EAL-i tehnikakomiteed asub juhtima Madis Reinup

Tehniline kontroll rallikrossil. Foto: Pille Russi

Eesti Autospordi Liidu tehnikakomiteed asub juhtima üle kümne aasta autospordis erinevates rollides tegutsenud Madis Reinup.

Varasema EAL-i tehnikakolleegiumi esimees Taavi Luik teatas möödunud aastal tagasiastumisest. EAL-i alakomiteede ja kolleegiumite tegevusjuhise järgi tähendab esimehe tagasiastumine kogu komitee või kolleegiumi senise koosseisu tagasiastumist. EAL tänab tehnikakolleegiumi tehtud töö eest.

Ühtlasi muutis EAL senise nõuandva tehnikakolleegiumi suurema otsustusõiguse ja selgemate vastutuspiirdega tehnikakomiteeks. Komitee uus esimees on aastaid võidusõiduautode ehitamisega tegelenud ning varasemalt ringrajakomiteed juhtinud Madis Reinup. Tehnikakomitee liikmeteks on Karmo Uusmaa, Martin Toom, Raul Koov ja Taavi Luik.

“Tehnikakomitee on senise toimeka tehnikakolleegiumi jätk – evolutsioon, mitte revolutsioon,” sõnas Reinup. “Tehnikakomitee eesmärk on tulevikus keskenduda kõigi erinevate autospordialade ühistele horisontaalsetele teemadele nagu sõitjate turvalisus, võistlussõidukite turvalisus ja kohtunikonna areng, lähtudes vajadusel sealhulgas rahvusvahelisel ja FIA tasandil rakendatavatest regulatsioonidest ja praktikatest.”

Reinup lisas, et tehnikakomitee peab oluliseks jätkata tihedat koostööd erinevate alakomiteedega, kes oma valdkonnas tehniliste reeglite väljatöötamise eest vastutavad ja kuhu kuuluvad alapõhised tehnikaspetsialistid.

EAL-i juhatuse esimees Janis Kaal tõi välja, et väga olulise küsimusena tuleb komiteel asuda tegelema tehniliste kohtunike võrgu laiendamise ja koolitustega. “See eeldab loomulikult vastavate vahendite eraldamist EAL-i eelarvest aga ka koostööd autospordi kõigil tasanditel vastava huvi ja isikuomadusetega inimeste leidmisel. Ühtaegu tuleb jätkuvalt investeerida tehnilise kontrolli võimekuse tõstmisesse, et oleks tagatud võimalikult aus sport kõigile selles osalejatele,” lausus Kaal.

Tehnikakomitee liikmete tööjaotus määratakse komitee siseselt lähtuvalt selle liikmete ekspertiisist. “Nii tekib selgelt jaotatud vastutus nõustamaks vajadusel spordialade juhtivaid tehnilisi eksperte. Viimased pole küll tehnikakomitee alalised liikmed, kuid võivad omakorda olla vajadusel kaasatud tehnikakomitee töörühmadesse, mis mingi spetsiifilise probleemi või probleemide ringiga tegelevad,” sõnas Kaal.

Tehnilised tingimused töötab välja alakomitee, kes esitab need tehnikakomiteele valideerimiseks. Tehnikakomiteel on vetoõigus ohutusalastes tehnilistes küsimustes. Samuti on komiteel õigus nõuda selgitusi ja teha ettepanekuid lähtudes EAL üldistest suundadest autospordi arengus, täpsustada või nõuda täpsustusi reeglite sõnastuses jms. Tehnilised tingimused ja nende muudatused kinnitab EAL juhatus.

Juhatuse otsus.

Tehnikakomitee põhimäärus.

LOE KA NEID UUDISEID:

4. veebruar 2025

Kardiklubi Aero Racing alustab kardikursustega algajatele ja edasijõudnutele

Kardiklubi Aero Racing alustab koostöös LaitseRallyPark´i ja Eesti Autospordi Liiduga individuaalkursusega, mis sobib nii alustavale kardihuvilisele kui ka edasijõudnud...
4. veebruar 2025

Jäärajahooaja algus lükkub veel edasi

Jäärajasõidu Eesti karikasarja 9. veebruarile planeeritud etapp on edasi lükatud, kuid külmenenud ilmad annavad lootust, et jäärajasari siiski toimub....
3. veebruar 2025

ES Time Tsooru rahvaralli toimub 15. veebruaril kindlasti, registreerimine jätkub

Ehkki soe talv on autospordikalendrit tugevalt mõjutanud, toimub 15. veebruarile planeeritud ES Time Tsooru rahvaralli kavandatud ajal ja mahus....
2. veebruar 2025

Patrick Enok / Silver Simm võitsid Arctic Lapland rallil SM2 arvestuses. Eestlastele Soomest kolm klassivõitu

Reedel ja laupäeval sõideti Rovaniemis autoralli Soome meistrivõistluste teine etapp Arctic Lapland Rally. 60. Lapimaa rallil oli stardis ka...