Reeglist tingitud probleem vajutas eestlaste esitustele Itaalias pitseri

Eestlaste parimaks tulemuseks jäi Mattias Vahteli 11. koht pühapäeval peetud teises sõidus. Foto: ALM Motorsport

Mugello ringrajal peetud TCR-klassi kereautode Itaalia meistrivõistluste neljandal etapil Eesti tiimi ALM Honda Racingu sõitjad esikümnesse ei jõudnud.

Eestlaste nädalavahetuse parimaks tulemuseks jäi Mattias Vahteli 11. koht pühapäeval peetud teises sõidus. Laupäevases esimeses sõidus kirjutati 20aastasele Vahtelile protokolli 26. koht.

Esimeses sõidus tõusis Vahtel kvalifikatsiooni 12. kohalt esikuuiku konkurentsi, tema lootused purustas neli minutit enne võistluse lõppu plahvatanud rehv.

„Sellega ma tee äärde jäingi. Ei näinud mõtet boksi tulla ja rehvi vahetada, sest see juhtus ringi alguses. Kui terve ring katkise rehviga sõita, jääd nagunii viimaseks. Kahju, sest 26 minutit oli auto vastu pidanud ja kõik oli käeulatuses. Pärast võeti kaks meest karistusega maha, nii et kui ma oleks lõpuni tulnud, saanuksin neljanda koha,” rääkis Vahtel.

Kogu nädalavahetuse jooksul jäi nii Vahtelil kui ka teistel Honda pilootidel puudu sirgekiirusest. Enne teist sõitu muudeti autode seadistust ja see andis tagasilöögi ka kurvides.

Vahteli sõnul ei saa võistkond Honda Civic FK7 H70 auto kiirust sirgetel lõikudel parandada, sest põhjus peitub Rahvusvahelise Autoliidu FIA reeglites. Honda TCR-autode võimsust on kärbitud, uuemate Audide ja Cuprate puhul pole selleni veel jõutud. Võib-olla muutuvad jõuvahekorrad võrdsemaks juba selle hooaja jooksul, aga see pole kindel.

„Sirgetel tullakse Hondadest nii mööda, et vahe on kolm autopikkust, minnakse mööda ja esimeses pidurdamises on omakorda juba kolm autopikkust kaotust. Põhimõtteliselt tullakse nagu suunatuledega mööda. Loodetavasti keerab FIA Audidel ja Cupratel võimsust maha, sest ebareealselt raske on nende vastu sõita, kui neil on tippkiirust 10 km/h rohkem,” selgitas Vahtel.

Sel hooajal eestlastest kõige edukamalt esinenud Ruben Volt piirdus Mugellos laupäeval 25. ja pühapäeval 13. kohaga.

16-aastane Volt ütles, et tema esimese sõidu start ebaõnnestus. Lisaks sõitis konkurent tema auto ninast üle ja seetõttu ei saanud mootor enam piisavalt õhku. Radiaatorisse lennanud muru ja kruusa tõttu kuumenes jõuallikas üle. Paar ringi enne lõppu ütles üles ka roolivõimendi ja kõige tipuks purunes rehv.

Teises sõidus jäi parem koht sirgekiiruse taha. „Alguses oli hoog super, aga kogu aeg, kui üritasin midagi teha, kaotasin sirgel kohti. Kurvides jäin ka tihti karpi või halbadesse positsioonidesse,” lausus Volt.

Antti Rammol läksid aia taha mõlemad sõidud. Vastu tuli võtta 23. ja 27. koht.

„Nädalavahetuse alguses oli hoog hea ja ideaalsel juhul oleks võinud sõita esimese kaheksa hulka. Esimese sõidu rikkus ära rehvipurunemine. Pühapäeval sõideti minust sirgetel mööda ja ühes sellises olukorras sõideti niimoodi tagant otsa, et lendasin rajalt kruusa peale ja tagasi ei saanudki,” rääkis Rammo, kelle autot vaevasid teises sõidus ka turboprobleemid.

Mugello etapil võitis esimese sõidu itaallane Salvatore Tavano (Cupra Leon), teises sõidus oli kiireim hollandlane Niels Langeveld (Hyundai Elantra TCR).

Kokkuvõttes juhib 270 punktiga Tavano. Volt langes kolmandat kohalt kuuendaks, tal on 144 punkti. Rammo on 74 punktiga 13. positsioonil ja Vahtel 69 punktiga 16. kohal.

Imolas sõidetav hooaja eelviimane etapp toimub 1.-4. septembrini, viimane etapp peetakse 15.-18. septembrini Vallelungas.

„Kui tahan kokkuvõttes esikolmikusse jõuda, tuleb Imolas maksimumtulemus teha. Üks sõit tuleb võita ja teises esikolmikus olla,” ütles Volt.

LOE KA NEID UUDISEID:

6. detsember 2024

Läti-Leedu rallikrossisarja teine Kristo Muru: sain palju uusi teadmisi

Rallikrossi Läti-Leedu karikavõistlused teise kohaga lõpetanud 17-aastane Kristo Muru hindab kõrgelt hooajal kogutud teadmisi ja kogemusi. Yaris 1300 klassis...
6. detsember 2024

Eestlanna Emilia Abel asub juhtima FIA rallit, rallikrossi ja mitmeid teisi alasid kureerivat osakonda. Tulekul olulised muudatused

Rahvusvaheline Autoliit (FIA) teatas suurematest ümberkorraldustest rallit, rallikrossi ja veel mitmeid alasid kureerivas Road Sport osakonnas. Uueks juhiks on...
5. detsember 2024

Rallikrossi Eesti meistrisarjas sõidetakse 2025. aastal kuus etappi

Rallikrossi Eesti meistrivõistlused koosnevad 2025. aastal kuuest etapist, esimene võistlus sõidetakse 26. aprillil Raassillal. Avavõistlusele eelneb traditsiooniliselt treeningpäev samal...
5. detsember 2024

Nädalavahetus autospordis: Paul Aron lõpetab F2 hooaja, Ao Vaida võistleb Omaanis

Nädalavahetusel sõidetakse Abu Dhabis vormel 2 sarja viimane etapp ning Omaanis Red Bull Car Park Drifti maailmafinaal. Vormel 2...