Algavad crosskartide rallisprindi Eesti meistrivõistlused

Crosskartide meistrisari algab Kehalas. Foto: CKR Estonia

Esmakordselt toimuvad tänavu crosskartide Eesti meistrivõistlused rallisprindis. Esimesed kaks etappi leiavad aset 10. ja 11. juunil Kehala Ringil.

Crosskardid on autospordis üsna uudne võistlusvahend. Siiani on need kiired ja atraktiivsed masinad mõõtu võtnud näiteks rallikrossi Eesti meistrivõistluste sarjas, millega liituti 2017. aastal. “Kui krossirajal võistlemist alustasime, siis esimestel hooaegadel oli 12-15 osavõtjat, edasi ikka juba paarkümmend. Nüüd on crosskarte aga Eestis juba palju. Sprindis võisteldakse autoralli stiilis, kus iga minuti tagant lastakse uus masin rajale,“ räägib Eero Nõgene, kolmekordne crosskartide Eesti meister rallikrossis ja uue võistlussarja eestvedaja koos CKR Estonia tiimiga.

1980ndatel Rootsis leiutatud võimsa mootoriga crosskart on eriti populaarseks saanud Põhjamaades ja Lõuna-Euroopas, kus krossirajal on korraga ikka mitukümmend masinat.  “Mõnes mõttes on crosskart küll kallis auto, aga kiiruse ja jõudluse poolest kõige odavam, mida saab võrrelda päris ralliautoga. Tegelikult võib ta olla isegi mingites oludes kiiruselt võrreldav WRC-autoga. 2018. a. Rally Estonia Elva linnakatsel oli meil sprint enne ralliautosid, pärast aegu vaadates selgus, et olime esikolmikuga poolteist sekundit kiiremad kui pärast samal katsel WRC-autod,“ meenutab Nõgene muiates.

Crosskartide rallisprindi sarjas võisteldakse kolmes klassis: Crosskart 125cm3 (10-16-aastased), Crosskart 650 (15-aastased ja vanemad) ning Crosskart Xtreme (15-aastased ja vanemad).

Võistlema on oodatud kõik, kel selline auto olemas või huvi seda rentida ja loomulikult ka kõik need, kes oma võimeid juba krossirajal testivad. Mõlemas sarjas on võistlejatele kehtestatud samad tehnilised nõudmised. „Ei pea tegema peenhäälestust krossi ja sprindi jaoks eraldi. Sarja kalender on ka koostatud nii, et kellelgi ei jääks sellepärast sprindirajale tulemata, sest sõidab juba Eesti või Põhjamaade rallikrossi,“ ütles võistluse direktor Simo Koskinen.

Crosskardid on üha menukamaks saanud just noorte hulgas. „Kui tahad hakata mõistliku raha eest kiiresti sõitma, siis enne ralliautosse hüppamist on crosskart ideaalne kiiruse harjutamiseks. Tegelikult ralliauto juhtimist iga mees selgeks ei saagi, aga crosskart on kerge ja soodne pidada, tal ei ole väga palju võidusõiduosi, mitmeid varuosi võib saada tegelikult isegi poest. Näiteks roolilatt võib olla mõnel mudelil Volkswageni oma ja poolteljed Renault´lt, mitte titaanist või duralumiiniumist nagu Lada VFTS-idel 1980ndatel,“ räägib Nõgene.

Võimsamad crosskardid on varustatud 750 või 850 kuupsentimeetriste neljasilindriliste mootoritega, milllel on ca 150 hobujõudu, seejuures kaalub ta ainult 430 kg, kiirendavad nad umbes kahe-kolme sekundiga nullist saja kilomeetrini tunnis ning tippkiirus võib olla kuni 200 km/h. 

Lisainfot ja võistlusele eelregistreerida saab kuni 07. juunini Eesti Autospordi Liidu veebilehel: https://uus.autosport.ee/sport/ralli/

Pealtvaatajad saavad pileti juba ette soetada Piletitaskust.

LOE KA NEID UUDISEID:

19. aprill 2024

Autoringrajasõitja Ruben Volt sihib tänavu vähemalt ühe tippsarja tiitlit

Autoringrajasõitja Ruben Volt alustab sellel nädalavahetusel Itaalias Vallelunga ringrajal oma tänavust võistlushooaega. Ta jätkab sealt, kus eelmisel aastal pooleli jäi –...
18. aprill 2024

MOMU kogu täienes ajaloolise Audiga

MOMU Mootorispordi Muuseumisse jõudis restaureeritud 1988. aasta Audi 100, mis oli üks esimesi Eestis ametlikult maale toodud ja müüdud...
18. aprill 2024

Nädalavahetus autospordis: mitu võistlust Eestis, Horvaatia MM-ralli ja palju muud

Nädalavahetusel jätkuvad Eestis autospordi rahvasarjad Misso ja Kehala Karikas ning toimub muudki. Mitmed eestlased stardivad välismaal. Rahvakrossi- ja sprindi...
17. aprill 2024

FOTOD. Noored Roolis avaetapil Raassilla rajal osales ligi 70 sõitjat

Pühapäeval sai Raassilla moto- ja vabaajakeskuses alguse Noored Roolis sarja hooaeg, kus teineteisega võtsid seekord mõõtu kokku lausa 69...