FOTOD ja VIDEO. Otepää talveralli võitsid Gregor Jeets ja Timo Taniel

Gregor Jeets / Timo Taniel võitsid Otepää talveralli. Fotod: Pille Russi

Reedel alanud Otepää talveralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega ja võistlejaid ootas ees 94,68 katsekilomeetrit. Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste teise etapi teist võistluspäeva alustasid liidrina Karl Martin Volver / Margus Jõerand (Škoda Fabia Proto), kelle edu Gregor Jeetsi / Timo Tanieli (Škoda Fabia Rally2 Evo) ees oli 2 ja Emils Blūmsi / Didzis Eglītise (Mitsubishi Lancer Evo IX) ees 19,4 sekundit.

Päeva alustati TOP10 pööratud järjestuses, mis tähendas, et teistele läksid öösel sadanud lumist teed puhastama Aiko Aigro / Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo X).

Sarnaselt avapäevale jätkus ka laupäeval esikohaheitlus võistluspaaride Volver / Jõerand ja Jeets / Taniel vahel. Kohe avakatse järel haarasid esikoha Rootsi MM-ralliks valmistunud Jeets / Taniel, kuid Volver / Jõerand vähendasid juba järgmisel taas vahe minimaalseks.

Päeva esimese hoolduspausi järel surusid esikohta hoidnud mehed keerulistes oludes sõidetud katsetel gaasipedaali tugevamalt põhja ja enam tagasi ei vaadanud. Lõpuks kümnest katsest seitse võitnud Gregor Jeetsi / Timo Tanieli edu oli klassis EMV1 võidu võtnud Karl Martin Volveri / Margus Jõeranna ees 19,3 sekundit. Lisaks Otepää talveralli absoluutvõidule kuulus Jeetsile / Tanielile ka esikoht klassis EMV2.

„Otepää plaan tekkis, kuna on kavas minna sõitma WRC etapile Rootsis ja see tundus hea soojendusena. Eilne oli natukene rabe, kuigi olud olid ideaalilähedased. Ei saanud kohe kõige paremini käima. Täna hommikul oli kavas natukene teistsuguseid seadistusi ja rehve proovida Rootsiks, kuna hommikuks oli paks lumi maha tulnud, siis see natukene rikkus meie plaane. Saime hoo suhteliselt kiirelt kätte ja võistluse kindla peale tuldud, aga on veel kohti, kus juurde võtta,“ võttis Jeets võidukalt lõppenud Otepää ralli kokku.

Absoluutarvestuse kolmandal kohal lõpetasid EMV5 klassi võitjad Emils Blūms / Didzis Eglītis, kes jäid ralli võitjatest maha 1.35,2.

EMV2 klassis said Jeetsi / Taniel järel teise koha Priit Koik / Kristo Tamm (Škoda Fabia Rally2 evo) + 2.47, 4 ja kolmanda Serhii Potiiko / Sergey Larens (Škoda Fabia Rally2-Kit) +10.29,7.

EMV3 klassis võtsid etapivõidu Tymoteusz Abramowski / Sebastian Wach, kelle edu laupäeva esimesel katsel hanges kinni olemise tõttu ligi üheksa minutit kaotanud Patrick Enoki / Silver Simmi ees oli lõpuks 4.39,3. Klassi kolmandad olid reede avakatsel üle katuse käinud Toomas Triisa / Laur Merisalu, kes jäid võitjatest maha 20.21,5. Kõik võistluspaarid sõitsid Otepää teedel Ford Fiesta Rally3 autodega.  

EMV4 klassis võtsid hooaja teise klassivõidu Jaspar Vaher / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally4). Absoluutarvestuses olid nende koht kuues!

„Olud olid keerulised, lahtist lund teel palju ning õiget jääpõhja igal pool polnud. Ise püsisime okei rütmis. Reedel hakkasime meelde tuletama kuidas asi käis ja püsisime oma mugavustsoonis, et üle ei pingutaks. Lõpus, kui olud läksid keeruliseks, siis kadus huvi kiiremini üritada sõita ja võtsin hoo maha. Üllatavaid kohti ikka oli mõni, aga neid ikka tuleb nii rasketes oludes,“ võttis Vaher klassvõiduga lõppenud Otepää ralli kokku.

Kümnest katsest seitse võitnud Vaheri / Raidma edu oli lõpuks Karl-Markus Sei / Martin Leotootsi (Peugeot 208 Rally4) ees 58,7 sekundit ja Estonian Junior Challenge arvestuse võidu võtnud Kevin Lempu / Hendrik Kraavi (Ford Fiesta Rally4) ees 1.42,0.

Kuni kaheksanda katseni hoidsid EMV4 klassi teist ja Estonian Junior Challenge esikohta Joosep Planken / Robert Virves (Ford Fiesta Rally4), kuid kaheksandal katsel kaotasid nad lumes kinni olemise tõttu nii palju aega, et olid sunnitud katkestama.

EMV5 klassi võitjate Blūmsi / Eglītise järel said teise koha Roland Murakas / Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo IX) +48,9 ja kolmandad olid Kalvis Blūms / Ralfs Lipstoks (Mitsubishi Lancer Evo VI) +3.31,1.

EMV6 ehk BMW-de arvestuse Otepää talveralli parimad olid Markus Abram / Rasmus Vesiloo (BMW M3 E46 Compact), kelle edu oli Taavi Niinemetsa / Esko Allika (BMW M3 E36) ees 37,9 sekundit.

