Võimsus on auto puhul hea omadus, aga ainuüksi sellest ei piisa, et muuta auto ka võimekaks.
Rohkelt võimsust võib ju tähendada ka ebaratsionaalselt kõrget kütusekulu, vähenenud vastupidavust ja töökindlust või tänapäevastele ootustele mittevastavat ökoloogilist jalajälge. Sestap pole võimsus ja võimekus päris üks ja seesama asi.
Võtsime luubi alla Longo veebilehel müügis olevad kasutatud autod ja valisime nende seast välja viis võimeka mootoriga võimsat mudelit, mille soetamine ei too kaasa ületamatult suuri kulusid.
Boonuseks veel juurde asjaolu, et nende autode ostu finantseerimisel on võimalik võtta appi autoliising.
Volkswagen Golf 7
Diiselmootoriga Volkswagen Golf (2,0 l; 110 kW) on tõeline legend, mille ülisäästliku ja samas võimeka turbodiisli võimsus on juhi käsutuses alates sisuliselt tühikäigu pööretest ja möödasõiduks vajalik kiirendusvõime kättesaadav kohe, kui gaasipedaal põhja vajutada.
Samas pole seejuures vaja säästlikkuse arvelt lõivu maksta. Diiselmootoriga Golfi täis tankides näitab pardaarvuti prognoositavaks läbisõidu ulatuseks üldjuhul kümnendiku üle tuhande kilomeetri. Arvestades kütusepaagi ca 55-liitrist mahtu on see tulemus igati eeskujulik.
BMW 530
Tagaveoline kaheliitrise silindrimahuga bensiinimootoriga BMW 530 (2017; 185 kW) on just nii terav ja sportlik, kui mootori võimsuse numbrid näitavad.
Jõuallikas on elav, dünaamiline ja hästi tasakaalus ning selle võimsust on tunda kogu pööretevahemikus, ilma et tekiks ootamatuid auke, mil mootori suutlikkus valmistaks juhile pettumust.
Maanteel lubatud kiirusega sõites on Baieri autotehase noobelauto üle ootuste säästlik: keskmine kütusekulu jääb madalate mootoripöörete toel alla kuue liitri saja kilomeetri kohta. Linnasõidul ja sportlikuma sõidustiili puhul on kütusekulu numbrid mõistagi suuremad.
Selle mudeli võikski valida inimene, kellel lõviosa sõitudest toimub maanteel. Ainult linnas liikudes võivad bensiiniarved kasvada kosmiliseks.
Volvo V60 Twin Engine
Volvo V60 Twin Engine (2015; 2,4 l; 162 kW, pistikhübriid) on võimas ja ülimalt säästlik auto, mis sobib nii linna kui maanteele, sest Rootsi autotootja on oma niigi võimekale diiselmootorile lisanud toeks elektrimootori.
Just linnasõidul ja kiirendustel tuge pakkuv elektrimootor toob keskmise kütusekulu kohati lausa müstilise näiva kahe liitri lähedale saja kilomeetri kohta. Tundub ülimalt arukas valik tänaseid fossiilkütuse hindu silmas pidades! Pigem motorolleri kütusekulu nõudval mootoril jagub samas piisavalt rammu, et maanteel kiirelt ja ohutult mööda sõita ja manööverdada.
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander (2014; 89 kW; pistikhübriid) on teinegi elektrimootori toel edasi liikuv sisepõlemismootoriga sõiduvahend, mille mootor lisaks elektrile ka bensiini tarbib. Olgugi et kilovatte tundub esmapilgul napilt, on elektrimootori pakutav lisajõud piisav, et linnaliikluses ei käitu auto sugugi uimaselt ja jõuetult.
Võttes arvesse liinadžiibi kogukamat suurust ja kahe liitri kanti jäävat bensiinikulu on tegemist vaat et ideaalse autoga lastega perele, kellel lisaks reisijatele vaja kaasa vedada palju muudki.
Mercedes-Benz C 200
Mercedes-Benz C 200 (2018; 2,1 l; 100 kW) neljasilindriline diiselmootor on säästlik, vastupidav ja vaikne. Mootori dünaamika on eeskujulik, mitte üleliia sportlik, aga mitte ka piinavalt uimane. Kõike on täpselt vajalikul määral ja maanteel alla viie liitri jääv keskmine kütusekulu ei neela auto ülalpidamiseks pere eelarvest mõistusevastaselt palju raha.
Mercedese suurimaks plussiks on kvaliteet ja sõidumugavus. Selle autoga kannatab pikemaid otsi ette võtta ka sellel inimesel, kellel vähema ergonoomikaga konkurentide roolis olles tuleb iga saja kilomeetri tagant selja sirutamiseks sõidupaus teha.
Longo.ee