Eesti meistrivõistluste viies etapp pakkus üllatusi ja draamat

Kardispordi Olerex Eesti meistrivõistluste eelviimane etapp Langel oli väga põnev. Foto: Tõnis Krikk

Olerex Eesti meistrisarja viienda etapi peakangelasteks tõusid klasside OK ja KZ2 sõitjad Robin Särg ja Siim Leedmaa, kes suutsid tugeva nädalavahetuse realiseerida võiduks, seljatades seejuures seni mõlemat klassi võimsalt valitsenud Markus Kajaku.

Pärast nädalavahetusel Langel sõidetud etappi on Olerex Eesti kardispordi meistrivõistlused jõudnud lõpusirgele ning sõita jääb veel vaid üks osavõistlus. Suure finaali ootuses osutus Lange etapp seetõttu veelgi põnevamaks, sest nii mõneski võistlusklassis muutus punktiseis enne viimast etappi oluliselt pingelisemaks. Oma rolli mängisid siin nii üllatusvõitjad kui diskvalifitseerimised.

Kiireimat KZ2-klassi oli enne Lange võistlust täiseduga juhtimas Markus Kajak (AIX Racing Team). Kajak polnud siiani loovutanud ainsatki punkti, mida eelsõitudest või finaalidest teenida oli võimalik – neli võitu neljast iseloomustas Eesti praeguse hetke parima kardisõitja tänavust hooaega parimal võimalikul moel. Kuigi mitmed konkurendid pole saanud nautida probleemivabu nädalavahetusi, ei kahanda see kuidagi Kajaku senise võidukäigu väärtust – käeulatusese kaugusel olev meistritiitel saab olema igati välja teenitud, kui punktiseis pärast Aravatel sõidetavat viimast etappi lukku lüüakse.

Langel aga alustas kiireimana Kajaku põhikonkurent Siim Leedmaa (AIX Racinng Team). Kvalfikatsioonis edestas ta Kajakut vaid 0,077 sekundiga, see andis parima stardikoha mõlemasse eelsõitu just talle. Esimese eelsõidu võitis Leedmaa, teise jällegi Kajak. Kummagi eelsõidu finišijoonel polnud ajavahe kahe põhikonkurendi vahel suurem kui 0,4 sekundit.

Esmakordselt tegi tänavu Eesti meistrisarjas stardi Kaspar Kallasmaa (Kuningamäe Kart). Väga kogenud Kallasmaa on tänavu keskendunud peamiselt EM- ja MM-võistlustele, samuti oma tiimi noorsõitjate abistamisele. Kallasmaale alati sobinud Lange rada oli seega loogiline koht, kus vähemalt kordki tänavusel aastal kodupinnal võistelda.

Pingeliste eelsõitude järel asus finaali juhtima Leedmaa. Ring-ringi järel sõitis tandem Leedmaa-Kajak ülejäänud konkurentidel eest ning ehkki Kajak proovis siin-seal Leedmaast mööduda, see tal siiski ei õnnestunud. Üle finišijoone tuli esimesena Leedmaa, teine Kajak ning alles sekundid hiljem teine võitluspaar Kallasmaa ja Sten Dorian Piirimägi (AIX Racing Team).

Juba võistluse käigus sai žüriile videokordusi vaadates selge, et Kajak võis eksida stardijoonel fooritulede kustumist oodates. Kuivõrd Leedmaa ei teadnud liidrikohal sõites uurimisest midagi, pidi ta jätkuvalt andma endast kõik, et Kajak kindlalt selja taga hoida. Hilisem Kajakule määratud 5-sekundiline ei kukutanud teda küll teiselt kohalt, kuid võinuks Leedmaa tee võidule sootuks lihtsamaks teha, kui viimane saanuks sellest teada võidusõidu käigus. Sellisel juhul poleks võit kindlasti saanud olla sedavõrd magus.