„Taktika oli see, et autot tuleb sirgena hoida ja mitte libisema lasta. Nii, kui seda ei teinud, siis olid kohe risti keset teed. Esimesed läbimised mind ei üllatanud, sest siis oli ühtlaselt keeruline. Teistel läbimistel mingid kohad ikka üllatasid, kuid esimesel sai oma tempoga läbi sõita. Lõpupoole olid ka ärevad hetked, sest tehnika hakkas kiusama (tagadiffer ja pooltelg), kuid õnneks kannatasid need kaks viimast katset ära ja tõid meid finišisse,“ võttis Abram eduka talveralli kokku.

Viimase katse eel kolmandat kohta hoidnud Markus Tammoja / Ott Mesikäpp (BMW M3 E36) sõitsid viimasel katsel kahjuks teelt välja ja katkestasid. Konkurentide ebaõnn tähendas absoluudis kolmandaks tõusmist võistluspaarile Aaron Nau / Hendrik Klausson (BMW 316i E36) +3.21,2. 

EMV7 klassis võtsid hooaja teise klassivõidu Madars Dīriņš / Gints Lasmanis (Honda Civic Type-R EP3). Lätlaste edu oli kümne katse kokkuvõttes Oskar Männametsa / Holger Enoki (Citroën C2 R2 Max) ees 1.35,2 ja Rait Sinijärve / Kristo Galeta (Honda Civic Type-R EP3) ees 5.31,7.  

EMV8 klassis läksid teisele päevale liidrina vastu Karel Tölp / Sander Siniorg (Ford Fiesta R2) ja nemad ka esikohal finišeerisid. Klassi teine koht võistluspaarile Tiit Keldo / Jaagup Toome (Ford Fiesta R2), kes kaotasid +3.14,0 ja kolmandad olid Siim Nõmme / Indrek Hioväin (Honda Civic) +5.19,2.

Veoautode EMV9 klassis alustasid päeva liidritena Veiko Liukanen / Toivo Liukanen (GAZ 51), kuid avakatsel mitu minutit hanges kinni olemist tähendas lõpuks paremusjärjestuse kolmandat kohta. Kaotust võitjatele 2.41,5. Otepää talveralli 2024 EMV9 klassi võitjad olid Heigo Ojasaar / Keir Järvsaar (GAZ 51), kellele oli see karjääri esimeseks talveralliks.

„Elu kolmas ralli ja elu esimene talveralli. Eks meie esikoht tuli tänu teiste ebaõnnele, aga selline see ralli ongi, et kui üle pingutad, on eksimus kerge tulema. Hommikused katsed olid enam-vähem, kuid õhtused kaks korduvat ja eriti just viimane viskas ja loopis kõvasti. Kaks või kolm ärevat hetke oli seal, sest teadsime, et Kaldjärv tuleb järgi. Käpas pole veel midagi, siin on palju õppida,“ sõnas elu esimese etapivõidu teeninud Ojasaar.

Vaid 6,3 sekundiga jäid võitjatest maha Kaspar Kaldjärv / Madis Allese (GAZ 51).

Otepää talveralli 2024 TOP 10             

  1. Gregor Jeets / Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 Evo) 1.07.42,9

2. Karl Martin Volver / Margus Jõerand (Škoda Fabia Proto) +19,3

3. Emils Blūms / Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1.35,2

4. Roland Murakas / Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo IX) +2.24,1

5. Priit Koik / Kristo Tamm (Škoda Fabia Rally2 evo) +2.47,4

6. Jaspar Vaher / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally4) +4.34,7

7. Kalvis Blūms / Ralfs Lipstoks (Mitsubishi Lancer Evo VI) +5.06,3

8. Karl-Markus Sei / Martin Leotoots (Peugeot 208 Rally4) +5.33,4

9. Aiko Aigro / Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo X) +6.08.8

10. Kevin Lempu / Hendrik Kraav (Ford Fiesta Rally4) +6.16,7

Otepää talveralli 2024 ametlikud tulemused leiab SIIT

Terminal autoralli Eesti meistrivõistlused jätkuvad mai kuus Länsirannikon ralliga, kui 24.-25. maini sõidetakse esmakordselt Eesti meistrivõistluste arvestuses Soome teedel.

LOE KA NEID UUDISEID:

29. veebruar 2024

Nädalavahetus autospordis: superkross Eestis, Paul Aron alustab F2 hooaega

Nädalavahetusel sõidetakse Eestis superkrossi, Bahreinis algab aga vormel 2 hooaeg, kus eestlastest osaleb Paul Aron. Eestis jäävad sulailma tõttu...
29. veebruar 2024

Emilia Abel valiti FIA Road Sport Committee presidendiks

Rahvusvahelise Autoliidu FIA maailma mootorispordinõukogu kinnitas Eesti Autospordi Liidu rallikomitee esimehe Emilia Abeli FIA Road Sport Committee presidendiks. FIA...
29. veebruar 2024

Eesti Autospordi Liit ja LeCont Tyres sõlmisid rehvitarne lepingu hooaegadeks 2024 ja 2025

Eesti Autospordi Liit teatab koostööleppest, mille kohaselt tarnib hooaegadel 2024 ja 2025 kardispordi Eesti meistrivõistlustele värskelt homologeeritud rehvid tunnustatud...
28. veebruar 2024

VIDEO. Reno Kööts jätkas e-autospordi ringrajasarjas domineerimist, topeltvõit Watkins Glenist

E-autosporti S-Link GT Eesti meistrivõistlused jätkusid kolmanda etapiga mitmekülgsel ja nõudlikul Watkins Gleni ringrajal. Ametlikest vabatreeningutest võttis osa 68...