FOTOD. Humus Paide Rallyt juhivad avapäeva järel Karl Peder Nordstrand / Jørn Listerud

Paide rallit juhivad Karl Peder Nordstrand / Jørn Listerud. Foto: Pille Russi

Reedel anti Paide Teatri- ja Muusikamaja kõrvalt start Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste 2024 eelviimasele etapile, Humus Paide Rallyle. Võistluse avapäeval sõideti neli kiiruskatset ja läbiti 29,82 katsekilomeetrit.

Reedestel katsetel näitasid kõige paremat tempot Karl Peder Nordstrand / Jørn Listerud (Škoda Fabia SRT Proto), kes võitsid neljast kiiruskatsest kolm. Möödunud aastal vaid 0,6 sekundiga Paide teedel sõidetud ralli kaotanud norralased edestavad laupäeva eel lähimaid konkurente 6,7 sekundiga.

„On olnud väga hea päev. Olen enda vastu aus ja tunnistan, et tegin mõned väikesed sõiduvead, kuid ajaliselt need meile väga palju ei maksnud ja peame neist õppima. Olen tänase tulemuse üle super õnnelik ja ootan juba homset, kui algab päris ralli. Tahame eelmise aasta eest revanši, kuid peamine on hoida auto teel ja kiiret sõitu teha,“ võttis möödunud aastal Paide Rally napi 0,6 sekundilise kaotusega teisena lõpetanud Nordstrand avapäeva kokku.

Parima Eesti võistluspaarina ja absoluutarvestuse teisena lõpetasid päeva Egon Kaur / Allan Birjukov (Hyundai i20 Proto). Kui liidrid võtsid kolm katsevõitu, siis Kaur / Birjukov olid parimad Rava katse teisel läbimisel.

„Alguses oli selline otsiv sõit, sest oli sadanud ja oli korralikult libe, selline Saaremaa tunne. Linnakatse mõlema läbimisega rahule ei jää, sest seade ei toiminud ja seal tuli enamus kaotusest, kuid kruusal oli teine läbimine juba parem, kui enam esimene auto ei pidanud olema. Ma arvan, et homseks on veel kõik lahtine ja saab sõitma hakata. Homme on ees ootamas kiired katsed ja mu enda kodule kõige lähem Võidula katse, mida ootan väga,“ võttis parima eestlasena Humus Paide Rally avapäeva lõpetanud Kaur päeva kokku.

Absoluutarvestuse kolmandal kohal ja EMV2 klassi esikohal lõpetasid reedese võistluspäeva Humus Paide Rally 2023 võitjad Priit Koik / Kristo Tamm (Škoda Fabia Rally2 Evo). Liidritest jäävad OT Racing meeskonna võistlejad laupäeva eel maha 10,2 sekundiga.

EMV3 klassis jagus reedel katsevõite kolmele võistluspaarile.  Päeva lõpetasid liidrina Patrick Enok / Silver Simm (Ford Fiesta Rally3), kelle edu teise ringi katsetel Ford Fiesta Rally3 mootoriprobleemidega hakkama pidanud saama Romet Jürgenson / Siim Oja ees on 10,3 ja Paide linnakatse teise läbimise võitnud Joosep Ralf Nõgene / Ken Järveoja (Renault Clio Rally3) ees 12,3 sekundit. Üldarvestuses hoiavad Enok / Simm reede järel üheksandat kohta, mis tähendab, et laupäevale stardivad nad teise autona.

„Üldjoontes üsna positiivne päev, sest sõiduvigu ei ilmnenud ja saime ennast kohe hästi käima. Tulemus on siiani rahuldav olnud  ja võib öelda, et peaaegu perfektne päev. Esimese katse sõit nii hea ei tundnud, kui aeg  seda näitas, aga ju siis olime osades kohtades julgemad või saime puhtamalt läbi. Rometi ja Joosepiga oli Rally Estonial väga äge konkurents ja siin ka samuti. Homme ei pruugi meie stardipositsioon olla kõige soosivam, kuid vaatame,“ sõnas Enok avapäeva katsete järel.

EMV4 klassis võitsid reede neljast katsest kolm Karl-Markus Sei / Martin Leotoots (Peugeot 208 Rally4). Avakatse võitnud ja reede Estonian Junior Challenge klassi esikohal lõpetanud Kevin Lempu / Hendrik Kraav (Ford Fiesta Rally4) jäävad laupäeva eel EMV4 arvestuses Sei / Leotootsist maha 9,7 sekundiga.

„Teeme oma asja siin ja proovime hoida kätt soojas, et liiga pikk vahe ei tuleks sisse ERC Poola ralli eel. Paide kruus on kuidagi alati kõvema pinnasega ja vajab harjumist, kuid Rava katse teine läbimine oli juba palju parem ja näitasime EMV4 klassi parimat aega. Sihin klassivõitu aga homsed katsed on kuidagi teistsugused, kus palju šikaane ja pikki sirgeid, kuid teed on kõigile võrdsed ja vaatame, mis teha annab,“ võttis EMV4 klassi liider Sei reedese võistluspäeva kokku.

EMV5 klassi parimad olid reedel kõik katsed võitnud Urmo Aava / Janno Siitan (Subaru Impreza STI N11). Eestlaste edu on laupäeva eel lätlaste Emils Blums / Didzis Eglitis (Mitsubishi Lancer Evo 9) ees 18,3 sekundit.
„Esimene katse oli väga õudne, kuna tegime rehvitaktika nii, et läksime kasutatud rehvidega. Ma arvasin, et mehaanilist pidamist on rohkem, kuid polnud ja meil oli paar ärevat momenti, kuid sealt edasi oli päris hästi. Mõlemad linnakatsed läksid hästi ja ka kolmas katse, kus olime juba uue rehviga. Kui suudame sõita sellist tempot nagu täna ja palju esimestest maha ei jää, siis ma arvan, et see on kõik, mis me teha saame,“ sõnas Aava avapäeva lõpus antud intervjuus.

