Maastikusõitjad panid oskused proovile Ida-Virumaa raskel rajal

MudEstil tuli võistlejatel hakkama saada kõige erinevamate takistustega. Foto: Urve Paas

Eesti 4×4 Off-Road karikavõistluste ja superkarikavõistluste etapil MudEst tuli osalejatel hakkama saada nii metsasihtide kui karjääridega.

Ehkki Ida-Virumaal toimunud võistlus algas paduvihmas, valitses eelnenud päevadel kuiv ilm ning ka võistlustrass oli tavapärasest kuivem. “Sel põhjusel muutsime ühe põhiklassi TR-3 rada pikemaks. Kuna võistlejad kontrollaega ei mahtunud, tuli neil välja mõelda taktika, milliseid punkte rajal läbida ja millised vahele jätta,” rääkis võistluse peakorraldaja Joonas Oja.

Rohkem kui saja osalejaga võistluse rada läbis nii turbaseid alasid, metsasihte kui Sirgala karjääri kaevandusmaastikku. “Sirgala karjääri üks tõmbenumbreid on veetakistus, mida saab läbida autoga vee peal sõites – oskuslik juht suudab õige kiirusega peale minnes läbida takistuse nii, et suurema osa lõigust auto rattad veetakistuse põhja ei puuduta.“

Raja traielilõikudel läks ka mitu autot kummuli. “Ei midagi tõsist, väikesel kiirusel ümberpaiskumised, mida järskudel nõlvadel ronimisel ikka ette tuleb,” lausus peakorraldaja.

Lisaks Eesti karikavõistluste klassidele osalesid MudEstil veaoutod, UTV-d, mootorrattad ning seiklemisvõimaluse said ka turistiklassi maastikusõidusõbrad. “Osaliselt kattus lisaklasside rada põhitrassiga, osaliselt mitte. Tuleb arvestada tehnika eripäradega, näiteks veoautod igale poole ei mahu, turistiklassi eriettevalmistuseta autosid ei saa suunata takistustele, mis pole neile jõukohased.”

Off-road karikavõistlustel ja superkarikavõistlused jääb veel sõita üks etapp, Isadepäeva sõit 17.-19. novembrini Lehtses.

MudEsti tulemused

ATV Vaba: 1. K-N Racing (Jüri Juuram, Marko Rooden), CAN-AM Outlander, 2. Silindia Ehitus (Ivo Leiaru, Peep Juust), Suzuki Kingquad, 3. Mehed Marsilt (Raido Välk, Andres Raag), CAN-AM Outlander.

TR-1: 1. Team Samukas (Hendrik Lillipuu, Karl Viimsalu), Suzuki Jimny, 2. Särtsu Suuzi (Teet Tähepõld, Krister Peetmaa), Suzuki Vitara, 3. Pühajõe Puhkemaja (Gerd Simm, Tanel Pilsas), Suzuki Jimny.

TR-3: 1. Qkulgur (Priit Aus, Sven Lebert), Honda T4 Turbo, 2. Silverbeast (Erik Metsis, Kristjan Kotkas), Silverbeast 3.0, 3. Mudarakett (Rene Derrik, Priit Kasesalu), omavalmistatud.

Vaba: 1. Vuran Offroad (Alvar Rannula, Kaido Kool), Nissan Terrano, 2. Mudakoll (Üllar Ahi, Indrek Paluteder), Lada Niva, 3. Alexteam (Aleksei Gremilov, Vitali Gremilov), Suzuki Samurai.

Kõrvalklasside võitjad

Veok: Sinimäe Sohvoos(Alar Liisväli / Dmitri Matsuy / Donald Lips)

UTV: Boatworld (Taisto Kala)

Enduro: Mülkakollid (Erki Palusoo / Viljar Raudauk)

LOE KA NEID UUDISEID:

26. aprill 2024

VIDEO. Ajaloolised vormelid võistlevad tänavu Pärnus ja Riias

Ajalooliste vormelite Eesti karikavõistlused koosnevad täna kaheksast etapist, mis jagunevad neljale nädalavahetusele vaheldumisi Pärnus ja Riias. Hooaeg algab 4....
25. aprill 2024

Nädalavahetus autospordis: kodune hooaeg võtab tempo üles

Nädalavahetusel algavad rallikrossi Eesti meistrivõistlused, juhatatakse sisse drifti- ja kiirendushooaeg ning jätkuvad mitmed juba varem alanud sarjad. Rallikrossi Eesti...
25. aprill 2024

Reno Kööts võttis e-autospordi ringrajasõidus Eesti meistritiitli

Pühapäeval lõppesid S-Link GT Eesti meistrivõistlused, hooaja seitsmes ja viimane etapp sõideti rohelises põrgus ehk Nürburgringi Nordschleifel. Etapi võitis...
24. aprill 2024

Rallikrossihooaja avalöök toob rajale üle 70 sõitja neljast riigist

Laupäeval, 27. aprillil Viljandimaal Raassilla rajal toimuvale rallikrossi Eesti ja Balti meistrivõistluste avaetapile registreerus 74 sõitjat Soomest, Leedust, Lätist...