Robert Virves: nii keerulistel teedel pole ma varem sõitnud

Robert Virves / Sander Pruul lõpetasid karjääri esimese asfaldiralli Itaalias klassi kolmanda kohaga. „Nii keerulistel teedel ei ole ma varem sõitnud,“ nendib Virves.

Rally Il Ciocco e Valle del Serchio klassi R2B kaks kiiremat olid itaallased: Giacomo Guglielmini / Simone Giorgio võitsid ajaga 1:08.23,8, Roberto Daprà / Chiara Lombardi kaotasid neile 1.40,4. Kolmanda kohaga lõpetanud Virves / Pruul kaotasid võitjale 1.51,1. Kõik kolm sõitsid Rally4 kategooria Ford Fiestadel. Ralli üldvõidu saavutasid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 R5).

Kuidas saite paika auto seadistused karjääri esimeseks asfaldiralliks?

Autot ja teenust rentisime kohalikult kogenud JME Rally Teamilt. Auto seadistus oli sarnane sellele, mida kasutatakse JWRC sarjas. Kuna autod on üsna samas seades kõikidel sõitjatel, siis endal üleliia palju muuta polegi.

Kuidas iseloomustad rada ja kui hästi õnnestus see tutvumisel kirja saada?

Nii keerulistel teedel mina kindlasti varem sõitnud ei ole. Vaeva tuleb legendi kallal kõvasti näha. Õnneks oli sel rallil lubatud rajaga tutvuda tavapärase kahe korra asemel kolm korda. Tänu sellele saime legendi palju paremaks.

Milline oli plaan ralliks?

Sõita puhtalt lõpuni ja läbida kõik kilomeetrid.

Kuidas leidsite keerulisel rajal sõidurütmi?

Kuna eesmärk oli koguda kilomeetreid, mitte võita, siis saime rütmi kätte üsna ruttu. Kui pidamine oli ühtlane, siis sõitsime pisut kiiremini ja muutlikes oludes, kus pidamist tuli ära arvata, võtsime hoo maha, et aru saada mis juhtuma hakkab. Üllatusi jagus ka väiksema hooga sõites.

Mis oli karjääri esimesel asfaldirallil kõige keerulisem?

Kõige keerulisem oli aru saada, kus eespool startinud teele muda ja kruusa toovad. Kuna slikkrehviga sellise sodi peal sõitmine on võrreldav jääl sõiduga, siis ootamatu muda teel kindlasti meeldiv ei olnud. Õnneks suutsime teele jääda ja järgmisel korral oleme kindlasti targemad.

Millega oled kõige rohkem rahul pärast esimest asfaldikogemust?

Kõige enam rahulolu pakub see, et nii vähese kogemusega oli kaotus kiireimatele väga mõistlik ja seda väga turvalise tempoga sõites.

LOE KA NEID UUDISEID:

19. juuli 2024

Registreerumine Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste etapile Lätis lõpeb nädala pärast

Võistlejate registreerimine 9.-10. augustini toimuvale Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste viiendale etapile, Rallijs Cēsisele on avatud veel nädal aeg ja...
18. juuli 2024

Nädalavahetus autospordis: Eestis drift ja rahvasprint, Lätis MM-ralli, Paul Aron F2-s

Nädalavahetusel võisteldakse Eestis driftis ja rahvasprindis, Lätis võisteldakse autoralli MM-punktidele, Paul Aron jätkab F2 hooaega. Reedel ja laupäeval toimub...
18. juuli 2024

Eestlased osalevad Leedus kestvussõidus ja rekordkatses

Palangas toimuval kestvussõidul Aurum 1006 km osaleb eestlastest Antti Jartsev, sama ürituse raames toimuvast rekordkatsest võtab osa autoajakirjanik Indrek...
17. juuli 2024

Lätis toimunud driftivõistlusel jõudis veerandfinaali Randar Kajo, enim EMV punkte teenis Frank Passer

Daugavpilsis peetud drifti Eesti ja Läti meistrivõistluste etapil klassile Semipro jõudis tandemsõitudes kõrgeimale kohale, veerandfinaali Randar Kajo. Eesti meistrivõistluste...