Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste sarja järgmisele etapile, Lõuna-Eesti rallile, antakse start juba homme, laupäeval kell 17.30 Võru linna keskväljakult. Autosport Team Estoniasse kuuluv Robert Virves vahetab selleks võistluseks oma tavapärase esiveolise Ford Fiesta Rally4 võistlusauto nelikveolise Hyundai i20 NG R5 ralliauto vastu.
Möödunud hooajal võitis Robert Virves Eesti Autospordi Liidu ja M-Spordi poolt ellu kutsutud Estonian Junior Challenge’i, mille auhinnaks oli 80 000-eurone stipendium, eesmärgiga aidata noorel sportlasel teha oma karjääris järgmine samm ja osaleda autoralli maailmameistrivõistlustel juuniorite arvestuses.
Tänaseks on sarjas sõidetud neli etappi viiest ja hetkel hoiab Virves JWRC klassis 6. kohta kui sõita on jäänud veel viimane etapp Hispaanias. „Aasta on alanud üpriski keeruliselt ja oleme kogenud küllaltki palju ebaõnne. Kindlasti lootsin olla JWRC punktitabelis pisut paremal positsioonil kui praegu, aga samas olen õnnelik, et saan teha seda, mis mulle kõige enam meeldib ja kui vaadata punktitabelit, siis Hispaania ralliga võib muutuda päris palju, sest meie arvestuses jagatakse hooaja viimasel etapil topelt koefitsendiga punkte,“ kommenteeris Virves.
Võistluskalender on noorel saarlasel sel aastal olnud tihe, sest Lõuna-Eesti ralli on juba üheksas võidukihutamine. Kui senimaani on Virvese peamiseks sõiduvahendiks olnud esiveoline Ford Fiesta Rally4 auto, siis Lõuna-Eesti rallile läheb ta starti RedGrey Team’i poolt ettevalmistatud Hyundai i20 NG R5 autoga. Roberti jaoks on tegu teise võistlusega R5 auto roolis. Oma debüütsõidu tegi ta eelmise aasta lõpus toimunud Kehala rallil, kui võistlusautoks oli Ford Fiesta Rally2. Toona suutis noor ralliäss tihedas konkurentsis kindlustada absoluutarvestuse 6. ja oma klassi 4. koha: „Siinkohal tuleb tänusõnad edastada eelkõige minu headele toetajatele, aga ka RedGrey Team’ile, ilma kelleta see võimalik ei oleks,“ ütles Virves.
Oma esimest R5 võistlusauto kogemust meenutab ta positiivselt: „Tuleb tõdeda, et tunne oli üllatavalt hea, arvestades, et Kehala ralli oli mulle väga keeruline, kuna trenni tegime üsna vähe ja mitte väga sarnastes oludes ralliga. Autode vahelist võrdlust ma täna hetkel välja tuua ei oska, kuna kogemus Hyundai’ga veel puudub, aga usun, et peale rallit oleme selles osas kindlasti targemad.“
Tänavuse Lõuna-Eesti ralli starti on oodata koguni kaheksat EMV2 arvestusse kuuluvat R5 ralliautot ning konkurents tõotab tulla tihe ja võitlus poodiumikohtade eest pingeline. Virves aga võistluse eel omale suuri eesmärke ei sea: „Arvestades, et antud võistlus polnud meil sel aastal otseselt plaanis ja võimaluse tekkimisel olid toetajad nõus plaanivälise toetusega kaasa tulema, siis minu peamine eesmärk on seda võimalust kasutada targalt ja võtta asja mõnuga, usun, et siis tuleb ka hea tulemus.“
Kahepäevasel võistlusel on kavas kokku 10 kiiruskatset, mille jooksul tuleb rallipaaridel läbida kokku 297,17 km, kusjuures lisakatsed moodustavad neist 84,33 km. Kiired ja käänulised Võrumaa teed saarlast aga ei hirmuta: „Olles pisut eeltööd teinud, siis võin öelda, et suurem osa katseid on minu jaoks uued, olen sõitnud mõnda katset varasemalt teistpidi. Legendi koostamine saab olema kindlasti keeruline, sest raske on esialgu ette kujutada, mis hooga selle autoga teatud kohtades sõita kannatab ja samuti on katsetel palju nukke, mille taha ei näe. Seega ees on ootamas mõnus challenge, kuid mina olen selleks valmis!“
Küsimusele, kas Virvest võiks näha R5 autol ka kodusel Saaremaa rallil vastab ta nii: „Hetkel on võistluskalendris planeeritud veel Hispaania ralli, mis on ühtlasi ka JWRC sarja viimane etapp. Saaremaa ralliks konkreetseid plaane teinud ei ole, aga ei ole saladus, et tahaks ka seal startida R5 autoga. Vaatame, mis saab!“
19. Lõuna-Eesti ralli on Terminal Oil Eesti autoralli lahtiste meistrivõistluste 3. etapp klassidele EMV1, EMV5, EMV6, EMV7 ja EMV8; 5. etapp klassidele EMV2, EMV3 ja EMV4; 2. etapp klassidele EMV9 ja EMV10 (võistkondlik arvestus) ning Läti autoralli meistrivõistluste 3. etapp.
Ralli katsetele ja hooldusparki pääseb vaid piletiga, ühe pääsme maksumus on 18€, pääse kehtib mõlemal päeval kõigil katsetel. Pääsme saab soetada eelmüügist veebiaadressilt www.piletitasku.ee. Digitaalne pääse vahetatakse rallil kohapeal käepaela vastu, kus toimub ühtlasi ka Covid-i alase dokumentatsiooni kontroll. Ralli hoolduspark on kõigile kontrollitud külalistele avatud. Rohkem infot Lõuna-Eesti rallil rakendatavate COVID-19 viiruse levikust tulenevate piirangute kohta leiab www.lounaeestirally.ee.
Lõuna-Eesti rallit on võimalik nii laupäeval kui ka pühapäeval jälgida telepildi vahendusel Delfist. Lisaks töötab ka RingFM Võrumaa sagedusel 101,7MHz ralliraadio, mis toob kõigi kuulajateni otseülekandena värskeimad sündmused ralliradadelt koos katselõpu kommentaaridega. Ralli ajakava, katsete kaardid ja kirjeldused leiab Autolehest, mis on saadaval kõigis hästivarustatud poodides ja kauplustes üle Eesti.
Lõuna-Eesti ralliga seonduva info leiab lehelt www.lounaeestirally.ee ning ralli tulemused on saadaval www.autosport.ee/rallyreg.