meistrivõistlustega liitub järgmisel aastal uus klass BMW RX3000. Rallikrossi Läti-Leedu meistrivõistlustel on BMW RX3000 osutunud populaarseks, seni...
8. juuni 2023

Nädalavahetus autospordis: Eestis on fookuses sprint ja kross; eestlased osalevad mitmel välisvõistlusel

Nädalavahetusel sõidetakse krossi Tapal ja Taalis, sprinti Kehalas ja Kulbilohus, ringrajasõidu ja drifti Eesti meistrivõistluste punkte jahitakse Lätis ning...
8. juuni 2023

Superkross võistleb enne suvevaheaega Taalis

Superkrossi karikasarja neljas etapp toimub pühapäeval, 11. juunil Taali rajal Auhinnapoe karikatele. Pärast seda läheb sari kahekuulisele suvepausile. “Taalis...
7. juuni 2023

Kulbilohu rahvasprindil sõidetakse asfaldil ja kruusal

Pühapäeval, 11. juunil toimuval Reinsalu Auto Kulbilohu rahvasprindi rada kombineerib asfaldi ja kruusa. Raja pikkuseks on 1,5 kilomeetrit, millest...