“Olen seda võitu tänavu kaua jahtinud, kuid ühel või teisel põhjusel on see seni tulemata jäänud. Täna siin nende konkurentide ja eriti just Markuse vastu sellises ausas ja vahetus võitluses peale jääda on parim, mida üks võidusõitja soovida võib,” ütles üliõnnelik Leedmaa juba poodiumi kõrgeimal astmel seistes.

Kolmandana lõpetanud Kallasmaa pärast finaali diskvalifitseeriti, kuna tema kardi mootor polnud kooskõlas tehnilistele tingimustega. Sellega tõusis kolmandaks Piirimägi.

Klassis OK oli oodata paralleelselt klassiga KZ2 ka siin klassis võistleva Kajaku ja üle pika aja taaskord rajale pöördunud Ruben Volti (DHR Estonia) duelli. Mitmekordne kardispordi Eesti meister Volt on momendil juba keskendumas rohkem ringrajasõidule ning viimane osalemine Eesti meistrivõistlustel oli tal tänavuse hooaja avaetapil Raplas, mille ta toona võitis.

Ehkki pikk paus Eesti meistrisarjas Voltil tiitli eest enam võistelda ei luba, alustas viimaste aegade üks tituleeritumaid kardisõitjaid võistluspäeva samal tasemel, kus ta pärast võitu Raplas oli – 0,131 s edu Kajaku ees kvalifikatsioonis võiks pidada mäekõrguseks ainult seetõttu, et samasuguse vahe sisse mahtusid Kajaku selja taga koguni kolm konkurenti.

Eelsõidud Voltil aga jupsiva tehnika tõttu enam nii kenasti ei läinud. Esimese eelsõidu võitis Kajak, teise juba ajasõiduski head tempot teinud Carmen Kraav (AIX Racing Team). Ka siin jäi Volt tehnilistel põhjustel stardirivi lõppu.

Kuivõrd ühtlane esinemine eelsõitudes andis parima stardikoha Kajakule, võis viimased kaks etappi klassis OK samuti täiseduga võitnud Kajakult oodata selget ja sirget võitu. Rohkem valesti ei oleks aga saanud arvata…

Kajak asus küll finaali juhtima, kuid Kraav, Robin Särg (Gear Racing) ja senine punktitabeli liider Joosep Planken (TARK Racing) ei jäänud sugugi kaugele maha. Vastupidi, üllatuslikult võttis Kajaku vastu möödumismanöövri ette Kraav, asudes vaid mõned ringid enne lõppu võistlust juhtima. Järgmisel ringil võttis aga Kajak oma koha tagasi, ainult et see uuesti loovutada Särjele, kes oli vahepeal maid jaganud nii Kraavi kui Plankeniga.

Vaatamata Kajaku korduvatele rünnakutele Särg oma kohta enam ei loovutanud ning tuiskas üle finišijoone võidukalt esimesena, Kajak tema järel teine ning Kraav kolmas. Võit oli Särjele tänavuse hooaja esimene ning viis ta enne finaaletappi ka punktitabeli etteotsa. Muuseas, esikolmikut eristab enne viimast etappi vaid üks punkt!

Klassi OK-Junior ajasõitude kiireim oli Damir Mingazov (AIX Racing Team). Üks neljast soosikust meistritiitlile edestas põhirivaale Mark Dubnitskit (DHR Estonia), Iivari Tuomilehtot (JTL Racing Team) ja Mia-Mariette Pankratovit (AIX Racing Team) tubli ülekaaluga, tänu millele oli võistlus saanud tema jaoks suurepärase alguse.

Esimest eelsõitu asus ta juhtima, tihedalt kannul punktitabeli liider Dubnitski. Viimane proovis korduvalt mööduda, kuniks läks veidi liiga uljale manöövrile, puksides sellega rajalt Mingazovi ja teenides ise ära 10-sekundilise ajakaristuse. Eelsõidu võit kuulus sellega Tuomilehtole.