Sarnaselt EMV3 klassiga jagus ka EMV6 klassis reedel katsevõite kolmele võistluspaarile. Humus Paide Rally reedesed 29,82 katsekilomeetrit läbisid kõige kiiremini Taavi Niinemets / Esko Allika (BMW M3 E36). Päeva lõpetanud linnakatse eel klassi esikohta hoidnud Markus Tammoja / Henri Ääremaa (BMW M3 E36) kukkusid linnakatsega teiseks ja jäävad laupäeva eel konkurentidest 4,7 sekundi kaugusele. 

„Üldjoontes okei päev. Esimesel ringil arvasime, et äkki rada läheb märjemaks sest ülesõidul sadas, kuid katsel jällegi ei sadanud. Läksime nendele katsetele super soft rehvidega, millega lõikasime natukene näppu. Teine ring tegi Tammoja väga tugeva kolmanda katse, sest omaarust sõitsime ka hästi, kuid jäi natukene puudu. Viimane võit oli meil siin Paides ja peame lootma ka nüüd. Homne ring on nii pikk, et ma ei tea kas ma BMWga nii pikka ringi olengi sõitnud ja kas rehvid vastu peavad, kuid tingimused on kõigile võrdsed,“ võttis EMV6 klassi liider Niinemets reedese võistluspäeva kokku.

EMV7 klassis lõpetasid Humus Paide Rally avapäeva liidritena Sander-Erik Tiits / Fredi Kostikov (Volkswagen Golf II), kelle edu David Sultanjants / Taaniel Tigas (Citroën DS3 R3T) ees on 3,8 sekundit.

EMV8 klassis hoiavad reede järel esikohta Tiit Keldo / Jaagup Tooome (Ford Fiesta R2), kelle edu Kerli Vilu / Arvo Liimann (Ford Fiesta R2) ees on 37,3 sekundit.

EMV Lada klassi avapäeva parimad olid Rauno Plado / Marko Kaasik (Lada VFTS). Päeva viimase katse võitnud Einar Visnapuu / Anti Kaljumäe (Lada VFTS) jäävad reede järel liidritest maha 32 sekundiga.

Veokate arvestuses ehk klassis EMV9 lõpetasid reedese võistluspäeva liidritena Martin Kio / Toomas Tisson (GAZ-51). Neljast katsest kolm võitnud meeste edu on Paide linnakatse teise läbimise võitnud Martin Leemetsa / Andres Lichtfeldi (GAZ-51) ees 31,4 sekundit.

Humus Paide Rally 2024 reedese võistluspäeva tulemused leiab SIIT

Humus Paide Rally jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, millest esimene saab stardi 09:01. Teisele võistluspäevale stardivad 10 esimest võistluspaari pööratud järjestuses.

Humus Paide Rally ralliraadio on Tre Raadio, mis levib Kesk-Eestis sagedusel 101,0 MHz ja on kuulatav ka Kesk-Eesti Tre Raadio kodulehel. Kindlasti soovitame kõigile, kes kohapeale minemas Google Play või Apple Store keskkondadest alla laadida RallyPin rakendus, mis aitab navigeerida parematesse vaatamispaikadesse.

Loomulikult ootavad Humus Paide Rally korraldajad rajaäärde võistlejatele kaasa elama ka palju rallisõpru. Kuigi Humus Paide Rally on sel aastal pealtvaatajatele TASUTA, siis sellest hoolimata on kõigil rallisõpradel oma soovi järgi võimalik panustada Paide ralli tulevikku. Toetajate vahel läheb loosi ahvatlev auhinnasadu – Humus Paide Rally VIP piletid, sümboolikaga pusad, särgid, mütsid, kruusid, vihmavarjud ning sõiduelamus ralliautos kaardilugeja kohal! Humus Paide rallit saad toetada SIIN.

LOE KA NEID UUDISEID:

12. detsember 2024

Terminal autoralli Eesti meistrivõistlustel sõidetakse 2025. aastal kuus etappi

Eesti Autospordi Liit avaldas Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste 2025. aasta hooaja kalendri ja reeglid. 2025. aasta Terminal autoralli Eesti...
11. detsember 2024

Paul Aron vormel 1 testist: insenerid olid rahul ja kiirus paistis hea olevat

Paul Aron võttis Alpine´i pressiteenistuse vahendusel kokku oma muljed karjääri esimesest vormel 1 testipäevast eile/teisipäeval Abu Dhabis. Aron läbis...
10. detsember 2024

2025. aastal sõidetakse sprintralli Eesti karikavõistlusi

2025. aastal sõidetakse sprintralli Eesti karikavõistlusi, mis on eelkõige mõeldud vaheastmeks üleminekul rahvarallilt Eesti meistrivõistlustele. Sprintralli Eesti karikavõistlused koosnevad...
10. detsember 2024

Ao Vaida: Red Bull Car Park Drifti finaal oli äge, aga tehnilised probleemid rikkusid tulemuse

Renditud võistlusauto tehnilised probleemid mõjutasid tugevalt Eesti eelvõistluse võitnud Ao Vaida sõitu Omaanis toimunud Red Bull Car Park Drifti...