Sel nädalavahetusel sõidetakse Rootsis Kristianstadis kardispordi maailmameistrivõistlused, kus võistleb viis Eesti kardisportlast. FIA Karting Academy Trophy arvestuses tuleb rajale ka kuues Eesti kardisõitja.
Üksiku võistlusena sõidetavad KZ-klassi maailmameistrivõistlused on Rahvusvahelise Autoliidu FIA kardikomitee CIK-FIA poolt kureeritava spordiala aasta tähtsündmus. Läbi ajaloo on kardispordi maailmameistriteks kroonitud teiste seas sellised hilisemad vormelimaailma superstaarid nagu Alain Prost, Jarno Trulli, Fernando Alonso, Charles Leclerc, Max Verstappen ja Lando Norris.
Eestlastest astuvad Kristianstadi kardirajal peetaval suursündmusel võistlema Markus Kajak (Tony Kart Racing Team), Siim Leedmaa, Ken Oskar Algre (mõlemad AIX Racing Team), Kaspar Kallasmaa (Kaspar Kallasmaa) ja Kenneth Hildebrand (KH Racing). Traditsiooniliselt käivad kardispordi tippklassiga paralleelselt rajal ka FIA Karting Academy Trophy sõitjad. FIA rahvusvahelises järelkasvuprojektis esindab Eestit tänavusel aastal Mark Dubnitski (Albert Dubnitski).
Enam kui 100 maailma parima kardisportlase seas astub Eesti selge esinumbrina võistlustulle Markus Kajak. Alles tänavuse hooaja alguses klassis KZ2 debüteerinud Kajak juhib Olerex Eesti kardispordi meistrivõistluste sarja täiseduga, olles pärast nelja sõidetud etappi ainus võistleja, kes pole üles korjamata jätnud ainsatki punkti.
„Keskendun praegu ainult enda sooritusele ja tööle tiimiga, tulemusele niivõrd ei mõtle,” on Kajak enne ajasõite ja pärast esimesi vabatreeninguid tagasihoidlik. “Loomulikult on meie eesmärgiks finaali jõudmine ning töötame selle nimel põhjalikult. Võistlusnädalavahetus on aga pikk ning teeme samm-sammult kõik vajalikku, et lõpuks 36 parima sekka jõuda.”
Siim Leedmaa jaoks on Rootsis sõidetav MM tema esimeseks rahvusvaheliseks võistluseks KZ2-klassi kardi roolis. Varasemalt mitmel korral monosarjade maailmakarikavõistlustel poodiumikoha saavutanud Leedmaa adub selgelt maailmameistrivõistluste palju kõrgemat taset: “Esimene trennipäev andis meile aru, et midagi lihtsat ei saa siin olema. Tuleb trennidest maksimum võtta ja eelkõige ise areneda. Võistluspäevadeni on veel aega, siis oskan juba rohkem olukorda kommenteerida,” oli Leedmaa mõtlik pärast esimesi rajapäevi. “Tase on maailmameistrivõistlustel ootuspäraselt kõrge ning kui suudame saavutada koha TOP50-s, on minu esimene suur tiitlivõistlus igati korda läinud.”
Maailmatasemel võistlemises on Eesti võistlejatest kogenuim Kaspar Kallasmaa. Peamiselt just suurtele tiitlivõistlustele keskenduv Kallasmaa tänavu koduses meistrisarjas kaasa ei löö ning on seetõttu MM-i jaoks varasemalt hästi ette valmistunud. “Võrreldes Kesk- või Lõuna-Euroopas sõidetud CIK-FIA võistlustega on etapp Rootsis meie ilmastikule ja rajaoludele oluliselt sarnasem, mis meie sõitjate jaoks on suureks eeliseks,” ütleb eestlastest enim suurtel tiitlivõistlustel osalenud Kallasmaa. “Aasta otsa on kõvasti tööd tehtud, eriti veel augustikuus, kus võistluste kõrvalt ei olnudki ühtegi vaba päeva. MM-ilt korraliku tulemuse saamine peab nüüd olema see vili, mille nimel on pikalt tööd tehtud.”
Kallasmaa on järjepidevalt osalenud lisaks MM-ile veel ka sarnase tasemega Euroopa meistrivõistlustel. “Euroopa meistrivõistlused näitasid ära, et meie teoreetiline tulemus võiks sinna TOP20 lähistele jääda, lihtsalt intsidentidest on vaja hoiduda ning ära on vaja vormistada. Minu poolt täisgaas ja püüame parimat.”
Ken Oskar Algre jaoks on maailmameistrivõistlustel osalemine teiseks korraks. Läinud aastal võistles ta Portugalis klassis OK, tänavu on aga klass vahetunud KZ2 vastu. Hooaja alguse vigastus on aga ettevalmistuse ja võimsa masinaklassiga harjumise edasi lükanud, mistõttu minnakse MM-le kogemusi hankima, sest maailma parimatega koos rajal käimine on väärtuseks omaette. “Naudin igat hetke, mil saan sellises konkurentsis kaasa lüüa. Eelmise aasta kogemus Portimaost näitas, kui väärtuslikud saavad maailma tippkonkurentsis hangitud kogemused olla. Need on mind palju edasi aidanud mitmetes valdkondades,” ütles Algre pärast vabatreeninguid. “Teame tiimiga, kus me tänavu oma ettevalmistusega oleme, seega mingit survet peal pole. Kordaminekuks loeme selle võistluse igasuguse tulemuse korral.”
Väga kogenud võidusõitjana astub eestlastest Rootsis võistlustulle veel Kenneth Hildebrand.
FIA poolt ellu kutsutud FIA Karting Academy Trophy sari on mõeldud noortele talentidele võimaluseks silma paista. Võisteldakse paralleelselt Euroopa ja maailmameistrivõistluste etappidega ning võistlejaile on kasutada identsed kardid, mille osas saadakse teha vaid üksikuid muudatusi seadetes. FIA Karting Academy Trophy sarja saab iga riik nimetada omalt poolt võistleja, kuid selle eelduseks on riigi võistlejate varajasem osalemine CIK-FIA tiitlivõistlustel. Tänavu esindab Eestit sarjas Mark Dubnitski. “Läheme võistlema hea enesetundega, sest oleme praeguseks suutnud likvideerida kõik senist hooaega kimbutanud puudujäägid. Konkurents on FIA Karting Academy Trophy muidugi meeletu, kuid seda me otsimegi – arengu jaoks pole parimat asja konkurentsist,” ütleb Dubnitski neljapäeval enne ajasõite. “Varasemad võistlused on näidanud, et koht finaalis 36 parima seas on meie jaoks täiesti reaalne ning seda me püüdma lähemegi.”
Ajakava maailmameistrivõistluse etapil Kristianstadis:
Reede, 3. september
08:45 – 16:00 vabatreeningud
16:15 – 17:55 kvalifikatsioonid
Laupäev, 4. september
08:45 – 10:10 soojendussõidud
10:15 – 17.10 eelsõidud
Pühapäev, 5. september
08:45 – 10:10 soojendussõidud
10.15 – 12.10 eelsõidud
13:10 – 16:05 finaalid
Info, tulemused ja live-ülekanne on lehel: https://www.fiakarting.com/event/2021-kristianstad/guide