Robert Virves: nii keerulistel teedel pole ma varem sõitnud

Robert Virves / Sander Pruul lõpetasid karjääri esimese asfaldiralli Itaalias klassi kolmanda kohaga. „Nii keerulistel teedel ei ole ma varem sõitnud,“ nendib Virves.

Rally Il Ciocco e Valle del Serchio klassi R2B kaks kiiremat olid itaallased: Giacomo Guglielmini / Simone Giorgio võitsid ajaga 1:08.23,8, Roberto Daprà / Chiara Lombardi kaotasid neile 1.40,4. Kolmanda kohaga lõpetanud Virves / Pruul kaotasid võitjale 1.51,1. Kõik kolm sõitsid Rally4 kategooria Ford Fiestadel. Ralli üldvõidu saavutasid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 R5).

Kuidas saite paika auto seadistused karjääri esimeseks asfaldiralliks?

Autot ja teenust rentisime kohalikult kogenud JME Rally Teamilt. Auto seadistus oli sarnane sellele, mida kasutatakse JWRC sarjas. Kuna autod on üsna samas seades kõikidel sõitjatel, siis endal üleliia palju muuta polegi.

Kuidas iseloomustad rada ja kui hästi õnnestus see tutvumisel kirja saada?

Nii keerulistel teedel mina kindlasti varem sõitnud ei ole. Vaeva tuleb legendi kallal kõvasti näha. Õnneks oli sel rallil lubatud rajaga tutvuda tavapärase kahe korra asemel kolm korda. Tänu sellele saime legendi palju paremaks.

Milline oli plaan ralliks?

Sõita puhtalt lõpuni ja läbida kõik kilomeetrid.

Kuidas leidsite keerulisel rajal sõidurütmi?

Kuna eesmärk oli koguda kilomeetreid, mitte võita, siis saime rütmi kätte üsna ruttu. Kui pidamine oli ühtlane, siis sõitsime pisut kiiremini ja muutlikes oludes, kus pidamist tuli ära arvata, võtsime hoo maha, et aru saada mis juhtuma hakkab. Üllatusi jagus ka väiksema hooga sõites.

Mis oli karjääri esimesel asfaldirallil kõige keerulisem?

Kõige keerulisem oli aru saada, kus eespool startinud teele muda ja kruusa toovad. Kuna slikkrehviga sellise sodi peal sõitmine on võrreldav jääl sõiduga, siis ootamatu muda teel kindlasti meeldiv ei olnud. Õnneks suutsime teele jääda ja järgmisel korral oleme kindlasti targemad.

Millega oled kõige rohkem rahul pärast esimest asfaldikogemust?

Kõige enam rahulolu pakub see, et nii vähese kogemusega oli kaotus kiireimatele väga mõistlik ja seda väga turvalise tempoga sõites.

LOE KA NEID UUDISEID:

2. jaanuar 2025

VIDEOD. Urvo Männama ja Risto Lepiku kolmas Dakari maratonralli hakkab homme

Reedel, 3. jaanuaril antakse start tänavusele Dakari maratonrallile, mis sõidetakse Saudi Araabias. Tegu on 46. Dakariga, eestlastele Urvo Männamale ja Risto...
2. jaanuar 2025

EAL-i tehnikakomiteed asub juhtima Madis Reinup

Eesti Autospordi Liidu tehnikakomiteed asub juhtima üle kümne aasta autospordis erinevates rollides tegutsenud Madis Reinup. Varasema EAL-i tehnikakolleegiumi esimees...
31. detsember 2024

TOP 10: Eesti rallihooaja meeldejäävamad sündmused

Eesti autoralli hooaeg 2024 pakkus palju põnevust, draamat ja uusi väljakutseid. Euroopa- ja maailmameistrivõistluste etappidelt toodi koju nii katsevõite,...
30. detsember 2024

VIDEO. Mida kujutab endast rallikrossi uus noorteklassi auto?

EAL rallikrossikomitee esimees Mati Kask ja noor võidusõitja Ott Kristofer Kask tutvustavad videos rallikrossi Eesti meistrivõistluste uue klassi Yaris...