VIDEO ja FOTOD. Väga põneva lõpplahendusega Humus Paide Rally võitsid Priit Koik ja Kristo Tamm

Priit Koik / Kristo Tamm võitsid Humus Paide Rally. Foto: Pille Russi

Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste tänavuse hooaja eelviimane etapp Humus Paide Rally jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega.

Päeva alustasid liidrina Priit Koik / Kristo Tamm (Škoda Fabia Rally2 evo), kelle edu Karl Peder Nordstrandi / Jørn Listerudi (Škoda Fabia SRT Proto) ees oli 2,1 sekundit. Vaid 16aastane Nordstrand ja tema kaardilugeja Listerud ründasid kohe laupäeva avakatsel ja tõusid selle tulemusel 4,1 sekundiga ralli liidriteks. Norralaste edu püsis kuni kaheksanda kiiruskatseni, mille järel liidrikoht taas vahetus ja Koik / Tamm tõusid 0,1 sekundilise eduga taas esikohale. Eestlaste edu enne viimast 28,4 km pikkust kiiruskatset oli norrakate ees 0,5 sekundit.

Kui poolel katsel olid vaheajas külalised koduteedel võistlevatest eestlastest juba 3,8 sekundit kiiremad, siis tugeva lõpuspurdiga suutsid siiski katse 0,1 sekundilise paremusega võita Priit Koik / Kristo Tamm. See tähendas neile hooaja teist Eesti meistrivõistluste etapivõitu. Kui mais sõidetud Rapla rallil võitsid Koik / Tamm lähimate konkurentide ees 0,2 sekundiga, siis sel korral Paides 0,6 sekundiga. Lisaks Paide ralli üldvõidule kuulus Koigile/ Tammele ka esikoht klassis EMV2.

„Kui tänast päeva kokku võtta, siis esimeses pooles tegime päris palju legendi muudatusi, mis oli ajendatud reede õhtu libedast katsest ja muutsime legendi päris palju aeglasemaks. See maksis meile hommikul palju kätte, sest selgus, et eile oli nii palju libe ja see muutis tempot kõvasti aeglasemaks.  Lõunapausi ajal tegime legendis korrektuurid ja tõstsime tempot ning see ka õnnestus. Viimasel katsel olime esimeses pooles tagapool, kuid teises pooles lisasime ilma liigsete riskideta  tempot. Kuigi vigu esines mahapööretes, siis tundub, et kiiretes osades võtsime selle vahe tagasi,“ võttis Koik võiduka Humus Paide Rally kokku

EMV2 klassi teine koht kuulus reedel Paide ralli avakatse võitnud Kaspar Kasarile / Rainis Raidmale (Škoda Fabia R5) +3.13,2 ja kolmandad olid ukrainlased Serhii Poiiko / Ivan Mishyn (Škoda Fabia Rally2-Kit) +5.06,2.

Kui esimese ja teise koha vahe jäi 0,6, siis kolmanda koha võitja selgitamiseks läks vaja reegliraamatut. Urmo Aava / Janno Siitan (Subaru Impreza STi N11) ja Timmu Kõrge / Arro Vahtra (Mitsubishi Lancer Evo X) kaotasid üldvõitjatele võrdselt minut ja 16,3 sekundit, kuid kuna avakatsel olid parimad olnud Aava/Siitan, siis kuulus absoluutarvestuse kolmas koht ja klassi EMV5 võit just neile. Klassi EMV5 teine koht Kõrgele / Vahtrale ja kolmas Ken Tornile / Jaanus Bõstrovile (Subaru Impreza STi N12) +1.28,2.

