Vormel-Estoniaga saab taas tulla Eesti meistriks

2021. aastal toimuvad Eesti meistrivõistlused ajaloolistele vormelautodele, mitmel varasemal aastal on võisteldud Eesti karikavõitja tiitlile.

Möödunud aastal osales Eesti karikavõistlustel kahes ajalooliste vormelite klassis kokku 14 sõitjat. Samades klassides, Eastern ja Mondial, peetakse tänavu ka Eesti meistrivõistlusi. Möödunud aastal võideti sari mõlemas klassis Estonia-21-10-ga, Easternil oli parim Jaak Kuul, Mondialil Andris Grikis. Easternil kasutakse 1,3-liitriseid mootoreid, Mondialil 1,6-liitriseid.

Meistrivõistluste kavva kuulub üks võistlus Riias ja kolm Eestis, etappe on kokku kaheksa, igal võistlusel toimub kaks sõitu. Täpne kalenderplaan ei ole veel paigas, kuid ilmselt tehakse algust 18.-20. juunini toimuva Estonian Grand Prix´ga Audruringil.

Meistrivõistluste toimumise tingimuseks on, et klassis vormel-Mondial osaleb hooaja jooksul vähemalt kümme võistlejat ja klassis vormel-Eastern vähemalt kaheksa võistlejat. Väiksema arvu võistlejate puhul nimetatakse sari karikavõistluseks.

„Eelmisel aastal oli ajalooliste vormelite Eesti karikasarjas kaheksa etappi ja need kõik olid tõsised võidusõidud – huvitavad ja pingelised,“ rääkis ajalooliste vormelite eestvedaja Jaak Kuul. „Sügisesel võidusõidul oli Eestist üheksa autot stardis tolle hetke võimalikust 12-st.“

Meistrivõistlused on lahtised, ehk Eesti meistriks võib tulla ka mõne muu riigi kodanik. „Ootame lätlaste, leedulaste ja teistegi väliskülaliste osavõttu. Tegime punktisüsteemi nii, et see väärtustab osavõttu. Tegemist on ju ajalooliste autodega ja oluline on traditsiooni hoidmine,“ lisas Kuul. „Saksamaa sarjas antakse punkte isegi treeninglaagris osalemise eest.“

Uuel hooajal on Kuuli andmetel Eestist sarja lisandumas kolm või neli autot. „Ka Lätist tuleb sõitjaid juurde. Kõik ei pruugi oma autosid siiski esimeseks võistluseks valmis jõuda,“ täpsustas ta.

Ajalooliste vormelite sari sobib inimesele, kellele meeldib ise autot ehitada. „Või peab tal olema väga hea mehaanik. Alustada tasub Easterniga, sest selle tehnilised piirangud on rangemad. Väiksema võimsusega mootor ei koorma nii palju jõuülekannet ja töökindlus on parem. Kui üldiselt öelda, siis käelised oskused ja tehniline taip tulevad ajalooliste vormelite sõidus ainult kasuks.“

Kuul ütleb, et teab mitut sarja sobivat vormelit müügil Poolas, Saksamaal ja Leedus. „Leedust ja Poolast saaks peaaegu stardivalmis Mondial-klassi vormeli umbes 15 000 euro eest. Tasub muidugi ringi vaadata, vahel pakutakse autosid ka 10 000 euro eest. Varuosade otsingul on mõne detailiga keerulisem, mõnega lihtsam. Näiteks mitmeid käigukastikomponente teeme ise, aga mitmeid mootoridetaile saab hõlpsalt osta – kasutatakse ju Lada mootoreid.“

Samade autodega, millega sõidetakse Eesti meistrivõistlustel on võimalik kaasa teha näiteks ka endise idabloki riikide ajalooliste ringrajaautode sarjas HAIGO (haigo.net)

LOE KA NEID UUDISEID:

9. mai 2024

Kardispordi Eesti meistrivõistlused algavad LaitseRallyPark´is

Reedel ja laupäeval sõidetakse kardispordi Eesti meistrivõistluste avaetapp LaitseRallyPark´i kardirajal, kus möödunud aasta suve lõpus ja sügisel peeti raja...
8. mai 2024

FOTOD ja VIDEO. Sõiduautotehnikud võistlesid Kulbilohus

Sõiduautotehnikute pädevusvõistlus toimus seekord Kulbilohu rallikrossirajal. Teemaks oli ka autosport ja üheks esinejaks autoralli 2019. aasta maailmameister Martin Järveoja....
7. mai 2024

FOTOD ja VIDEO. Mulgi Driftil saavutasid Eesti sõitjad kahes klassis poodiumikohti

Raassilla rajal toimunud Balti ja Eesti meistri- ning karikavõistluste avaetapil Mulgi Drift saavutasid eestlased poodiumikohti kahes võistlusklassis. Street-klassi 36...
7. mai 2024

Ott Tänak / Martin Järveoja lähevad Portugalis püüdma hooaja esimest poodiumikohta

Neljapäeval antakse Portugalis start autoralli MM-hooaja viiendale etapile. Hooaja teisele kruusarallile on registreerunud 69 võistluspaari, kelle hulgas ka Ott...