Teises eelsõidus Dubnitski eksimusi lubada ei saanud, sest kahe eelsõidu tulemusena selgub stardikoht otsustavasse finaalsõitu. Selle ta ka võitis, päästes sellega nõnda endale Tuomilehto järel teise stardikoha finaali.

Finaalis pühkis Dubnitski aga teistel eest ning konkurendid nägid teda uuesti alles poodiumil. Tuomilehto, Pankratov ja Mingazov pidasid omavahel aga maha tõsise heitluse järele jäänud poodiumikohtadele. Kõige õnnetumalt läks teisena üle finišijoone tulnud Mingazovil, kelle kardi esinina nõuetele mittevastavus lisas tema lõpuajale 3 trahvisekundit, kukutades ta nõnda neljandaks. Kaotatud punktid võivad saada aga otsustavaks juba järgmisel etapil, mil selgub lõplik hooaja üldarvestus.

Teise järjestikuse etapivõiduga suurendas Dubnitski konkurentide ees oma edu punktitabelis. Teiseks tõusis nüüd Tuomilehto ja kolmandaks langes Mingazov.

Klassis Mini polnud terve nädalavahetuse jooksul vastast Hugo Rajametsale (Vihur Team), kes olles kiireim kõigil sessioonidel, võttis Langelt kolmanda järjestikuse Olerex Eesti meistrivõistluste etapivõidu. Rajametsa hooaja teise poole järjepidevus on olnud seda imekspandavam, et noormees on lisaks kohalikule meistrisarjale võitnud ka neljast kaks viimast Soome meistrivõistluste etappi.

Kui Rajametsa võitu ei võinud Langel keegi väärata, siis tagapool arenesid sündmused põnevalt ja omasoodu. Pikalt teist kohta hoidnud sarja üldliider ja valitsev Eesti meister Andri Tšikin (DHR Estonia) tõrjus pikalt Tõnis-Johannes Toominga (Jõgisoo Kardiklubi) rünnakuid, kuid kui otsustavas sõidu faasis jõudis kätte rünnaku aeg, läksid korraga mööda nii Toomingas kui Johannes Kasemaa (KS Academy).

Alles tehnilises kontrollis sai selgeks, et Toominga kardi esinina oli reeglitele mittevastavas asendis ning 3-sekundiline ajakaristus tõstis poodiumile tagasi Tšikini. Üldarvestuses tähendas Rajametsa järjekordse ülivõimas võit ka asumist meistrivõistluste punktitabeli etteotsa. Tšikin jätkab teisena ning Langel kahvatult esinenud Aleksander Uusneem (AIX Racing Team) kolmandana.

Piseimas meistrivõistluste klassis Micro oli Langel ootuspäraselt heas hoos Meryl Peldes (DHR Estonia). Koos klassi Mini kolleeg Rajametsaga olid nad ka nädalavahetusel ainsad, kes suutsid kiireimad olla iga sessioonil. Nii läks ka Peldesele kirja kolmas järjestikune etapivõit, mis annab talle väga soodsad tingimused oma esimese Eesti meistritiitli võitmiseks juba järgmisel meistrisarja etapil Aravetel kahe nädala pärast.

Peldese võit Langel tuli küll tihedas heitluses Nikita Ljubomivi (AIX Racing Team) vastu, kuid kordagi polnud reaalset ohtu, et ta oma koha kaotada võib. Kolmandana lõpetas viienda etapi suurepärase nädalavahetuse teinud Kert Kristian Kiisk (TARK Racing). Peldese ainsa meistritiitli konkurendi Mattias Ojapõllu (Vihur Team) päev sai kehva alguse juba esimeses eelsõidus, kus toimunud avarii tõttu oli ta sunnitud endale teed rajama võistlejaterivi tagantotsast. Finaalis lõpuks päästetud neljas koht oli parim, mis kogetud ebaõnne tõttu kahjuks võimalik oli.

