Laupäeval tuliuuel Käina kardirajal sõidetud võistlus tõi rajale kogu Eesti kardispordi paremiku. Vaatemänguline võistlus kulmineerus kiireima klassi KZ2 finaaliga, mille kulgu segasid tugevad vihmahood ning mille tulise duelli tulemusena võitis Siim Leedmaa.
Neljapäeval avatud Käina uus kardirada kuulutati juba reedeste vabatreeningute järel enamiku sõitjate lemmikuks. Värske rajakate ning väga eritüübilised kurvid tegid sõitmise viimase 30 a jooksul alles teisel täiesti uuel Eesti kardirajal äärmiselt nauditavaks. Vastuse küsimusele, kuidas aga teineteise vastu võidusõitmine seni proovimata rajal välja näeb, pidid andma laupäevased võistlussõidud.
Kiires KZ2-klassis oli oodatuim sündmus Euroopa meistrivõistluste üldarvestuses 6. koha omaniku Markus Kajaku (AIX Racing Team) rajale tulek. Septembris peetavateks maailmameistrivõistlusteks valmistuva Kajaku jaoks on võistlus kiirete Eesti sõitjate vastu suurepäraseks treeninguks. Konkurentsitihedust kinnitas tema napp, vaid 0,077 s ajasõidu võit tiimikaaslase Siim Leedmaa ees.
Esimese ajasõidu võitiski Leedmaa, teises aga avanesid taevaluugid ning kahe kiireima kardisõitja juba varasemalt tuliseks kiskuma kippuvad suhted said juba avaringil täiesti uue tähenduse. Vihmamärgades oludes alati kiire Leedmaa püüdis koheselt Kajakust ette saada, viimane aga ei andnud järgi ning sai kokkupõrke hinnaga siiski liidrikoha endale. Kuivades oludes täiskiirusel läbitavat viimast painet läks reedese treeningpäevalt eemal olnud Leedmaa läbima aga liiga optimistlikult ning lõpetas vesiliu tõttu paljulubavalt alanud teise eelsõidu seinas. Kuna kummaski eelsõidus ei näidanud ka keegi peale Kajaku üle piisavat stabiilsust, säilis Leedmaale vaatamata katkestamisele finaali jaoks teine stardipositsioon. Võidusõit sai aga kesta vaid 5 ringi, kuni see oldi sunnitud võistluste žürii otsusega katkestama – kohale jõudnud äikesetorm oli muutnud raja sõidetamatuks.
Sellest hoolimata oli duell Kajaku ja Leedmaa vahel jõudnud seniste ringide jooksul jõudnud saavutada oma uue haripunkti. Taaskord oli Kajak see, kes kohtunikelt karistuse teenis. Kuivõrd tegemist oli juba korduva rikkumisega, tõsteti ta kordusstardis kohti tahapoole ning kui mõne-ringiline madin Laur Uusmäega (KH Racing) välja arvata, oli sarnaselt Kajakuga kord Eesti parimaks kardisportlaseks valitud Leedmaal ees vaba tee ajaloolise esimese võiduvõiduni Käina uuel kardirajal. Kajak taastus positsiooni kaotusest kiirelt ning lõpetas teisena, Ken Oskar Algre suurepärase kolmanda kohaga. Poodium kuulus sellega täielikult AIX Racing Team sõitjatele.
Klassis OK-Junior näis võistluse eel oodatuim võitlus tulevat klassi veterani Mark Dubnitski (AQVA Racing) ja kõigi ülejäänute vahel. Äsja tugevas Soome meistrisarja konkurentsis kiired soomlased põrmustanud Dubnitski on ühtlasi Eestit esindamas FIA Karting Academy Trophy sarjas, mistõttu puhtalt sõidukilomeetrite osas tema favoriidiks pidamine ei saanuks kedagi alt vedada.
Konkurentideks olid talle teiste seas veel alles eelmisel hooajal kolme peale klassis Mini platsi puhtaks teinud Hugo Rajamets (Vihur Team), Andri Tšikin (AQVA Racing) ja Aleksander Uusneem (AIX Racing Team). Vihmaniisketes oludes ei saanud aga kindlasti kõrvale jätta ka kiiret tiimikaaslaste kolmikut koosseisus Roland Kuklane, Martin Keelmann ja Hans Joonas Tamm (Liqui-Moly Roli Motorsport) ning muidugi mitte karikasarja esimese etapi võitjat Andrey Borodinit (Talvar Racing).
Ajasõidu kiiremaks tõusiski Tšikin, kes edestas Rajametsa koguni 0,216 sekundiga. Mis muudel aladel võib tunduda tühise, on konkurentsitihedas kardispordis siiski ülekaaluka kategooriasse liigituv ajavahe. Dubnitski kaotas juba 0,297 sekundiga.
Kaks eelsõitu lõppesid aga tiimikaaslaste Tšikini-Dubnitski omavaheliste heitlustega – kord üks ees, siis jälle teine. Finaali parim stardikoht ehk eelistatuim siseraja positsioon kuulus Tšikinile. Sündmusterohkete avaringide järel olukord stabiliseerus ning Tšikin võitis pika eduga. Kolmandale kohale trügis end Borodin, kes pidi endale tagasihoidliku ajasõidu tulemuse tõttu eelsõitudes kõvasti teed rajama. Võit tõstis ühtlasi Tšikini karikasarja Borodini ees juhtima. Kolmandat kohta hoiab siiani stabiilselt esinenud Uusneem.
