Kristjan Salmre: toome kihutajad tänavatelt ära

Eesti Autospordi Liidu drifti alakomitee esimees Kristjan Salmre prognoosib algavaks hooajaks osalejate arvu kasvu eelkõige algajatele mõeldud klassis ja näeb selle taga mõnegi n-ö tänavadriftija suundumist autosporti.

„Mitmel aastal oleme kutsunud huvilisi rajapäevadele, koostöös LaitseRallyPark´iga tegime neid vahel isegi kaks või kolm nädalas,“ sõnab Salmre. „Tulevadki noored kutid, proovivad, hakkab meeldima. Sageli tehakse esimene proov n-ö talveautoga, vana BMW või Ladaga, millega käidi jäärajal lustimas. Ühtlasi saavad nad teada, et drifti n-ö rahvaklassis (Street) sõitmiseks ei pea ülearu palju kulutama. Umbes 300 euroga on võimalik üks võistlus kaasa sõita.“

Auto ümberehitusvõimalused on Street-klassis piiratud nii kulude kokkuhoiu kui ohutuse pärast. „Kui anname liiga palju vabadusi, kasvavad kiirused ja sõit muutub algajatele ohtlikuks,“ ütleb alakomitee esimees. „Ühtlasi on Street-klass hea võimalus omandada selle spordiala põhitõed. Mõni arvab, et auto peab hirmsasti libisema, vale puha, hoopis tuleb leida pidamine, sest vastasel juhul ei ole külglibisemises liikuva auto täpne juhtimine võimalik. Ka on n-ö rahvaklass hea võimalus auto seadistamise põhitõdede omandamiseks.“

Salmre lisab, et prognoosida on keeruline, aga Street-klassi võib tänavu tulla sõitma 80 osaleja ringis. Sõitjaid lisandub ka SemiPro ja Pro klassidesse, mitmed Street-klassi sõitjad liiguvad Semipro-sse ja mitmed omakorda sealt Pro-sse. Nagu nimedest aimata, kujutab Pro tippklassi ja Semipro asub algajate ja „proffide“ vahel.

„Lätis on drifti harrastajaid rohkem, aga läheneme neile hoogsalt. Töö garaažides käib, ka nõu küsitakse palju. Ise olen samuti 24/7 driftilainel,“ sõnab Salmre. „Eks, muidugi küsitakse, kas hooaeg saab alata 14. mail nagu planeeritud. Seda ei tea, aga kui algus nihkubki, ei maksa kurvastada, jääbki rohkem aega auto ette valmistamiseks.“

Eesti driftikalender koosneb hetkel viiest võistlusest, kuid võimalikud on viiruspiirangutest tulenevad muutused. „Näiteks Põhja-Euroopa tsooni (NEZ) võistluse toimumine Eestis, tegelikult kogu NEZ-sarja toimumine, sõltub piiriülesest liikumisest. Aga kui kõik läheb hästi, korraldame Kehalas sarja etapi „Rollercoaster from Hell“ koos ülemaailmset kuulsust kogunud hüppega. Kui sõit kuulub vaid Eesti meistrivõistluste sarja, kasutame lihtsamat rada.“

Lisaks kuuluksid mitmed Eesti võistlused Balti meistrivõistluste ja Eesti ning Läti ühissarja Livonia koosseisu. Lätis toimub üleeuroopalise Drift Mastersi sarja osavõistlus. Eestist plaanib kogu Drift Mastersi sarja kaasa sõita Oliver Randalu, ühel või kahel etapil kavatsevad kaasa lüüa Ao Vaida, Mihkel Norman Tults ja Salmre. Nimetatud neljast sõitjast parim esindab Eestit FIA mootorispordimängudel oktoobris Prantsusmaal.

LOE KA NEID UUDISEID:

4. märts 2024

Alex Reimann saavutas Porsche Sprint Challenge’i PRO-AM kategooria hooaja esikoha

EST1 Racingu esisõitja Alex Reimann võitis Porsche Sprint Challenge Southern Europe´i hooaja kokkuvõttes PRO-AM kategooria ja lõpetas Sport-divisjonis kolmandal...
4. märts 2024

Paul Aron alustas hooaega poodiumikohaga

Paul Aron saavutas vormel 2 hooaja avaetapil Bahreinis põhisõidus kolmanda koha, sprindis oli ta viies. “Tunne on suurepärane,” rääkis...
3. märts 2024

Kardisportlane Markus Kajak võitis WSK etapi ja tõusis sarja kokkuvõttes poodiumile

Markus Kajak võitis WSK Super Master Series’i viimase etapi Sarno kardirajal, tõustes hooaja kokkuvõttes kolmandaks. Kvalifikatsioonis viiendat aega näidanud...
29. veebruar 2024

Nädalavahetus autospordis: superkross Eestis, Paul Aron alustab F2 hooaega

Nädalavahetusel sõidetakse Eestis superkrossi, Bahreinis algab aga vormel 2 hooaeg, kus eestlastest osaleb Paul Aron. Eestis jäävad sulailma tõttu...