Eesti aasta auto 2024 on Peugeot 408

Eesti aasta auto on Peugeot 408. Foto: Pille Russi

Eesti mainekaim autoauhind – Eesti aasta auto – kuulub kolmandat korda Peugeot´le, kui pingelisest punktilugemisest väljus suurima punktisummaga Peugeot 408.

66 punkti kogunud Peugeot´le pakkusid enim konkurentsi Hyundai Kona ja Mercedes-Benz E-klass, kes kogusid vastavalt 61 ja 60 punkti. Pikka aega püsis konkurentsis ka Toyota Prius, kelle 57 punktist piisas lõpuks neljandaks kohaks. Edasi olid vahed juba suuremad – Hyundai Ioniq 6 oli 48 punktiga viies ning pingerea lõpetasid 31 punkti kogunud Honda CR-V ning 25 punktiga piirdunud Volkswagen ID.Buzz.

„Kui 2021. aastal Porsche Taycan esimese elektriautona Eesti aasta auto tiitli võitis ning aasta hiljem Hyundai Ioniq 5 Taycani edu kordas, tundus juba, et viimase mitte-elektriautost Eesti aasta autona jääbki ajalukku 2020. aasta võitja Mazda 3,“ rääkis žürii esimees Tõnu Ojala. „Automaailm on aga praegu meeldivalt mitmekesine ja viimasel kahel aastal on esikohad läinud hoopis hübriidautodele – mullu võidutses Honda Civic ja seekord Peugeot 408.“

Peugeot´ jaoks on tegemist kolmanda esikohaga Eesti aasta auto konkursil. 2001. aastal võitis Peugeot 206 üldse esimese Eesti aasta auto tiitli, 2012. aastal kordas seda saavutust Peugeot 508 (kusjuures ka siis oli teisel kohal Hyundai – tollal i40).

Eesti aasta auto valib autoajakirjanikest koosnev žürii. Tänavu olid autoteemat kajastavatest väljaannetest esindatud Autoleht, Whatcar, Tehnikamaailm, Äripäev, Eesti Naine, Accelerista, auto24 ja Geenius. Nimeliselt jagasid sel aastal hindeid Indrek Jakobson, Tõnu Korrol, Tõnu Ojala, Elmar Ots, Margus Pipar, Veli Rajasaar, Karl-Eduard Salumäe, Kaspar Sepp, Kristjan Sooper, Esta Tatrik, Tarmo Tähepõld ning Laas Valkonen.

Teist aastat järjest valisid oma lemmiku ka autospordi Eesti meistrid. Võitis Mercedes-Benz E-klass, teise koha sai Hyundai Ioniq 6 ja kolmanda Peugeot 408.

Iga-aastase autokonkursi esmasesse valikusse kuuluvad viimase 12 kuu jooksul Eestisse jõudnud uudismudelid, millest selgub enim hääli saanud finalistide kuuik (tänavu erandlikult seitsmik – kuna kaks autot said I ringis sama palju hääli ja selgust ei toonud ka lisahääletus).

Eesti aasta auto konkursi käivitas ligi veerand sajandit tagasi ajakiri Tehnikamaailm, alates eelmisest aastast toimub konkurss Eesti Autospordi Liidu (EAL) egiidi all. Aasta auto kuulutati välja EAL-i galal 13. jaanuari Eesti Rahva Muuseumis.

Eesti aasta auto 2024

1.           Peugeot 408      66

2.           Hyundai Kona   61

3.           Mercedes-Benz E-klass  60

4.           Toyota Prius      57

5.           Hyundai Ioniq 6 48

6.           Honda CR-V       31

7.           Volkswagen ID.Buzz       25

LOE KA NEID UUDISEID:

19. juuli 2024

Registreerumine Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste etapile Lätis lõpeb nädala pärast

Võistlejate registreerimine 9.-10. augustini toimuvale Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste viiendale etapile, Rallijs Cēsisele on avatud veel nädal aeg ja...
18. juuli 2024

Nädalavahetus autospordis: Eestis drift ja rahvasprint, Lätis MM-ralli, Paul Aron F2-s

Nädalavahetusel võisteldakse Eestis driftis ja rahvasprindis, Lätis võisteldakse autoralli MM-punktidele, Paul Aron jätkab F2 hooaega. Reedel ja laupäeval toimub...
18. juuli 2024

Eestlased osalevad Leedus kestvussõidus ja rekordkatses

Palangas toimuval kestvussõidul Aurum 1006 km osaleb eestlastest Antti Jartsev, sama ürituse raames toimuvast rekordkatsest võtab osa autoajakirjanik Indrek...
17. juuli 2024

Lätis toimunud driftivõistlusel jõudis veerandfinaali Randar Kajo, enim EMV punkte teenis Frank Passer

Daugavpilsis peetud drifti Eesti ja Läti meistrivõistluste etapil klassile Semipro jõudis tandemsõitudes kõrgeimale kohale, veerandfinaali Randar Kajo. Eesti meistrivõistluste...