2023. aastal toimub Eestis neli driftivõistlust, esmakordselt leiab aset drifti matsuri ehk driftifestival ning mitmed sõitjad vahetavad klassi.
Hooaeg algab 5.-6. maini Raassilla rajal toimuva „Mulgi Driftiga“, mis avab Eesti meistri- ja karikavõistluste, samuti Balti ja Livonia (Eesti ning Läti) meistrivõistluste sarjad.
“Raassillal on tehtud küll demo- ja proovisõite, kuid driftivõistlust pole aprillis avatud rajal toimunud,” rääkis EAL driftikomitee liige Kristjan Salmre. “Testsõitude põhjal ütlen, et tuleb põnev rada, kus kiirus ulatub 120 km/h-ni.”
24. juunil toimub Raassillal matsuri (festival Jaapani keeles, drift sai alguse Jaapanist). “Rada on terve päeva avatud tandemsõitudeks, kusjuures tandem ei pruugi selle ürituse kontekstis tähendada kahte autot, neid võib vabalt rajal olla kolm või rohkemgi. Samaaegselt toimub kõrvalal “parkladrift”, midagi sellist nagu oli mullune Red Bull Car Park Drift. Eesti keeles võib selle kohta öelda trikidrift.”
30. juunist 2- juulini toimub Misso lähistel võistlus “All Paremas Nurgas”. “Kasutusel on suur asfaltplats Luhamaa piiripunkti lähistel, kus on meil vaba voli teha täpselt selline rada nagu ise soovime. Viimati toimus driftivõistlus seal 2017. aastal ja publikule väga meeldis.”
11.-12. augustini Kulbilohus toimuv võistlus kuulub ka Põhja-Euroopa meistrivõistluste kavva. “Kulbilohu on teada-tuntud kui kõrguste vahega väga äge rada. Publikule toimub kõik nagu peopesal,” lisas Salmre.
Hooaja lõpetavad superfinaalid Kehalas 22.-23. septembrini. “Traditsiooniliselt toimub osa võistlusest öösõiduna. Sõitjatel on nö poolkohustuslik paigaldada autodele põhjavalgus, mida efektsem, seda parem.”
Mitmed Eesti sarja etapid sõidetakse ka Lätis ja Leedus.
Salmre tõi välja, et uuel hooajal on mitmed sõitjad liikunud edasi kõrgemasse klassi. “Street-klassist liigutakse edasi Semiprosse, Semiprost Prosse. Näiteks võistlevad eelmise aasta Semipro meister Ragnar Viinapuu ja teise koha omanik Karel Piiroja tänavu Pro-klassis.”
Pro-klassis jätkab teiste seas Birger Kiirend. “Kahe hooaja vahel vaatasime autol murekohad üle, mootorile tegime uuenduskuuri,” lausus Kiirend. “Raassilla raja avamisel käisime autot proovimas, keerasime amortisaatoreid pehmemaks ja seadistus sai hea.”
Street-klassist liiguvad Semiprosse mitu sõitjat, üks neist on Reino Kolk. “Plaan on Eestis kõik võistlused kaasa sõita ja loomulikult saavutada nii hea tulemus kui võimalik. Konkurents tuleb tänavu tugev,” rääkis Kolk.
Kolm Eesti sõitjat osalevad Drift Mastersi Euroopa meistrivõistlustel. Esimesel etapil eeloleval nädalvahetusel Iirimaal stardivad neist kaks, Oliver Randalu ja Kevin Pesur. Kristjan Salmre avaetapil ei võistle.