Otseveoliste kiiremas arvestuses ehk klassis OK kuulus võit üle aastate taas kardiradadele tagasipöördunud Randel-Erik Evestusele (TARK Racing). Maximilian Lodman (Espoon Motor Club) oli teine ning Richard Viigisalu (Rich Racing) kolmas.
Osavõtjaterohkeimas klassis Mini tuli rajale koguni 22 võidusõitjat. Meeletus konkurentsis, kus 0,1 sekundi sisse mahtusid ajasõidus koguni 5 võistlejat, tuli mitte vähem meeletumas võistluspinges kõige paremini toime nooruke Albert Tamm (AQVA Racing). Võitnud nii ajasõidu, sammus ta heade startide ning esmaste hädavajalike kiirete saatel võidule nii mõlemas eelsõidus kui finaalis, jättes kõik tugevad konkurendid tahapoole omavahel maid jagama.
Suurimateks küsijateks olid siin tiimikaaslased Theodor Toobal ja Meryl Peldes, samuti Mattias Ojapõld (Vihur Team) ja Nikita Ljubimov. Poodiumi viimased astmed just nemad omavahel välja selgitasidki. Ring-ringi järel omavahel kohti vahetanud ning sellega liider Tammele aega kaotanud seltskonnast õnnestus kõige kärmemalt välja rabeleda Ljubimovil, kes asus seejärel jõudsalt Tamme püüdma. Finišijoonel jäi neid kahte lahutama alla sekundi. Kolmandaks tõusis karikavõistluste punktitabeli eesotsas jätkav Peldes. Võiduga tõusis Tamm teiseks ning kolmandat kohta hoiab Toobal.
Sarnaselt karikavõistluste esimese etapiga Aravetel asus Käinas klassis Micro oma jõulist teekonda võidu suunas astuma Patrick Orvandi (KS Academy), olles kiirem nii ajasõidus kui mõlemas eelsõidus. Paraku jäi andekas noormees sellest taaskord ilma, sest finaalsõit tuli katkestada. Eelsõitude võidud andsid aga talle lohutuseks koha karikasarja punktitabeli eesotsas.
Võitjaks tõusis aga päeva esimeses pigem kohtadele 4.-6. sõitnud Remi Rubin (AQVA Racing). Alles 6. kohalt finaali startinud Rubin tõstis end hea stardiga kolmandaks, seejärel võttis liidrikoha terve nädalavahetuse ühtlaselt tugevalt esinenud Mark-Martin Loometsalt (Vihur Team) ning võitis võidusõidu kindlalt. Kolmandaks tuli samuti terve võistluspäeva koha eest esiotsas võidelnud Bennet Korjus (AIX Racing Team). Päeva imeliseimaks soorituseks tuleb aga pidada esimeses eelsõidus ränga avarii teinud Raimo Kaljuste (TARK Racing) tagasitulekut rajale ning finaali lõpetamist 4. kohal. Karikasarja arvestuses jätkavad klassi Micro liidri Orvandi järel teisel ja kolmandal kohal vastavalt Markus Kasepõld (Rapla Kardiklubi) ja Endrik Peets (KS Academy).
Pisikeste kardipoiste-tüdrukute klassi Cadet võistlejatele küll karikassarja arvestuse punkte ei jagata, kuid see ei tähenda, et siin tõsiselt võidu peale ei sõidetaks. Käina uue kardiraja läbi ajaloo esimese võistlussõidu võidu au kuulub noorukesele Jan Ruudi Algrele (AIX Racing Team). Märgilise finaalsõidu lõpetas teisena Sebastian Kirss (AQVA Racing) ja kolmandana Simon Ojamäe (TARK Racing).
Tiimide arvestuses oli Käina etapil parim AQVA Racing, seda AIX Racing Team ja TARK Racing ees.
Neljaetapiline Postimees Sport karikasari jätkub kolmanda etapiga 05.-06. augustil Lange kardirajal Tartumaal.
Tulemused
KZ2
1. Siim Leedmaa
2. Markus Kajak +7,055
3. Ken Oskar Algre +16,169
OK
1. Randel-Erik Evestus
2. Maximilian Lodman +4,041
3. Richard Viigisalu +20 ringi
OK-JUNIOR
1. Andri Tšikin
2. Mark Dubnitski +19,064
3. Andrey Borodin 21,465
MINI
1. Albert Tamm
2. Nikita Ljubimov +0,912
3. Meryl Peldes +4,781
MICRO
1. Remi Rubin
2. Mark Martin Loomets +2,591
3. Bennet Korjus +4,597
CADET
1. Jan Ruudi Algre
2. Sebastian Kirss 3,056
3. Simon Ojamäe +4,543
Punktiseis pärast II etappi
KZ2
1. Siim Leedmaa 42
2. Markus Kajak 40
3. Ken Oskar Algre 27
OK
1. Richard Viigisalu 69
2. Randel-Erik Evestus 42
3. Robin Särg 40
OK-JUNIOR
1. Andri Tšikin 78
2. Andrey Borodin 69
3. Aleksander Uusneem 55
MINI
1. Meryl Peldes 74
2. Albert Tamm 59
3. Theodor Toobal 58
MICRO
1. Patrick Orvandi 60
2. Markus Kasepõld 55
3. Endrik Peets 54
Sarja koostööpartneriteks on Postimees, Nobe, Väike Tom, Benefit, Ruu Kivi, Enemat, K.U. Mell, ElBet Rakennus. Sarja toetab lisaks MULL Drinks.
Eesti Kardiliidu pressiteade