Missos sõidetakse võidu kohalikus karikasarjas

Eesti meistrivõistluste kõrval tegutsevad mitmed regionaalsed autospordisarjad, mis pakuvad taskukohast võistlemisvõimalust ennekõike kohalikele autospordisõpradele. Üks sellistest, Misso karikasari, käivitab 22. mail oma suvehooaja.

Misso karikasarja kõik etapid sõidetakse Misso rallikrossirajal Võrumaal ning kahel alal – eraldistardist sprint ning ühisstardist rahvakross. Üks osavõistlus peeti talvel, kokku tuleb minimaalselt neli, maksimaalselt kaheksa võidusõitu. Kuna rada on osaliselt kruusa-ja osaliselt asfaltkattega, peab hea tulemuse saavutamiseks oskama sõita mõlemal. Transponderitega ajavõtt tähendab reaalajas kättesaadavaid tulemusi.

„Erinevalt tänavaradadel toimuvatest rahvasprintidest ei ole meil nõutud auto liikluskindlustus ja läbitud tehnoülevaatus, sest kogu tegevus toimub kinnisel territooriumil,“ ütleb sarja sportliku poole eest vastutav Erko Sibul. „Muidugi peavad autod vastama ohutusnõuetele. Rahvakrossis sõidavad selle ala tehnilistele tingimustele vastavad ohutuspuuriga varustatud autod, milliseid saab kasutada ka teistes sarnastes võistlussarjades.“

Tänavusest aastast muudeti võrdsemate tingimuste loomiseks sprindi võistlusklasse. „Näiteks varasemas tagaveoliste klassis haarasid ülemvõimu BMW-del sõitjad, nüüd jaguneb klass mootori töömahu järgi ja oma võimalus on ka neil, kes ei sõida võimsa mootoriga BMW-ga,“ lisab Sibul.

Misso tehnikaspordikeskuse eestvedaja Armo Raag ütleb, et kaudselt on tänase karikasarja ajalugu pikem kui Misso raja oma. „Talvel lükkasime põllule raja lahti ja saigi võidu sõita. Eks sealt kõik algas,“ sõnab ta. „Võistlussari on kandnud aja jooksul erinevaid nimesid, Misso karika nime all sõidame eelmisest aastast.“

Raag lisab, et töö rajaga käib pidevalt. „Püüame rada hoida võimalikult universaalsena, et siin saaks pidada erinevate alade võistlusi ja sõita erineva tehnikaga. Oluline on ka, et rada oleks võidusõitjatele ja publikule ohutu, aga samas huvitav.“

Lisaks Misso karikasarjale toimuvad rajal tänavu veel veoautokrossi Balti karika- ja Eesti meistrivõistluste etapp, samuti rallikrossi Eesti meistrivõistluste etapp. „Nii auto- kui motokrossirada on treeninguteks avatud ja neid kasutatakse aktiivselt peaaegu igapäevaselt,“ ütleb Raag.

LOE KA NEID UUDISEID:

22. veebruar 2024

Nädalavahetus autospordis: e-autosport ja MM-sarjad

Nädalavahetusel toimuvad Eestis vaid ilmastikukindlad e-autospordi võistlused, rahvusvaheliselt valmistuvad mitmed sarjad MM-hooajaks ja jätkub maratonrallide MM. Nädalavahetusele planeeritud jäärajasõidu...
22. veebruar 2024

Jäärajasõidu Eesti karikavõistluste etapid jäävad ära

Laupäevale ja pühapäevale, 24. ja 25. veebruarile planeeritud jäärajasõidu Eesti karikavõistluste III ja IV etapp jäävad ära. Võistlusi ei...
21. veebruar 2024

Piiroja karikasari algas sulailmas väga libedal rajal

Rahvakrossi Piiroja karikasarja avaetapi rada oli küll libe, aga pidas sulailmale vaatamata väga hästi vastu. Noorteklassis võitis nii sprindi...
21. veebruar 2024

Homme toimub erilinastus Cinamon T1-s: ekraanile jõuab 1980-ndate rallimaailma viiv “Suur võidusõit. Audi Lancia vastu“

Neljapäeval, 22. veebruaril toimub Cinamon T1-s erilinastus, kus jõuab ekraanile 1983. aasta autoralli MM-i ainetel valminud „Suur võidusõit. Audi Lancia...