Missos sõidetakse võidu kohalikus karikasarjas

Eesti meistrivõistluste kõrval tegutsevad mitmed regionaalsed autospordisarjad, mis pakuvad taskukohast võistlemisvõimalust ennekõike kohalikele autospordisõpradele. Üks sellistest, Misso karikasari, käivitab 22. mail oma suvehooaja.

Misso karikasarja kõik etapid sõidetakse Misso rallikrossirajal Võrumaal ning kahel alal – eraldistardist sprint ning ühisstardist rahvakross. Üks osavõistlus peeti talvel, kokku tuleb minimaalselt neli, maksimaalselt kaheksa võidusõitu. Kuna rada on osaliselt kruusa-ja osaliselt asfaltkattega, peab hea tulemuse saavutamiseks oskama sõita mõlemal. Transponderitega ajavõtt tähendab reaalajas kättesaadavaid tulemusi.

„Erinevalt tänavaradadel toimuvatest rahvasprintidest ei ole meil nõutud auto liikluskindlustus ja läbitud tehnoülevaatus, sest kogu tegevus toimub kinnisel territooriumil,“ ütleb sarja sportliku poole eest vastutav Erko Sibul. „Muidugi peavad autod vastama ohutusnõuetele. Rahvakrossis sõidavad selle ala tehnilistele tingimustele vastavad ohutuspuuriga varustatud autod, milliseid saab kasutada ka teistes sarnastes võistlussarjades.“

Tänavusest aastast muudeti võrdsemate tingimuste loomiseks sprindi võistlusklasse. „Näiteks varasemas tagaveoliste klassis haarasid ülemvõimu BMW-del sõitjad, nüüd jaguneb klass mootori töömahu järgi ja oma võimalus on ka neil, kes ei sõida võimsa mootoriga BMW-ga,“ lisab Sibul.

Misso tehnikaspordikeskuse eestvedaja Armo Raag ütleb, et kaudselt on tänase karikasarja ajalugu pikem kui Misso raja oma. „Talvel lükkasime põllule raja lahti ja saigi võidu sõita. Eks sealt kõik algas,“ sõnab ta. „Võistlussari on kandnud aja jooksul erinevaid nimesid, Misso karika nime all sõidame eelmisest aastast.“

Raag lisab, et töö rajaga käib pidevalt. „Püüame rada hoida võimalikult universaalsena, et siin saaks pidada erinevate alade võistlusi ja sõita erineva tehnikaga. Oluline on ka, et rada oleks võidusõitjatele ja publikule ohutu, aga samas huvitav.“

Lisaks Misso karikasarjale toimuvad rajal tänavu veel veoautokrossi Balti karika- ja Eesti meistrivõistluste etapp, samuti rallikrossi Eesti meistrivõistluste etapp. „Nii auto- kui motokrossirada on treeninguteks avatud ja neid kasutatakse aktiivselt peaaegu igapäevaselt,“ ütleb Raag.

LOE KA NEID UUDISEID:

Georg Gross - Raigo Mõlder | Foto: Timo Anis
18. september 2021

Viru ralli 2021 võitjad on Georg Gross ja Raigo Mõlder

Täna, 18. septembril sõideti Virumaal, Rakvere lähistel autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste eelviimane etapp – 15. Grossi Toidukaubad Viru...
17. september 2021

Euroopa meistrid Ken Torn ja Kauri Pannas stardivad Viru rallil Hyundai i20 R5 võistlusautol

Laupäeval sõidetakse Rakvere ümbruses autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste etapp, Grossi Toidukaubad Viru Rally 2021. Esmakordselt pärast 2020. aasta...
16. september 2021

Nädalavahetus autospordis: Viru ralli, kardispordi ja e-autospordi EMV

Nädalavahetusel sõidetakse Eesti meistrivõistluste punktidele rallis, kardispordis ning e-autospordis. Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste etapp Grossi Toidukaubad Viru ralli...
15. september 2021

Karel Piiroja tuli drifti Semipro-klassis Eesti meistriks

Karel Piiroja võitis drifti Eesti meistrivõistlused klassis Semipro. Teine koht kuulus hooaja kokkuvõttes Ragnar Viinapuule, kolmas oli Arti Kannisto....

Eesti Autospordi Liit

Reg. nr: 80076023
Aadress:
Mustamäe tee 4, 10621, Tallinn
Tel.: +372 6398 666
E-post: info@autosport.ee

Olulised lingid

Olulised lehed

Jälgi Eesti Autospordi Liitu ka:

© Kõik õigused on reserveeritud Eesti Autospordi Liidule