Eestlased Euroopa meistrivõistluste etapil finaalis

Läinud nädalavahetusel toimunud kardispordi CIK-FIA Euroopa meistrivõistluste klassi KZ2 avaetapil Wackersdorfis (Saksamaa) oli stardis kolm eestlast: Markus Kajak (Tony Kart Racing Team), Kaspar Kallasmaa (Kaspar Kallasmaa) ja Antti Rammo (Intrepid Driver Program S.R.L.). Koos kardispordi tippklassidega käis rajal ka FIA Karting Academy Trophy võistlejad, kus Eestit esindas Mark Dubnitski.

Reede õhtul sõidetud ajasõidud määrasid ära stardikoha laupäevastesse eelsõitudesse. Viie eelsõidu tulemusena selgitatakse välja 36 paremat, kes pääsesid pühapäevasesse finaali. Kohta finaalis asus püüdma 114 maailma absoluutsesse tippu kuuluvat võidusõitjat, seega ainuüksi pääs finaali on sellises konkurentsis saavutus omaette.

Esmakordselt Euroopa meistrivõistlustel tipptiimi Tony Kart tehasemeeskonna koosseisu kuulunud Kajak võitles igas eelsõidus kindlalt esikümne kohtade eest. Alles tänavu kevadel kiire KZ2-klassi kardiga võistlemist alustanud Kajak on aga vaatamata vähesele kogemusele teinud seni puhta töö nii Olerex Eesti kui Soome meistrivõistluste esimesel kahel etapil.

Tugeva nädalavahetuse tulemusena lõpuks Euroopa meistrivõistluste esimese etapi finaali jõudnud Kajak oli aga stardisaginas toimunud avarii tõttu katkestama.

“Kindlasti olen pettunud, et pidin finaalis katkestama, kuid selle eest proovin järgmine kord stardipositsiooni parandada, et ei juhtuks selliseid olukordi,” ütles Kajak vahetult pärast finaali. “Hangitud väärtuslikud kogemused aga aitavad mind palju edasi ning järgmine kord oleme seetõttu tugevamad,” võttis hetke Eesti parim kardisportlane oma nädalavahetuse kokku. Lõpparvestuses jäi Kajaku kohaks 35. koht.

Samuti ühena kolmest eestlasest nädalavahetusel KZ2 Euroopa meistrivõistlustest osa võtnud Kaspar Kallasmaa koges võistlusnädalavahetuse jooksul palju ebaõnne, seevastu oli kiirus täiesti konkurentsivõimeline: “Kui jätta kõrvale ebaõnnestumised, siis igas sõidus nopitud kohad ja üldine kiirus olid väga head. KZ2-klass on kategooria, kus õpid terve elu ja nii meiegi korjasime uusi teadmisi kõrva taha. Järgmine võistlus on aga juba järgmine võimalus,” vaatas Kallasmaa nädalavahetusele positiivselt tagasi. Ehkki finaalikohast jäi õige pisut puudu, on lõpptulemuseks saadud 50. koht maailma kardieliidi seas kindlasti tunnustust väärt.

Meie kardisõitjatest kindlasti üks kõige kogenumaid ning aastaid KZ2-klassis võistelnud Antti Rammo hindas rohke ebaõnne tõttu saavutatud 77. koha kõrval sootuks olulisemaks saadud kogemust: “Viiest eelsõidust kolmel sain sisuliselt nulltulemuse kas karistuse või katkestamise tõttu ehk tunnen, et õnne seekord eriti ei olnud. Teisalt on nii kaugelt startides sellised olukorrad kerged tekkima kahjuks. Hea on see, et kui õnnestub tehnika ja sõit paika saada, on sõidukiirus samuti täiesti arvestatav. Vaja siin hästi sõitmiseks rohkem kogemusi hankida. Hea nädalavahetus uute sihtide seadmiseks igatahes,” oli Rammo kokkuvõttes rahul kogemusega Euroopa meistrivõistlustelt.

Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt ellu kutsutud FIA Karting Academy Trophy sari on mõeldud noortele talentidele võimaluseks silma paista. Võisteldake Euroopa meistrivõistluste etappide raames ning võistlejaile on kasutada identsed kardid, mille osas saadakse teha vaid üksikuid muudatusi seadetes. FIA Karting Academy Trophy sarja saab iga riik nimetada omalt poolt võistleja, kuid selle eelduseks on riigi võistlejate varajasem osalemine CIK-FIA tiitlivõistlustel.

Tänavu esindab Eestit sarjas Mark Dubnitski. Mõne aasta tagune Eesti meister ning hetkel klassis OK-Junior võistleva Dubnitski jaoks on tänavune hooaeg paljuski kogemuste hankimiseks: “Olin sellel rajal esimest korda, kuid vaatamata sellele oli kiirus kohe väga hea. Siiski on veel palju õppida, sest tase on siin väga kõrge. Eesmärgiks on siiski välja jõuda finaali,” ütles Dubnitski pärast laupäevast võistluspäeva.

Finaali ta välja jõudiski, kus startis suurepäraselt 15. stardikohalt. Kahjuks jäi sarnaselt Kajakuga temagi sõit pooleli, kuid hangitud kogemused maailma tippudega võidu sõites on vaatamata kõigele ülimalt väärtuslikud.

“Õppisin nädalavahetusega palju, sest konkurents on see, mis edasi aitab. Muidugi on mul väga kahju, et pidin finaali juba algfaasis pooleli jätma, kuid selline võidusõit juba kord on,” sõnas Dubnitski pärast finaali. Lõpptulemuseks jäi Dubnitski nimele 33. koht.

Euroopa meistrivõistluste teine etapp sõidetakse 12.-15. augustil Adria kardirajal Itaalias.

LOE KA NEID UUDISEID:

30. november 2022

Kaspar Kasari plaanib ka uuel aastal võistlemist rahvusvahelises konkurentsis

Tänavu Euroopa meistrisarjas teise tulemuse saavutanud Kaspar Kasari kavandab järgmisel aastal samuti võistelda rahvusvahelisel areenil. “Hetkel oleme tegemas uue...
28. november 2022

Priit Sei sai Rotaxi finaalis parima eestlasena 13. koha

Portugalis Portimao rajal sõidetud Rotaxi Grand Finalsil sai Priit Sei (AGS Racing) parima eestlasena klassis DD2 Masters 13. koha....
25. november 2022

Rally Estonia on neljandat aastat järjest FIA autoralli maailmameistrivõistluste etapp

Täna, 25. novembril 2022 kinnitas FIA ehk Rahvusvahelise Autoliidu Mootorispordi Nõukogu 2023. aasta FIA autoralli maailmameistrivõistluste kalendri, kuhu kuulub...
25. november 2022

Suur Võidusõit / Estonian Grand Prix 2023 kuulub Soome meistrivõistluste kavva

Soome autospordi katusorganisatsioon AKK-Motorsport ry ja Eesti Autospordi Liit leppisid kokku, et 11.-13. augustini Pärnus Porsche Ringil toimuv Suur...

Eesti Autospordi Liit

Reg. nr: 80076023
Aadress:
Mustamäe tee 4, 10621, Tallinn
Tel.: +372 6398 666
E-post: info@autosport.ee

Olulised lingid

Olulised lehed

Jälgi Eesti Autospordi Liitu ka:

© Kõik õigused on reserveeritud Eesti Autospordi Liidule