Ken Torn: baasmudel on väga hea

Autoralli Soome meistrivõistluste teisel etapil M-Sporti Rally3 Ford Fiestaga võistelnud Ken Torn hindab uue mudeli debüüdi kordaläinuks, kuid leidis ka nüansse, mida autol parandada. Ken Torn / Timo Taniel lõpetasid Kouvolas peetud ralli 11. kohaga.

Oled seotud Rally3 auto arendustööga. Milles sinu roll täpsemalt seisneb?

Positiivne, et saan kaasa rääkida selle auto arendamisel, millega ise võistlema hakkan. Täismahus ma arendustöös siiski osalenud ei ole, kuid olen sõitnud teste ja andnud oma tagasisidet. Tänu sellele kogemusele tulid Soome rallil mitmed nüansid välja, mida auto juures edasi arendada.

Palun täpsusta.

Baasmudel on väga hea, aga väikseid asju, millega tööd teha, siiski leidub. Täna ei oska öelda, kas muutused on võimalikud, sest auto on homologeerimisjärgus.

Kas olid Rally3 autot varem talvistes oludes testinud?

Soomes tehtud test ja ralli olid esimesed päris talvistes tingimustes. Poolas sõidetud testil oli hommikul natuke miinuskraade, aga lõunast oli temperatuur plussis ja teed porised. Arvan, et sellele autole oli Soomes üldse esimene kord kohtuda päris talviste tingimustega.

Kas üllatusi oli palju?

Testitee oli veidi veidi teistsuguse profiiliga kui rallikatsed. Test oli suhteliselt lühike ja mõned puudujäägid tulid välja just rallil, mitte sellele eelnenud testil.

Ralli oli kiire. Kuidas seda tüüpi ralli Rally3 autole sobis?

Auto on kiiretel katsetel konkurentsivõimeline. Võrdlesime aega N-rühma autodega, mis oli ka M-Sporti soov. Suutsime N-idega võidu sõita, aga arvan, et aeglasematel mägiteedel võib Rally3 auto olla N-rühma autost märgatavalt kiirem.

Kas võib tõlgendada nii, et mis võimsusest puudu jääb, tuleb juhitavusega tagasi?

Võimsust, jah, ülearu ei ole, kuid samas pean ütlema, et mootori madalamal töökiirusel on moment hea. Just kõrgematel käikudel saaks aga vedu juurde leida.

Mis oli Soome rallil teie ülesanne?

Auto tervelt lõpuni tuua ja samas näidata võimalikult head kiirust. Ei olnud kerge sõita kohalike ässadega samas tempos, aga samas vältida vigu. Kokkuvõttes saime ülesandega hakkama.

Mis edasi saab?

Loodetavasti saab auto peagi FIA homologeeringu ning maikuus algavad Euroopa meistrivõistlused, kus sõidame sellega kaasa täishooaja.

LOE KA NEID UUDISEID:

23. märts 2023

Nädalavahetus autospordis: Noored Roolis, e-autosport, kardispordi Euroopa meistrivõistlused

Nädalavahetusel alustab uut hooaega Noored Roolis võistlussari, Eesti meistrivõistluste punktid on mängus e-autospordis ning Eesti kardisportlased stardivad Euroopa meistrivõistluste...
22. märts 2023

Rallikrossihooajaks valmistub ligikaudu sada võistlejat

15. aprillil treeningpäevaga algavast rallikrossi Eesti meistrivõistluste hooajast kavatseb eelregistreerimise põhjal osa võtta ligikaudu sada võistlejat. “Autode klassides on...
20. märts 2023

FOTOD ja VIDEO. Tarvastu Karika teisel etapil osales üle saja võistleja

Raassilla uuel rajal toimunud Tarvastu Karika teisel etapil osales sprindi- ja krossiklassides kokku 114 võistlejat. Kaks esikohta saavutasid Albert...
20. märts 2023

Eestlaste rahvusvahelised tulemused: Tänak / Järveoja ralli MM-il punktikohal, kardisportlased Itaalias edukad, Kasemets Ameerikas viies

Nädalavahetusel osalesid Eesti autosportlased mitmel rahvasvahelisel võistlusel. MM-tasemel lõpetasid Ott Tänak / Martin Järveoja Mehhiko ralli tehniliste probleemide kiuste...