„Tulime siia selle sooviga, et olla natukene kiiremad, kui Raplas, kus me oma klassis kaotasime Mitsubishidele päris palju. Tegime tööd autoga ja saime neile palju lähemale. Tahtsime nautida seda rallit ja see oligi väga nauditav. Mul on väga hea meel, et Timmuga (Kõrge) algusest kuni lõpuni väga kõva võitlus oli ja see on uskumatu, et enne viimast katset oli minu edu tema ees 4,7 sekundit, kuid ta tegi mega sõidu ja võitis mind 4,7 sekundiga. Kahjuks reeglid otsustasid selle lõpptulemuse, kuid elus ja spordis on vahel selliseid hetki. Ma julgen öelda, et minul ja Jannol on selles vanuses normaalne, et me jätame mingid riskid võtmata ja ei lähe viimast võtma, sest mul on neli ja Jannol kaks last. Autos on tore ja täna tulid osad kurvid juba päris ilusti välja ning loodame, et saame Saaremaaks veel paremaks,“ võttis Urmo Aava võistluse kokku.

EMV3 klassis jõudsid finišisse kaks võistluspaari. Klassivõit poolakatele Tymoteusz Abramowski / Sebastian Wach ja teised olid Esmar-Arnold Unt / Raiko Lille. Kahe Ford Fiesta Rally3 autoga sõitnud võistluspaari vaheks jäi lõpuks 4.48,3.

Terve ralli pakkus põnevust ka klass EMV4, millest lõpuks väljusid võitjatena Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally4). Kümnest kiiruskatsest kuus võitnud mehed edestasid finišis Jaspar Vaherit / Timo Tanieli (Ford Fiesta Rally4) 6,5 sekundiga. See oli Jürgensoni / Oja hooaja esimene EMV4 klassivõit. Klassi kolmas koht võistluspaarile Joosep Ralf Nõgene / Aleks Lesk (Peugeot 208 Rally4), kes kaotasid võitjatele 45,2 sekundiga.

„Ralli oli väga põnev ja ma ei tea, et kas see vahe kordagi üle seitsme sekundi läkski. Olen enda puhul kõige rohkem rahul selle kiirusliku arenguga, mis ma olen teinud. Päris käpas see Rally4 auto veel pole ja kindlasti on kohti, kus saaks paremini, sest rallid on oma pinnaselt ja karakterilt ka erinevad. Praegu tundub, et sellisel kiirel rallil saan juba enamvähem hakkama. Rally Estonial oli vaja lõpuni saada, et saada esimene emotsioon selle autoga kruusal.  Soomes oli juba parem ja siin tahtsin järgmise sammu teha. Kindlasti päris maksimumi peal see sõit ei olnud, kuid oli ikkagi pingutamine. Sel aastal ilmselt selle autoga rohkem ei sõida ja keskendume Rally Star programmile, mille etapp on ka Saaremaa ralli,“ sõnas Romet Jürgenson ralli finišis.

Humus Paide Rally Estonian Junior Challenge etapivõit kuulus Jaspar Vaherile / Timo Tanielile, kellele järgnesid Mark-Egert Tiits / Sander Pruul (Ford Fiesta Rally4) +52,3 ja Kevin Lempu / Andre Rahumeel (Ford Fiesta Rally4) +55,2.

EMV6 arvestuses võtsid klassivõidu laupäeval ka roolivõimendi probleemidega hädas olnud Taavi Niinemets / Esko Allika (BMW M3 E36). Enne viimast katsed kaotasid liidritele vaid 5 sekundiga Markus Abram / Rasmus Vesiloo (BMW E46 Compact), kuid viimasel katsel purunenud kaks rehvi tähendasid katkestamist. Klassi teise koha võtsid kümne kiiruskatse kokkuvõttes Markus Tammoja / Patrick Juhe (BMW M3 E36) + 37,1 ja kolmanda Argo Kuutok / Vallo Pleesi (BMW M3 E36) +55,3.

Põnevaks kujunes ka klassi EMV7 lõpplahendus. Kuuenda kiiruskatse järel liidriks tõusnud Robert Kikkatalo / Robin Mark (Honda Civic Type-R) hoidsid edu lõpuni ja edestasid lõpuks lähimaid konkurente 6,4 sekundiga. Viimasel katsel tõusid koha võrra lätlased Madars Dīriņš / Gints Lasmanis (Honda Civic Type-R EP3), kes edestasid kolmandaks kukkunud David Sultanjantsi / Taaniel Tigast (Citroën DS3 R3T) kõigest 0,4 sekundiga.

