Reno Kööts võimutses e-autospordi ringrajasõidu Eesti meistrivõistluste avaetapil

Avaetapi võitis Reno Kööts. Pilt: ekraanikuva

Läinud pühapäeval algasid S-LINK GT Eesti meistrivõistlused. Avaetapp sõideti Hispaanias asuval Circuit de Valencia ringrajal, kuhu registreerus ligi 80 sõitjat.

Ametlikest vabatreeningutest võttiski osa 80 sõitjat, kõigi sõitjate peale läbiti vabatreeningutel kokku 13 312 ringi. Vabatreeningus sõitnutest kiireimaks osutus Reno Kööts (McLaren 720S EVO).

Sprint. Esimesed jõujooned tõmmatud Köötsi poolt

A-finaalis lasti rajale 45 sõitjat. Sprindisõidu kvalifikatsioonis sai esimesena oma kiire ringiaja kirja Tanel Kasesalu (Ferrari 296), kes lõpuks platseerus selle ajaga alles 41. kohale. Vähestena suutsid raja ringiajaga alla 1.30 sõita Kööts, kes võitis hooaja esimese kvalifikatsiooni, ja viimasel hetkel ka Kevin Korjus (McLaren 720S EVO), kes sai sellega õiguse startida esireast. Top 18 mahtus ühe sekundi sisse.

START!!! Kööts ja Korjus sisenevad esimesse kurvi kõrvuti, Korjus mustemal rajapoolel, tal ei õnnestu liidriks tõusta. Kui start ja sellele järgnevad kurvid möödusid ilma suuremate kadudeta, siis ringi lõpuks oli Rain Laupa (McLaren 720S EVO) masin teel risti ning veeres tagurdades liivaväljadele, teda ei näinud Kaspar Koorits (McLaren 720S EVO), kes põrkas Laupa masinaga kokku ja lendas kahel rattal rajast veel kaugemale.

Kogu rajale jagus võitluspaare, kes võitlesid iga hinna eest, et oma kohta parandada või hoida. Sprindisõidule omaselt toimus loomulikult ka palju kontakte. Mario Vendla (Ferrari 296) ümber oli kogunenud lausa trio sõitjatest.

Peale mõne ringi läbimist oli Köötsi edu lähima konkurendi Korjuse ees kasvanud juba 1,7 sekundini. Samal ajal oli Korjust ründamas eelmise hooaja meister Juss Parek (McLaren 720S EVO).

Sõidu keskfaasis sooritab Fredy Alviste (Ferrari 296) ilusa manöövriga esimeses kurvis möödasõidu Rasmus Uustulndist (Ferrari 296). Mõned ringid hiljem eksib Siim Kallakmaa (Lamborghini Huracan EVO2) pidurdusel 4. kurvi ja peab liivaväljadelt lisa võtma, kaotades sellega hulganisti kohti, rajale naastes pidi ta sõitu jätkama 40. kohal.

Hiljem said rajal kokku Ruben Volt (Ferrari 296) ja Martin Ventsel (McLaren 720S EVO), kes hakkasid stardisirgel maid jagama. Mitu ringi sõideti külg-külje kõrval, kuni Ventsel 10. kurvi minnes liiga palju äärekivi haukas ja sealt lendu tõusis, maandudes Voltile külje pealt sisse.

Sõidu viimasele ringile minnakse Köötsi juhtimisel, kuid põnevust  oli tagapool, kus Parek hakkas Korjust ründama, lõpuks pandi küljed kokku ning Parek kaotas koha nende taga sõitnud Joosep Laiksoole (McLaren 720S EVO).

Kööts lõpetas sõidu esikohal 3-sekundilise eduga lähima konkurendi ees.

Korjus tuli üle joone teisena, suutes hoida oma kohta Laiksoo ees. AM klassi parim oli Siim Loog (McLaren 720S EVO)

Põhisõit. Kööts võidab Pareki ees

Põhisõidu kvalifikatsioonis, mis kestis 10 minutit, polnud rajal nii palju sagimist ja sellest tulenevalt olid ka vahed väiksemad. Sel korral mahtus ühe sekundi sisse koguni 27 sõitjat, kiireimaks taaskord Kööts, kes on ilmselgelt hooaja eel korraliku eeltöö teinud. Laiksoo võtab viimase kiire ringiga teise koha Pareku haardest ära.

Viimased hingetõmbed enne rohelist lippu ning autod on kahekaupa rivvi võtnud. Rohelised tuled lähevad põlema ja Kööts hoiab oma kohta esimeses kurvis, Parekul tema taga õnnestub tõusta Laiksoo ees teiseks, viimane kukub kahe kurviga teiselt kohalt neljandaks, kui temast möödub riskantse manöövriga Kevin Korjus.

Järgmise ringi alguses katab Korjus stardisirgel Laiksoo vastu ideaalselt ning hoiab oma kohta. Nagu sõitude algfaasis kombeks, on väga palju külg-külje kõrval sõitmist, eriti kui rajal on 45 võistlusmasinat.

