Missos sõidetakse võidu kohalikus karikasarjas

Eesti meistrivõistluste kõrval tegutsevad mitmed regionaalsed autospordisarjad, mis pakuvad taskukohast võistlemisvõimalust ennekõike kohalikele autospordisõpradele. Üks sellistest, Misso karikasari, käivitab 22. mail oma suvehooaja.

Misso karikasarja kõik etapid sõidetakse Misso rallikrossirajal Võrumaal ning kahel alal – eraldistardist sprint ning ühisstardist rahvakross. Üks osavõistlus peeti talvel, kokku tuleb minimaalselt neli, maksimaalselt kaheksa võidusõitu. Kuna rada on osaliselt kruusa-ja osaliselt asfaltkattega, peab hea tulemuse saavutamiseks oskama sõita mõlemal. Transponderitega ajavõtt tähendab reaalajas kättesaadavaid tulemusi.

„Erinevalt tänavaradadel toimuvatest rahvasprintidest ei ole meil nõutud auto liikluskindlustus ja läbitud tehnoülevaatus, sest kogu tegevus toimub kinnisel territooriumil,“ ütleb sarja sportliku poole eest vastutav Erko Sibul. „Muidugi peavad autod vastama ohutusnõuetele. Rahvakrossis sõidavad selle ala tehnilistele tingimustele vastavad ohutuspuuriga varustatud autod, milliseid saab kasutada ka teistes sarnastes võistlussarjades.“

Tänavusest aastast muudeti võrdsemate tingimuste loomiseks sprindi võistlusklasse. „Näiteks varasemas tagaveoliste klassis haarasid ülemvõimu BMW-del sõitjad, nüüd jaguneb klass mootori töömahu järgi ja oma võimalus on ka neil, kes ei sõida võimsa mootoriga BMW-ga,“ lisab Sibul.

Misso tehnikaspordikeskuse eestvedaja Armo Raag ütleb, et kaudselt on tänase karikasarja ajalugu pikem kui Misso raja oma. „Talvel lükkasime põllule raja lahti ja saigi võidu sõita. Eks sealt kõik algas,“ sõnab ta. „Võistlussari on kandnud aja jooksul erinevaid nimesid, Misso karika nime all sõidame eelmisest aastast.“

Raag lisab, et töö rajaga käib pidevalt. „Püüame rada hoida võimalikult universaalsena, et siin saaks pidada erinevate alade võistlusi ja sõita erineva tehnikaga. Oluline on ka, et rada oleks võidusõitjatele ja publikule ohutu, aga samas huvitav.“

Lisaks Misso karikasarjale toimuvad rajal tänavu veel veoautokrossi Balti karika- ja Eesti meistrivõistluste etapp, samuti rallikrossi Eesti meistrivõistluste etapp. „Nii auto- kui motokrossirada on treeninguteks avatud ja neid kasutatakse aktiivselt peaaegu igapäevaselt,“ ütleb Raag.

LOE KA NEID UUDISEID:

24. jaanuar 2025

Eesti insener asub tööle Kick Sauberi vormel 1 meeskonnas

Noor Eesti insener Robert-Juss Soe asub veebruarist tööle Šveitsis vormel 1 meeskonnas Stake F1 Team Kick Sauber. Rahvusvahelise Formula...
23. jaanuar 2025

Nädalavahetus autospordis: kohalikud võistlused, Monte Carlo ralli, Daytona 24 tunni sõit

Nädalavahetusel võisteldakse Eestis maastikusõidus, sprindis, driftis ja e-spordis. Monte Carlos algab ralli MM-hooaeg ning Ralf Aron stardib Daytona 24...
23. jaanuar 2025

Lääne-Virumaal toimub nädalavahetusel kaks autospordivõistlust

Lääne-Virumaal Kehala autospordikompleksis alustavad nädalavahetusel uut hooaega sprindisari Kehala Karikas ja talvedrift. Üks võitlus, Simuna talvesprint, on edasi lükatud....
23. jaanuar 2025

Maastikusõitjate hooaja avastart tuleb tavapärasest raskem

Reedel ja laupäeval, 24. ja 25. jaanuaril maastikusõitjate hooaja avav Suur Maasturite Talvesprint sõidetakse tavapärasest keerulisemal rajal. Võistluse peakorraldaja...