„Reedel tulid linnakatse mõlemad läbimised üllatavalt hästi välja. Kuna polnud testi teinud, siis esimene metsakatse oli veidi keeruline aga aeg tuli suhteliselt ok ja see andis positiivsust juurde. Täna läksime ka suruma ja tundus, et see taktika töötas,“ lausus Kikkatalo.

EMV8 arvestuses polnud Kesk-Eesti teedel vastast Oskar Männametsale / Holger Enokile (Citroën C2 R2 Max). Klassi teine koht põhjanaabritele Petteri Salminen / Jan Lönegren (Toyota Starlet) +2.52,6 ja kolmas Madis Moorile / Mihkel Reimalile (BMW 316i) +4.18,1.

EMV Lada klassi võitjateks tõusid viimase katse järel Kalle Kruusma / Karl Luhaäär (Lada VAZ 2105). Üheksanda katse järel esikohta hoidnud Sander Klaus / Martin Udusalu (Lada VAZ 2105) pidid tehnilistel põhjustel lõpuks leppima teise kohaga. Võitjatest jäid nad maha 1.09,8. Rohkem võistlejaid EMV Lada klassis finišisse ei jõudnud.

Veoautode klassi EMV9 parimad olid kolmandat etappi järjest Tarmo Silt / Raido Loel (GAZ 51). Klassi teine koht Martin Kio / Toomas Tissonile (GAZ 51) +1.37,1 ja kolmas Meelis Hirsnik / Allan Birjukovile (GAZ 51) +2.53,7.

„Lihtne polnud, sest esimesest katsest hakkas kohe pihta generaatori probleem, mille tõttu ei käinud mootor enam pöördesse. Õnneks suutsime selle ülesõidul ära remontida. Edasi oli juba reedel hea ja täna polnud samuti päris probleemideta, sest kuuendal katsel kadus side ja ka pidurid, kuid saime ka nende probleemidega hakkama. Pealelõunastel katsetel oli väga ok, kui välja arvata üks katse, kus ei saanud rütmi. Õnneks ei muutnud see midagi ja kohe algusest sai tempo sel korral peale pandud,“ sõnas Tarmo Silt Paide ralli finišis antud intervjuus.

Humus Paide Rally ametlikud tulemused.

Terminal Oil Eesti autortalli meistrivõistluste hooaeg jätkub oktoobris, kui 6.-7. oktoobrini sõidetakse 56. Saaremaa ralli.

LOE KA NEID UUDISEID:

26. juuli 2024

Champions of the Future Academy kardisarja viiendal ja kuuendal etapil on stardis neli eestlast

Champions of the Future Karting Academy sari jõuab eeloleval nädalavahetusel poole peale. Hooaja eelmised etapid on toimunud Itaalias ning...
26. juuli 2024

Drift Factory Openil jõudsid poodiumile kõigi kolme driftiklassi autod

Drift Factory LaitseRallyPark´is korraldatud võistlusel, kus erinevate driftiklasside autod võistlesid ühises arvestuses, jõudsid poodiumile kõigi kolme klassi esindajad. Finaalsõidud...
25. juuli 2024

Nädalavahetus autospordis: viis võistlust Eestis ja mitmed eestlased võistlevad välismaal

Nädalavahetusel toimub Eestis viis autospordivõistlust, neist kaks Tartus. Mitmed eestlased võistlevad välismaal. Kiirendushooaeg jätkub laupäeval Tartus Ülenurme lennuväljal Speedest...
25. juuli 2024

Autoralli EM-sari liigub tagasi asfaldile, Roomas tuleb starti 90 autot

Juulikuu viimasel nädalavahetusel toimub Itaalia pealinnas Roomas autoralli Euroopa meistrivõistluste (ERC) viies etapp, kuhu registreeris kokku 90 ekipaaži. Tegemist...