10 minutit läbitud, Köötsi edu Pareku ees on 1,5 sekundit. Võistlejad  vahetavad rajal pidevalt kohti. Väga põnevat kohalahingut pakkusid võistlejaterivi keskel Koorits ja Carl Markus Tammeveski (McLaren 720S EVO). Mõned hetked hiljem sukeldus Rainis Värv (Aston Martin V8 Vantage) edukalt viimasesse kurvi Paul Kerese (Ferrari 296) vastu.

Hetkel, kui hakkas aktiivne boksikülastusaeg oli Köötsi edu Pareku ees kasvanud juba 3 sekundi ligidale. Kui peamiselt külastasid boksitsükli alguses boksiteed võistlejaterivi keskel olevad sõitjad siis PRO klassi liidrite seas polnud veel peatusi tehtud.

16. ringil tabasid Silver Jõffertit (McLaren 720S EVO) 7. kohal sõites tehnikaspordi „võlud“ ning ülekandes oli näha teda otse seina sõitmas. Auto “pukseeriti” boksidesse ning peale simulaatori taaskäivitamist sai Jõffert jätkata, olles liidritest nüüdseks 2 ringi maas.

PRO klassi liidritegrupi seas tegid esimestena oma boksikülastused Parek ja Gert Raudsepp (McLaren 720S EVO), ring hiljem tulid boksidesse ka Kööts, Korjus ja Laiksoo.

Kui kõigil olid boksipeatused tehtud, polnud PRO klassis suuri muudatusi toimunud. Seevastu kukkus AM klassis Mario Kaunis (McLaren 720S EVO) 5. kohale ja suure tõusu tegi Värv. Mõned ringid hiljem, kui võistlejad kohanesid uute rehvidega, sattus Tammeveski sekeldustesse, põrgates järjest kokku mitme konkurendiga, esmalt Max Kurg (McLaren 720S EVO) ning kurv hiljem Vendla.

Sõita oli jäänud veel 15 minutit ja vahed olid juba enam-vähem paika loksunud ehk kõik olid leidnud oma koha. Nii pika sõidu puhul hakkas nii mõnelgi sõitjal täituma lubatud raja piirjoonte ületuste arv, seega pidid nad tulema karistusi kandma, suurimaks kaotajaks oli seeläbi Kurg, kes kaotas oma 11. koha.

10 minutit enne lõppu hakkas Laiksoo pinget peale kruvima, hakates Korjust ründama, hoo võttis üles ka Risto Kappet (McLaren 720S EVO). Mitu ringi sõideti rajal kolmekesi pundis, mahtudes lausa ühe sekundi sisse. Sel ajal, kui sõiduliider Kööts sõitis viimast ringi, võttis Laiksoo 10. kurvi sisenedes teise trajektoori, et tekitada endale võimalus järgmisteks kurvides. Korjus paigutas oma võistlusauto eelviimases kurvis sedasi, et Laiksool polnud võimalik head väljakiirendust saada. See andis võimaluse Kappetile, kes selle ka kohe ära kasutas, tõustes viimases kurvis 4. kohale.

Kööts võitis sõidu, Parek ületas joone teisena, kaotades liidrile 9,2 sekundit. Korjus lõpetas Kappeti ja Laiksoo ees kolmandana.

AM klassivõidu võttis Janar Tiitus (McLaren 720S EVO).

Järgmine etapp toimub Donington Parki ringrajal juba 11. veebruaril, kus saame näha, kas teised võistlejad suudavad Köötsi tempoga kaasas käia.

Võistlus on järelvaadatav EVAL TV Youtube’i kanalilt https://www.youtube.com/watch?v=BoWOqfM6akA

NB! Kõik tulemused on esialgsed kuni protestide lahendamiseni.

LOE KA NEID UUDISEID:

11. oktoober 2024

Saaremaa Rallyt juhivad avapäeva järel Romet Jürgenson / Siim Oja

Reede õhtul anti Kuressaare keskväljakult start 57. Saaremaa Rallyle. Avapäeval sõideti kolm kiiruskatset ja läbiti 15,04 katsekilomeetrit. Hooaja eelviimasele...
11. oktoober 2024

Praktiline info Saaremaa Rally jälgimiseks

Täna/reede õhtul kell 17.30 antakse Kuressaares start Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste hooaja 2024 viimasele etapile, 57. Saaremaa Rallyle. Järgnevalt...
10. oktoober 2024

Nädalavahetus autospordis: Eestis ralli ja maastikusõit, Portugalis kardispordi MM

Nädalavahetusel sõidetakse Eestis Saaremaa ralli ja maastikuvõistlus MudEst Offroad. Kardispordis selguvad Portugalis maailmameistrid ja -karikavõitjad. Reedel ja laupäeval toimuv...
10. oktoober 2024

Legendaarsed Hardi Mets ja Ilmar Raissar istuvad tänavusel Saaremaa rallil Lada VFTS-i rooli

Tänavuse aasta Saaremaa Rally VIP auto roolis istuvad vahetustega Eesti autoralli elavad legendid Hardi Mets ja Ilmar Raissar. Täna...