Eesti võidusõitja Ragnar Simulandi debüüthooaeg ringrajasõidus oli väga edukas. Tänu korralikule ettevalmistusele ei olnud tal probleeme kardispordist ringrajasõitu üleminekuga ning tulemuseks V1600 klassi meistritiitel. Üheksa võidusõitu, üheksa poodiumikohta, sealhulgas kolm võitu, selline oli Simulandi 2024. aasta hooaja saldo. Simuland võistles Toyota Yarisega, mida hooldas RSpartsi meeskond.
Palun räägi oma kardispordiaastatest.
Ma alustasin kardispordiga 12-aastaselt, esmalt sõitsin hobikardiga ja seejärel kolm aastat võistluskardiga. Mul on kardiaastate kohta segased tunded – olin enamasti kiire, kuid samas sattusin tihti probleemidesse ja oli ka ebaõnne. Olen võitnud erinevaid tiitleid ja üle-eelmisel aastal võitsin Eesti meistrivõistlustel Rotax Max klassis pronksi. Kardiga sõitmine oli kindlasti hea platvorm, et harjuda kiiruse ja külg-külje kõrval võidusõiduga.
Ringrajasõit. Miks just see valik ja kuidas läks sinu esimene hooaeg?
Minu arvates on ringrajasõit loogiline järgmine samm pärast kardisporti. Esimene hooaeg läks väga hästi. Plaan oli võtta seda kui harjumisaastat, kuid asi läks kohe tõsiseks ja isegi väikeses V1600 klassis oli igal etapil ootamatult palju põnevat võidusõitu. Olen oma esimeseks aastaks valitud klassiga väga rahul ja mind üllatas ka positiivselt, kui sõbralik ja hea on õhkkond telkides ja sõitjate vahel boksis. Ja muidugi olen ka rahul oma võidetud tiitliga.
Kuidas sa julgustaksid kardisõitjaid alustama ringrajasõiduga?
Ringrajaautod on lahedad, nad on kiired ja huvitavad sõita/vaadata oma kaalu ja vedrustuse tõttu. Lisaks, võrreldes vormelitega, võimaldavad kereautod tänu kaetud ratastele tihti veelgi lähedasemat külg-külje kõrval sõitu ning esimene rataste kokkupuude ei tähenda alati, et võistlus või võistlusnädalavahetus oleks läbi.
Milline Balti rada meeldis sulle kõige rohkem ja miks?
Eelnevalt olin sõitnud vaid Eesti Porsche Ringil ja tõenäoliselt seetõttu tunnen ma seal kõige mugavamalt. Bikernieki on aga väga kaunis keskkond ja rajal on huvitavaid kohtasid. Kaunase rada on kõige järsemate tõusude ja langustega. Arvan, et hetkel eelistan just Riia rada, peamiselt atmosfääri ja ainulaadsuse tõttu.
Mis on plaanis 2025. aastaks?
Kui kõik läheb plaanipäraselt ja kui kuu ning tähed õigesti joonduvad, võib mind näha võistlemas kõige konkurentsitihedamas BMW 325 CUPi klassis.
Mis on sinu unistus mootorispordis?
Ma võiksin end ette kujutada sõitmas kõrgema klassi autodega Euroopa radadel, võistlemas maailma ja Euroopa tippsõitjatega.
Keda soovid tänada?
Soovin tänada oma pereliikmeid võimaluste eest osaleda võidusõitudel. Fännid on olnud suurepärased ja see on oluline! Soovin tänada meeskonda RSparts, kes on alati pakkunud mulle head autot ja aidanud muuta 2024. aasta hooaja nauditavaks, ja eriti Mikk Maatenit, kes näib omavat erilist sisemist missioonitunnet ringrajasõidu edendamiseks. Otsime sponsoreid ja need, kes on huvitatud oma logo nägemisest mu autol, võivad mulle kirjutada!