Keenia ralli I päev. Toyotal kolmikjuhtimine, Ott Tänak / Martin Järveoja katkestasid

Ott Tänak / Martin Järveoja. Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Neljapäeval publikukatsega alguse saanud Keenia MM-ralli jätkus reedel kuue kiiruskatsega.

Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) startisid esimesele pikale võistluspäevale teiselt kohalt ja jäid liidritest, kelleks olid meeskonnakaaslased Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) 0,1 sekundi kaugusele. Päeva esimeses pooles sõideti kolm kiiruskatset ja kõigil mahtusid TOP3 ka Tänak / Järveoja, kes said hoolduspausile kolmandalt kohalt. Liidritest, kelleks olid kõik hommikused katsed võitnud Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) jäid eestlased 16,8 sekundi kaugusele.

Tänak hoolduspausi eel: “Tegelikult oli hea ring ja mingit draamat polnud. Auto polnud perfektne ja ei saanud head tunned, kuid muus osas puhas ja murede vaba sõit, mis on kõige tähtsam. Hea, et meil oli ees paar autot, sest teeolud läksid veidi paremaks. Meie eesmärk oli teha hea ja draamavaba algus rallile. Keeruline öelda, et mis teisel ringil olud on. Sel ringil olid paar paha kohta, kuid ei midagi muud.”

Rovanperä / Halttunen jätkasid täpselt samas tempos ka katsete kordusringil ja suurendasid oma edu päeva lõpuks lähimate jälitajate ees, kelleks on Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) 56,9 sekundile.

Kui hommikul oli Hyundai meeskonna võistluspaaridest probleeme Thierry Neuville / Martijn Wydaeghel, kes päeva teisel katsel Hyundai i20 N Rally1 auto parema tagumise rehvi lõhkusid, siis reede teine ring ei toonud häid uudiseid nii Esapekka Lappile / Janne Fermile, kui ka kahjuks Tänakule / Järveojale. Soomlaste autol purunes viiendal kiiruskatsel käigukast ja eestlaste sõidujoonele sattus kuuendal katsel suur kivi, mis nende Hyundai vastu rajaäärset valli lennutas. Mõlema auto kahjustused olid nii suured, et päev tuli pooleli jätta.

Ott Tänak katkestamise järgselt: “Selles kohas polnud mingit lõikamist. See oli koht, mida sa võid Safari rallil oodata. Seal oli tõenäoliselt eelmise auto järel suur kivi maa seest välja tulnud. See oli pime ja keskmiselt kiire kurv, mis üllatas sellel kiirusel korralikult. Mul oli valida, kas sõita kivile pihta või rajalt välja, seega head valikut polnud. Sõitsime kivile vastu, kuid see viskas meid omakorda valli, mis lõhkus auto. Auto saab homseks korda. Ma ei ütleks, et me väga surusime ja olime pigem alati paar sekundit maas, et olla heas rütmis ja hoida vahet. Eesmärk oli hooaja esimesel kruusarallil selle autoga täna harjuda.”

Keenia MM-ralli TOP6 peale SS7

1. Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen 1:16:22,6

2. Elfyn Evans / Scott Martin +56,9

3. Takamoto Katsuta / Aaron Johnston +1.00,8  

4. Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe +1.07,3

5. Adrien Fourmaux / Alexandre Coria +1.46,6

6 .Gregoire Munster / Louis Louka +3.34,2 

….

16. Ott Tänak / Martin Järveoja 20.16,6

Keenia MM-ralli jätkub laupäeva hommikul 07:01.

LOE KA NEID UUDISEID:

22. november 2024

Priit Priimägi võtab MM-rallidel üle Michèle Moutoni töö. „Ohutusdelegaat annab viimase heakskiidu katsele.“

20. novembril avaldati Monte-Carlo MM-ralli 2025 võistlusjuhend, kus FIA ametnike nimekirjast leiab lisaks Karmo Uusmaale veel ühe eestlase nime....
21. november 2024

Nädalavahetus autospordis: Eestis maastikusõit; MM-punktid mängus rallis ja vormel ühes

Nädalavahetusel toimub Eesti offroad-võistlus Saarekoll; MM-punktid on mängus rallis ja vormel ühes. Reedest pühapäevani Saaremaal toimuva Saarekolli võistluskeskus asub...
20. november 2024

Maastikusõiduhooaeg lõpeb nädalavahetusel Saaremaal

Maastikusõiduhooaeg lõpeb reedest pühapäevani, 22.-24. novembrini Saaremaal toimuva Eesti karikavõistluste etapiga Saarekoll. Ehkki tegemist on publikule üldiselt raskesti jälgitava...
20. november 2024

EVAL F4 2024, 7. etapp: Talvar võttis, mis talle kuulus

Virtuaalse vormelisõidu Eesti meistrivõistluste viimane etapp sõideti 17. novembril väga keerulisel Detroidi Belle Isle’i ringrajal. Tabelijuht Rainer Talvar tagas...