2019. aastal Eesti, Balti ja Põhja-Euroopa meistriks tulnud ning 2020 hooaja vahele jätnud Mihkel Norman Tults naaseb tänavu rajale rohkem kui tuhat hobujõudu arendava Toyota Supraga.
„Olen sõitnud seitse aastat BMW-ga ja sellega kolmel aastal järjest sarju võitnud. Tahan proovida uut autot, sellist, millega on samuti võimalik võita. Uus auto tähendab ka lisamotivatsiooni,“ rääkis Tults. „Toyota Supra on Eesti driftis haruldane, kuid rahvusvaheliselt kõrgelt hinnatud. Tuleb muidugi lisada, et neljanda põlvkonna autod on muutunud üsna defitsiitseks.“
Tultsi võistlusauto ümberehitus parempoolse rooliga tänavasõiduautost algas umbes kaks kuud tagasi, esitlus toimus neljapäeval Amserv Järve esinduses. Auto ehitajaks ja peamehaanikuks võistluste ajal on Jako Pino, kes mõnel võistlusel osaleb ka sõitjana. Mootor baseerub Supra originaal 2JZ-GTE-l, kuid seda on tugevdatud ja forsseeritud. „Rohkem kui tuhat hobujõudu tähendavad, et see on Eesti ja võimalik, et ka Põhja-Euroopa võimsaim driftiauto,“ sõnas Tults. „Supra mootor on driftijate seas kõrgelt hinnatud oma võimsuse, kerguse ja vastupidavuse poolest.“
Tults lisas, et töö mootori kallal veel käib. „Mootori katsetamisel stendis selgus vajadus mõned komponendid veelgi tugevamaks teha. Nii ennetame tehnilisi probleeme ja väldime katkestamisi. Sõidutesti ei ole veel saanud teha, aga paari nädala pärast oleme rajal.“
Mootori „toodangut“ vahendavad ratastele Samsonas Motorsport´i neljakäiguline H-lülitustega käigukast ning hõlpsalt muudetava ülekandesuhtega Wintersi peaülekanne-diferentsiaal. „Käikude ja peaülekande ülekandearvude järgi saab igale rajale välja arvutada parima kombinatsiooni. Äärmiselt oluline on vältida käiguvahetusi võistlussõidu kestel – need tähendavad täiendavat eksimisvõimalust ja ajakulu.“
Veermikus kasutatakse Eesti ettevõtte Wisefab detaile, ka poolteljed on samalt tootjalt. Vedrustus koosneb Feali komponentidest, Supra originaalpidurid plaanib Tults vahetada välja Wilwoodi võidusõiduks mõeldute vastu. Auto kaalub 1300 kilogrammi ringis.
Tultsi hooaeg algab testipäevaga LaitseRallyPark´is, jätkub 4.-5. juunini toimuva Eesti ja Balti meistrivõistluste etapiga Kehalas, edasi tulevad FIA Intercontinental Drifting Cup ning Drift Mastersi (DMEC) võistlused Riias. Lisaks on plaanis stardid Valgevenes ja Gruusias.