FOTOD ja VIDEO. Red Bull Car Park Drifti Eesti võitjaks krooniti Ao Vaida

Ao Vaida poodiumile astumisele eelnes hundiratas. Fotod: Pille Russi

Red Bull Car Park Drifti Eesti võistluse pingeline finaalidepäev Tallinnas Unibet Arena parklas tõi võistlusrajale nii rõõmuhõiskeid, kui tehnilisi probleeme. Eile startis võistlusele 40 Eesti driftisõitjat, kellest 20 pääsesid tänasesse finaali.

Kahe sõidupäeva suurimad erinevused olid, et täna ruumi eksimusteks ei olnud, sest iga vooru läbimiseks oli üks võimalus ning lisaks ootas võistlejaid ees kaks uut rajaelementi, mida enne sõitu proovida ei saanud. Esimese sõiduvooruga selgitati kaheksa parimat ning sealt edasi neli, kes pääsesid superfinaali. Need sõitjad olid: Oskar Raud, Michael Reiljan, Kevin Luige ja Ao Vaida.

Kvalifikatsiooni võitnud ja kaks maksimumilähedast sõitu teinud Oliver Randalu alustas tänast päeva neljanda tulemusega, kuid TOP 8 sõidus seiskus algul teadmata põhjusel mootor. Hiljem selgus, et asja taga oli massilüliti küljest lahti tulnud kaabel.

Kõik eelnev segas korralikult kaarte ning finaali eel ei olnud võimalik lõpuni kindlalt öelda, et kes tuleb võitjaks. Järjest rajale startinud võistlejad näitasid oma driftimisega just seda taset, mis on ka põhjus, et Eestis selline võistlus toimuma saab. Red Bull Car Park Drifti looja Abdo Feghali: “Kui 2022. aastal esimest korda Eesti driftijaid ning nende sõidukeid nägin oli kohe selge, et siin riigis teeme seda millalgi uuesti. Tase on kõrge, eelsõitudest tullakse läbi punktisummadega, mis mõnes riigis tagab finaalis võidu. Autod on hästi ehitatud ja sõitjad saavad aru, millega nad rajal tegelevad.”

Nii selguski võitja päris lõpus ja väikeste punktivahedega. Poodiumikohad jagasid omavahel Michael Reiljan, kelle tulemuseks jäi finaalis 262 punkti. Teise koha napsas omale vaid punkti võrra parema tulemuse välja sõitnud Kevin Luige ja võitjana väljus lahingust Ao Vaida. Tema finaalsõidu skooriks märkisid kohtunikud 275.

“Ebareaalne! Milline korraldus, milline rada ja kui hästi mul kõik täna klappis. Ütlen ausalt, et 2022. aastal olin nii öelda parkladrifti võistluse osas skeptiline, kuid täna on see arvamus 180 kraadi teises suunas. Kõik, kes driftiga tegelevad, peaksid sellel võistlusel osalema. Siin selgub, kes tunnetab oma autot ja selle gabariite. Tavaline driftivõistlus on teistmoodi, kuid mitte parem. Mõlemaga peab tegelema, sedasi sünnivad maailmatasemel driftijad. Maailmafinaali lähen eesmärgiga võita, mitte osaleda,” märkis Ao Vaida oma võiduintervjuus.

Red Bull Car Park Drifti maailmafinaal toimub 5. ja 6. detsembril Omaanis.

LOE KA NEID UUDISEID:

8. november 2024

Urvo Männama ja Risto Lepik stardivad oma kolmandale Dakarile

Urvo Männama ja Risto Lepik stardivad 3. jaanuaril 2025 oma kolmandale Dakarile. Sel korral tehakse koostööd Belgia meeskonnaga Overdrive, mis valmistab...
8. november 2024

EVAL F4 2024, 6. etapp: Talvari võit tõi tiitli käeulatusse

Virtuaalse vormelisõidu Eesti meistrivõistluste eelviimane, kuues etapp sõideti 3. novembril Oscherslebeni ringrajal. Esimest korda sel hooajal jäi tabelijuht Rainer...
7. november 2024

Nädalavahetus autospordis: Eestis rahvaralli ja Tarvastu Karikas

Nädalavahetusel sõidetakse hooaja viimased võistlused noorte- ja rahvaralli võistlussarjas ning rahvakrossi Tarvastu Karikal. Reedel ja laupäeval toimuv Markend Hiiumaa...
7. november 2024

Markend Hiiumaa rahvaralli kombineerib asfalti ja kruusa

Reedel ja laupäeval, 8. ja 9. novembril keskusega Kärdlas sõidetav Markend Hiiumaa rahvarallil jaguneb asfaldi- ja kruusaosa enam-vähem pooleks....