Joosep Ralf Nõgene: prioriteediks on sel hooajal autoralli

Koduses rallikrossisarjas krosskardiga tegusid teinud Joosep Ralf Nõgene keskendub sellest hooajast autorallile. Mullu tegi ta kaherattaveolise Ford Fiestaga debüüdi Kehala rallil, tänavu osales Otepää talverallil ja nüüd seisab kolmanda võistlusena ees seni suurim väljakutse – osalemine Euroopa meistrisarja etapil Lätis.

Noort talendikat võidusõitjat abistab rallidel kõrvalistmelt Simo Koskinen. “Näen temas potentsiaali,” lausub 18-aastase kogemusega kaardilugeja. “2021. aastaks on seatud eesmärk – kõik rallid peab lõpetama, et kõik kilomeetrid kirja saaks. Liepāja on hea suur amps, mida pureda, nii tee profiili kui ka kiirusliku legendi koostamise poole pealt. Lisaks üks nädal pidevat toimetamist. Eks see nõua suurt vaimselt valmisolekut,” räägib kuuel korral Kuramaa teedel toimunud rallidel kiiruslegendi juhile ette kandnud Simo Koskinen.

Nii on Koskinen oma kogemusi jaganud ka noorele talendile, kellega tal nüüd ühiselt selja taga paar rallit ja hulk treeningkilomeetreid. Nõgene ütleb, et Lätis eesootava osas ongi teda valgustanud peamiselt Koskinen. “Ma ise ei ole Lätis rallisid vaatamas käinud, küll aga olen vaadanud sisevideosid. Aiman, mis mind ees ootab, Simo on rääkinud,” sõnab Ford Fiesta Rally4 rallimasinat rooliv Nõgene, kellele see võistlus saab olema debüüdiks välisriigis toimuval autorallil. Lätis toimunud rallikrossidel on noormees osalenud.

Pole võimatu, et Joosep Ralf Nõgene oleks suuteline olnud väga hea tulemuse saavutama kavas olnud 1,5 km pikkusel Talsi linnakatsel, mis korraldajate otsusel paraku tühistati. Nõgene arutleb, et kuna rallikrossis on pigem nikerdamise rajad, siis seal võinuks see kogemus eelisena mängu tulla. Ta ütleb, et on krosskardigagi sarnastes tingimustes sõitnud: “2018. aastal oli krosskartide sprindivõistlus Estonia ralli raames. Enne Elva linnakatse algust toimus krosskartide võistlus. See oli esimene kogemus, kus sain rallikella järgi startida. Toona olin esimesel läbimisel kiireim, lõpuks kolme vooru kokkuvõttes jäin kolmandaks.”

Selgub, et Nõgene võtab autorallit päris tõsiselt. Senine lemmikala, võidusõit krosskardiga on nüüdsest teisejärguline. “Äsjasel Misso rallikorssil ma ei võistelnud, sest olime ralliautoga testis samal ajal. Ralli on prioriteet, keskendun sellele,” räägib Nõgene, tunnistades, et krosskart on hingelähedane ja võimalusel istub ta taas selle rooli, et Crosskart Xtrem masinaklassis konkurentidega võidu sõita.

Kas noor võidusõitja rallidel midagi pelgab ka? Näiteks suurel kiirusel kihutamist metsavaheteel? Joosep Ralf Nõgene muigab ja lausub, et puid ei ole vaja jälgida. “Esimesest metsatestist saati ei ole mind see häirinud,” ütleb ta. “Legendi peab usaldama. Nukid ja nukiga keeramised on muidugi keerulised ja algul tuleb rahulikumalt võtta. Samas karta pole põhjust.”

Kas rallikrossist rallisporti tulnud CKR Estonia tiimi võistlejale jääb võistlusrada hõlpsasti meelde? “Silma järgi ma ei sõida. Mingid lõigud muidugi jäävad meelde, aga kuulan ikka legendi,” ütleb ta. Ühtlasi märgib Nõgene, et tema kiiruslegend põhineb suuresti Rainer Ausi käekirjal. Pole ka ime, kui kõrval istub mees, kes olnud pikka aega Rainer Ausi kaardilugeja. “Ma olen ise võtnud kasutusele ainult ühe täiendava termini – püsi. Seda kasutan siis, kui on seotud kurvid, siis tean, et järgmine kurv on tähtsam. Muus osas ma legendi kirjutamist muutnud ei ole.”

Kuna Otepää talverallist on möödas hulk aega, siis kasutas Nõgene vahepealset perioodi ka ralliautoga treenimiseks. “Olen vahepeal käinud kahel kruusatestil R2 autoga. Ehk on olnud kolm testipäeva, mille jooksul kokku sai läbitud umbes 250 kilomeetrit.” Nõgene ütleb, et tegelikult täidab ka eelseisev ralli lõunanaabrite juures treeningu eesmärki. “See on mul kolmas rallistart ja teine kruusaralli. Oluline on trass läbi sõita ja finišisse jõuda. Ja kui teeolud võimaldavad, siis on eesmärk ka katseaegu parandada. Esialgu plaanisime Liepājasse minna ainult reccet (rajakirjutamist – toim) tegema. Aga kuna Rapla ja Viru rallid lükkusid edasi, siis sõidame, et paus enne Estonia rallit liiga pikk ei oleks. Estonia rallil tahan stardis olla, sest see kuulub meie masinaklassis Eesti meistrivõistluste arvestusse.”

Joosep Ralf Nõgene annab mõista, et kavatseb Lätis teha n-ö oma sõitu, aga ei varja, et püüab võimalusel kiigata ka konkurentide katseaegu. “Lätis võistlen eelkõige kogemuse saamise pärast. Huvi muidugi on aegu ka võrrelda. Rally4 pundist pakuvad huvi eelkõige Kaspar Kasari tulemused, sest temaga sõidan võidu Eesti meistrivõistlustel. Tean, et ta on minust kiirem, aga selle põhjal on hea võrrelda, kui palju.”

Rando Aav, rally,ee

LOE KA NEID UUDISEID:

25. november 2022

Rally Estonia on neljandat aastat järjest FIA autoralli maailmameistrivõistluste etapp

Täna, 25. novembril 2022 kinnitas FIA ehk Rahvusvahelise Autoliidu Mootorispordi Nõukogu 2023. aasta FIA autoralli maailmameistrivõistluste kalendri, kuhu kuulub...
25. november 2022

Suur Võidusõit / Estonian Grand Prix 2023 kuulub Soome meistrivõistluste kavva

Soome autospordi katusorganisatsioon AKK-Motorsport ry ja Eesti Autospordi Liit leppisid kokku, et 11.-13. augustini Pärnus Porsche Ringil toimuv Suur...
25. november 2022

Nädalavahetus autospordis: jätkub Rotaxi Grand Finals

Autospordihooaeg hakkab läbi saama, kuid päris läbi veel ei ole. Portugalis Portimao rajal jätkub laupäevani kardispordi Rotaxi Grand Finals....
22. november 2022

Autospordi 2022. aasta parimate autasustamine toimub 28. jaanuaril ERM-is

Autospordi 2022. aasta parimate autasustamine toimub 28. jaanuaril Tartus Eesti Rahva Muuseumis, kus kuulutatakse välja ka Eesti aasta auto...

Eesti Autospordi Liit

Reg. nr: 80076023
Aadress:
Mustamäe tee 4, 10621, Tallinn
Tel.: +372 6398 666
E-post: info@autosport.ee

Olulised lingid

Olulised lehed

Jälgi Eesti Autospordi Liitu ka:

© Kõik õigused on reserveeritud Eesti Autospordi Liidule