Rallikross 2021: sada võistlejat on täiesti võimalik

Rallikrossi Eesti meistrivõistluste osalejate arv kasvab hoogsalt ning on täiesti võimalik, et mõnel etapil osaleb tänavu sada võistlejat.

„Sõitjaid on tänavu kindlasti mullusest rohkem,“ ütleb Eesti Autospordi Liidu rallikrossi alakomitee juht Mati Kask. „Tänase info põhjal on autode klassides startimas 45 sõitja ringis ning krosskartidel ligikaudu 50. Mõnel võistlusel võib sada osalejat kokku tulla küll.“

Autode klassides kasvab osalejate arv teiste seas mõne Supercar-klassi sõitja võrra, kuid kõige rohkem lisandub krosskarte. „Sõitjad ütlevad, et mõõduka raha eest on võimalik saada väga võimas sõiduelamus. Krosskardi hind, selle ülalpidamiskulud ja auto kiirus on väga heas suhtes,“ valgustab Kask krosskartide populaarsuse tagamaid. „Nende maaletoojad on aktiivsed ja sõitjaid abistavad – see aitab kasvule vägagi kaasa.“

Lisaks Speedcari ja Semogi krosskartidele on tänavu oodata rajale ka LifeLive sõidukeid.

Krosskardid võistlevad tänavu kereautodest erinevas süsteemis, mis lisaks muule tähendab, et korraga on rajal rohkem võistlejaid. „Sõidud muutuvad pealtvaatajatele vaatemängulisemateks – eelsõitudes stardib korraga kuus, finaalis üheksa krosskarti,“ sõnab Kask. „Uus süsteem säästab aega: kuna sõitjaid on palju, siis vana korraldusega veniks võistluspäev liiga pikaks. Suureneb ka võrdsus, sest ükski sõitja ei stardi eelsõitudes kordagi samast stardireast.“

Lühidalt kokku võetuna pääsevad uue süsteemi järgi krosskartide eelsõitude seitse paremat otse A-finaali, järgmised seitse otse B-finaali jne kuni maksimaalselt üheksa osalejat stardib viimases finaalis. Iga finaali kaks paremat tõusevad järgmisse finaali, näiteks B-finaali kaks paremat pääsevad A-finaali. Nii on võimalik näiteks eelsõitude viimasel tõusta hea sooritusega erinevates finaalides kogu võistluse võitjaks.

Kereautodega võisteldakse samas süsteemis, milles varasematel aastatel. „Nii palju muutsime, et noored sõidavad eelsõitudes koos Super1600 klassiga.“

Rallikrossi Eesti meistrivõistluste kavva kuulub kuus etappi. Hooaeg algab 1. mail LaitseRallyPark´is treeningpäevaga, esimene etapp sõidetakse samuti seal. Kavas on veel võistlused Misso, Piiroja, Vasalemma, Kehala ja Kulbilohu radadel. „Üle pika aja toimuvad kõik meistrivõistluste osasõidud erinevatel radadel. Samuti on meie jaoks oluline lai võistlusgeograafia,“ lisab küsitletu.

Kõige suurema muutuse teeb suvel toimuvaks võistluseks läbi Piiroja rada Põltsamaa lähistel – 60 protsenti sellest asfalteeritakse. Tööde algus sõltub ilmadest, tõenäoliselt juhtub see mai esimeses pooles. Vasalemma raja üleujutusprobleemi lahendab rallikrossikomitee koostöös Päästeametiga. „Nemad aitavad nõu ja jõuga, toovad võimsad pumbad ja pool kilomeetrit voolikuid. Pumpame stardisirget uputava karjäärivee kraavidesse,“ sõnab alakomitee esimees. „Vasalemmast ei tahtnud me mingil juhul loobuda – see on ajalooga rada ja rahvale väga meeldib.“

Vasalemma rada on ka üks neist, kus keeruline ära hoida piletita pealtvaatajate sissepääs. „See ei ole tegelikult probleem. Mõni üksik tegelane ikka üritab kusagilt läbi võsa trügida, aga üldiselt rallikrossipublik hoolib sellest spordialast ja saab aru, et piletirahast sõltub samuti võistluste toimumine. Olen neile väga tänulik. Samuti tänan kõiki sponsoreid, kellest enamik jätkab rallikrossi toetamist keerulistele aegadele vaatamata.“

Rallikrossi Eesti meistrivõistlused:

15. mai – 1. etapp, LaitseRallyPark, Harjumaa

26. juuni – 2. etapp, Misso rallikrossirada, Võrumaa

24. juuli – 3. etapp, Piiroja rallikrossirada, Jõgevamaa

7. august – 4. etapp, Vasalemma rallikrossirada, Harjumaa

11. september – 5. etapp, Kehala Ring, Lääne-Virumaa

25. september – 6. etapp, Kulbilohu rallikrossirada, Tartumaa

LOE KA NEID UUDISEID:

Georg Gross - Raigo Mõlder | Foto: Timo Anis
18. september 2021

Viru ralli 2021 võitjad on Georg Gross ja Raigo Mõlder

Täna, 18. septembril sõideti Virumaal, Rakvere lähistel autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste eelviimane etapp – 15. Grossi Toidukaubad Viru...
17. september 2021

Euroopa meistrid Ken Torn ja Kauri Pannas stardivad Viru rallil Hyundai i20 R5 võistlusautol

Laupäeval sõidetakse Rakvere ümbruses autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste etapp, Grossi Toidukaubad Viru Rally 2021. Esmakordselt pärast 2020. aasta...
16. september 2021

Nädalavahetus autospordis: Viru ralli, kardispordi ja e-autospordi EMV

Nädalavahetusel sõidetakse Eesti meistrivõistluste punktidele rallis, kardispordis ning e-autospordis. Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste etapp Grossi Toidukaubad Viru ralli...
15. september 2021

Karel Piiroja tuli drifti Semipro-klassis Eesti meistriks

Karel Piiroja võitis drifti Eesti meistrivõistlused klassis Semipro. Teine koht kuulus hooaja kokkuvõttes Ragnar Viinapuule, kolmas oli Arti Kannisto....

Eesti Autospordi Liit

Reg. nr: 80076023
Aadress:
Mustamäe tee 4, 10621, Tallinn
Tel.: +372 6398 666
E-post: info@autosport.ee

Olulised lingid

Olulised lehed

Jälgi Eesti Autospordi Liitu ka:

© Kõik õigused on reserveeritud Eesti Autospordi Liidule