Toomas Kreek / Kaspar Kreek osalevad 1974. aasta Lada 1500 S-iga 27. jaanuaril algaval Monte Carlo ajalooliste autode regulaarsusrallil.
Võistlus algab kogunemissõiduga kolmest linnast: Bad Homburgist, Milanost ja Reimsist. Eestlased alustavad sõitu 27. jaanuaril Bad Homburgist. “Kogunemissõit on vana traditsioon. Ajakontrollpunkte jääb alguspunkti ja Monaco vahele kaks, lisaks kolm trassi läbimise kontrollpunkti ja graafik on tehtud suure varuga. Et seal karistus teenida, peab ikka midagi väga valesti minema,” rääkis Toomas Kreek.
Hoopis keerulisemaks läheb võistlus põhirajal, kus osalejad peavad läbima katseid korraldaja etteantud kiirusega teadmata kontrollpunktide asukohti. Kui on tegemist mehitatud kontrollpunktiga, võetakse aega sekundikümnendiku täpsusega ja iga eksitud 0,1 sekundit tähendab ühte karistuspunkti. Kui graafikus püsimist mõõdetakse GPS-iga, on mõõtetäpsus 1 sekund, kuid sekundiga eksimine tähendab kümmet karistuspunkti.
“Monte Carlo regulaarsusralli eripärana ei anna korraldaja rajalegendi, vaid raja kirjelduse,” rääkis Kreek. “Küll aga leidub erinevaid teenusepakkujaid, kes kirjelduse järgi legendi koostavad ja võistlejatele müüvad. Mõned teenusepakkujad sõidavad enne esimest võistlusautot katsed läbi ja teavitavad teeoludest.”
Toomas Kreek on küll kogenud regulaarsusrallide sõitja, kuid Monte Carlo võistlusel stardib ta esmakordselt. “Prantsuse Alpid on mulle võõras piirkond. Ega suurt aimu ei ole, mis meid täpselt ees ootab.”
Kogunemissõit algab 27. jaanuaril ja lõpeb 28. jaanuaril, põhivõistlus kestab 29. jaanuarist 2. veebruarini, ralli algus ja lõpp on Monacos. Rallile on registreerunud 267 osalejat.