Koos meistrisarja klassidele sõidavad Olerex Eesti meistrivõistlustel kaasa ka pisikesed Cadet-klassi võistlejad. Ehkki punktiarvestust siin ei peeta, selgitatakse iga etapi parimad aga sellegipoolest. Langel olid kolmeks kiiremaks Konrad Karjus (Talvar Racing), Carl-Sander Kajak (Kuningamäe Kart) ja Remi Rubin (DHR Estonia).

Meeskondlikus arvestuses oli Lange etapil parim meeskond AIX Racing Team, teine DHR Estonia ja kolmas TARK Racing.

Olerex Eesti kardispordi meistrivõistluste kuues ja viimane etapp sõidetakse 01.-02. oktoobril Aravete kardirajal.

TULEMUSED

KZ2: 1. Siim Leedmaa, 2. Markus Kajak +5,370 (ajakaristus +5 s), 3. Sten Dorian Piirimägi +9,221

OK: 1. Robin Särg, 2. Markus Kajak +0,229, 3. Carmen Kraav +1,327

OK-JUNIOR: 1. Mark Dubnitski, 2. Iivari Tuomilehto +3,555, 3. Mia-Mariette Pankratov +4,437

MINI: 1. Hugo Rajamets, 2. Johannes Kasemaa +4,434, 3. Andri Tšikin +4,610

MICRO: 1. Meryl Peldes, 2. Nikita Ljubimov +0,635, 3. Kert Kristian Kiisk +5,008

CADET: 1. Konrad Karjus, 2. Carl-Sander Kajak (+3,982), 3. Remi Rubin (+4,142)

PUNKTISEIS PÄRAST V ETAPPI

KZ2: 1. Markus Kajak 217, 2. Siim Leedmaa 165, 3. Sten Dorian Piirimägi 135

OK: 1. Robin Särg 159, 2. Markus Kajak 158, 3. Joosep Planken 158

OK-JUNIOR: 1. Mark Dubnitski 173, 2. Iivari Tuomilehto 156, 3. Damir Mingazov 155

MINI: 1. Hugo Rajamets 176, 2. Andri Tšikin 169, 3. Aleksander Uusneem 153

MICRO: 1. Meryl Peldes 212, 2. Mattias Ojapõld 160, 3. Kert Kristian Kiisk 125

Allikas: Eesti Kardiliit

LOE KA NEID UUDISEID:

26. oktoober 2021

Noorsportlased saavad taotleda Tradehouse OÜ stipendiumit

Tradehouse OÜ annab juba üheksandat aastat välja 20 000 euro suuruse Noorsportlase Stipendiumi. Tradehouse Noorsportlase Stipendiumi taotlemine 2021. aastaks...
26. oktoober 2021

FOTOD. Porsche Ringil sõideti Tarvastu karikasarja viies, otsustav etapp

Kui eelmisel aastal olid Tarvastu karikasarja korraldajad sunnitud ilmastikuoludest tingituna koduse Raassilla raja kasutamisest viimase etapi korraldamisel loobuma, siis...
Foto: LRN_Photo
25. oktoober 2021

Eesti kardisõitjad valmistusid Hispaanias MM-iks

Läinud nädalavahetusel Hispaanias Campillose kardirajal sõidetud Champions of the Future võistlusel lõpetas Markus Kajak parima eestlasena 19. kohaga. Champions...
24. oktoober 2021

Ken Torn ja Kauri Pannas tulid Euroopa meistriteks

Sellel nädalavahetusel sõideti Ungaris autoralli Euroopa meistrivõistluste (ERC) seitsmes etapp. Ken Torn / Kauri Pannas kindlustasid sellel ERC Juniori...

Eesti Autospordi Liit

Reg. nr: 80076023
Aadress:
Mustamäe tee 4, 10621, Tallinn
Tel.: +372 6398 666
E-post: info@autosport.ee

Olulised lingid

Olulised lehed

Jälgi Eesti Autospordi Liitu ka:

© Kõik õigused on reserveeritud Eesti Autospordi Liidule