E-autospordi vormelivõitja: pisiasjad loevad palju

E-autospordi Eesti meistrivõistlustel Euronics Vormelite sarjas kahe viimase etapi põhisõidu võitnud Alari Algpeus selgitab edu tagamaid ja toob olulisena välja tähelepanu pööramise detailidele.

„Lihtsalt ei tule midagi,“ ütleb Algpeus. „Võistlusstrateegia tuleb paika panna ja leida autole õige seadistus. Eks võidusõit võib muidugi algseid plaane muuta ja õnne peab ka olema. Võid küll kõik hoolikalt läbi mõelda, aga kui mõnest ringiga mahajääjast kiiresti mööda ei saa, siis läheb plaan või vähemalt osa sellest vett vedama.“

Seni sõidetud kolmest etapist viimane peeti Magny-Cours´i rajal. „Oli teada, et seal kasutatakse vaid ühte DRS-i ala, ehk möödumine on keeruline. Ülioluline oli saavutada kvalifikatsioonis hea tulemus ja teha korralik start, nende kahe õnnestumine võimaldas edaspidi sõitu kontrollida,“ selgitab ta. Plaan läks korda: kvalifikatsiooni Algpeus võitis ja start õnnestus samuti. Põhisõidu teine koht kuulus Sander Kallasele, kolmas oli Kevin Korjus. Sprint lõpetati järjestuses Rait Kilk, Paul August Lääne ja Korjus. Algpeus oli neljas.

Sama oluline kui autospordis laiemalt, on ka e-autospordis auto õige seadistamine. „Seade paika saamine võtab aega ja nõuab kogemusi, igal rajal on omad väiksed nõksud. Kas sobib pehmem seadistus, milline peaks olema pedaalitundlikkus, nüansse on palju. Kes harjutab vähem ja pisiasjadele tähelepanu ei pööra või neid ei märka, sel on võistlusel kindlasti raskem.“

Algpeus lisab, et seadistusvõimalusi on nii palju, et nende üles lugemine läheks liiga pikale. „Mitmed sõitjaid analüüsivad põhjalikult auto käitumist iseloomustavaid andmeid ja annavad seadistusele lihvi peamiselt nende põhjal. Ma vaatan andmeid samuti, aga peamine on siiski tunnetus, kuidas mul endal on hea. Samas tean, et mõningate seadistamisnüanssidega tuleb mul veel tööd teha.“

Kui võistlusradade põhiolemus on kogenud e-sportlastel peas, siis tööd tuleb teha detailidega. „Näiteks muudetakse radadel ajapikku äärekivide kõrgust või valge äärejoone laiust. On vahe, kas pidurdusmaal oled ühe külje ratastega valgel joonel või mitte, mängib rolli, kas ja kui palju saad kurvides äärekividele sõita. Sellised asjad tuleb endale selgeks teha, sest konkurents on tihe ja detailid loevad palju.“

Hooaja lõppsihiks on Saaremaalt pärit Algpeusil Eesti meistritiitel. „Pingutan selle nimel, aga eks palju sõltub ka õnnest. Esimesel etapil sattusin üldse mitte omal süül avariisse ja head punktid läksid kaduma. Mis parata, selliseid asju juhtub. Õnneks läheb arvesse kaheksa paremat tulemust üheksast.“

E-autospordi Eesti meistrivõistluste hooaeg jätkub 16. aprillil, mil käivitub rallisari, NB Quality GT-sarja kolmas etapp toimub 18. aprillil ja vormelid võistlevad taas 2. mail.

E-autospordi tegemistel saab jooksvalt silma peal hoida simracing.ee vahendusel, Alari Algpeusi sõitudel aga Facebooki ja Youtube vahendusel.

LOE KA NEID UUDISEID:

26. juuni 2022

Taavi Kuul ja Sten Suban tõusid Lausitzringil pjedestaalile

Taavi Kuul (Estonia-21) saavutas Lausitzringil toimunud ajalooliste vormelite võidusõidul kahes sõidus klassivõidu ning Sten Suban (Estonia-23) oli mõlemas kolmas....
23. juuni 2022

Nädalavahetus autospordis: Keenia ralli ja Misso Karikas

Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Keenias autoralli maailmameistrivõistluste etapp ning Eestis toimub rahvakrossi ja -sprindisarja Misso Karikas viimane osavõistlus. Keenia ralli...
22. juuni 2022

Esitleti raamatut „Eesti autoralli ajalugu I osa: 1921-1985“

Tallinnas, Ülemiste Sportlandis esitleti raamatut „Eesti autoralli ajalugu I osa: 1921-1985“. Raamatu on kokku pannud WRC Rally Estonia võistluste...
21. juuni 2022

Misso Karikal selguvad laupäeval kogu sarja võitjad

Misso Karikal sõidetakse laupäeval, 25. juunil Misso rallikrossirajal hooaja viimane, viies etapp. Kui vaid talvistest sõitudest koosnenud sarjad välja...

Eesti Autospordi Liit

Reg. nr: 80076023
Aadress:
Mustamäe tee 4, 10621, Tallinn
Tel.: +372 6398 666
E-post: info@autosport.ee

Olulised lingid

Olulised lehed

Jälgi Eesti Autospordi Liitu ka:

© Kõik õigused on reserveeritud Eesti Autospordi Liidule