Reedel ja laupäeval sõideti Tartu, Otepää ja Lõuna-Eesti teedel Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste neljas etapp, Delfi Rally Estonia.
Eesti meistrivõistluste arvestuses said reedel Tartu Raekoja platsilt stardi 63 võistluspaari. Avapäeval läbisid võistlejad ühe ja laupäeval üheksa kiiruskatset, välja arvatud EMV9 klassi võistlejad, kes sõitsid kokku kuuel katsel.
Reede järel Delfi Rally Estoniat juhtinud Ott Tänak / Martin Järveoja keerasid laupäeva avakatsel oma Hyundai i20 Rally1 auto üle katuse ja katkestasid. Klassis EMV1 jäid laupäeval rajaäärde ka ülejäänud kaks rallile startinud võistluspaari.
Klassi EMV2 esikohale pidasid terve võistluspäeva duelli Robert Virves / Craig Drew (Škoda Fabia RS Rally2) ja Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2), millest väljusid napi sekundilise paremusega Virves / Drew. Klassi kolmas koht kuulus Gregor Jeetsile / Timo Tanielile (Toyota GR Yaris Rally2), kes jäid liidritest kümne katse kokkuvõttes maha 1.29,5.
„Suures plaanis läks meie ralli hästi ja võime rahul olla. Üritasime natukene rehvidega taktikat teha ja toimis okeilt. Mingid asjad oleks võinud enda poolt tegemata jätta, aga suures plaanis hästi. Ilma osas midagi hullu ei olnud, sest kõik, kes me lähestikku olime saime võrdselt vihma,“ võttis laupäeval üheksast katsest viis võitnud Virves võistluse kokku.
EMV3 klassis läksid kohe teistel eest kolm võistluspaari, kelleks olid Ford Fiesta Rally3 autodel sõitnud Romet Jürgenson / Siim Oja ja Patrick Enok / Silver Simm ning Renault Clio Rally3 autoga Eesti teedel esimese stardi teinud Joosep Ralf Nõgene / Aleks Lesk. Klassivõidu võtsid põnevas heitluses lõpuks Jürgenson / Oja, kes edestasid Enokit / Simmi 11,1 ja Nõgene / Leski 26,1 sekundiga.
„Kui aus olla, siis suuri ja ehmatavaid olukordi polnud. See ralli on olnud vahelduvate oludega, kus vahepeal sadas ja siis jälle mitte, mis tõid ette kohati päris rasked olud teele tekkinud roobaste osas. Rally3 autoga on nendes oludes raske kiirust läbi kanda ja on üsna riskantne ning ebamugav, kuid väga hea kogemus tulevikuks. Eestlased on olnud väga kiired ja läksime kolmekesi teistel eest ära.
Enda sõidu osas on hoog kindlasti peal olnud, kuid mis ilmselt seda natukene maha tõmbab on väikesed rumalad vead, kus saaks kiiremini sõita. Tean, et saaks kiiremini, kuid miski ei luba veel minna selle hooga, mis tahaks,“ sõnas EMV3 klassi võitnud Jürgenson kokkuvõtteks.
Esiveoliste klassis EMV4 ei olnud vastast võistluspaarile Jaspar Vaher / Sander Pruul (Ford Fiesta Rally4), kes võitsid kümnest sõidetud katsest kümme! Klassi teine koht Karl-Markus Seiel / Martin Leotootsile (Peugeot 208 Rally4), kes jäid võitjatest 43,3 sekundi kaugusele ja kolmandad olid Mark-Egert Tiits / Jakko Viilo (Ford Fiesta Rally4), kes jäid võitjatele alla 1.27,0.
„Oli päris keeruline päev vihmas ja roobastes sõites. Vahepeal oli vihm nii tugev, et vaevu oli teed esiklaasist näha ja roopad olid ääreni vett täis. Muidugi oleme sellistes oludes ka varem võistelnud, kuid see on siiski raske,“ võttis Vaher võidukalt lõppenud etapi kokku.
EMV5 klassis juhtisid võistlust neljanda katseni Emils Blums / Didzis Eglitis (Mitsubishi Lancer Evo IX), kuid pidid siis auto tehniliste probleemide tõttu rajaäärde keerama. Hooaja esimese Eestis sõidetud kruusaralli etapivõidu võtsid Aiko Aigro / Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo X), kes edestasid ralli kokkuvõttes võistluspaare Tuomas Viren / Jussi Lainet (Mitsubishi Lancer Evo X) 7.31,2 ja Alex Raadik / Harri Jõessar (Mitsubishi Lancer Evo IX) 9.28,2.
Hooaja neljanda Eesti meistrivõistluste etapi kõige põnevam heitlus toimus klassis EMV6, millest väljusid võitjatena Markus Tammoja / Henri Ääremaa (BMW M3). Avakatse järel liidrikohta hoidnud Markus Abram / Rasmus Vesiloo (BMW M3) jäid tehnilistel põhjustel rajaäärde viiendal katsel.
Klassi teise koha võtsid lõpuks Taavi Niinemets / Esko Allika (BMW M3), kes jäid võitjatest 6,3 sekundi kaugusele. Kolmandad olid Daniel Lüüding / Karmo Rander (BMW M3 E46 Compact) 2.56,9.
„Ralli oli üpris keeruline, eriti hommikul, kui tuli vihma. Katsetel küll ei tulnud hommikul, kuid väga libe oli. Teisel ringil saime nii kõvasti vihma, et kojamehed ei jõudnud ära pühkida ja tegime ka sõiduvea, kuid ralli on pikk ja siin me oleme. Kui oli märg hommikul, siis läksime oma tempoga sõitma ja kui oli kuiv, siis võis vajutada küll, sest tunne oli hea,“ sõnas Tammoja eduka ralli kokkuvõtteks.
EMV7 klassis võtsid kümne kiiruskatse kokkuvõttes klassivõidu Oskar Männamets / Holger Enok (Citroën C2 R2 Max), kes edestasid Sander-Erik Tiits / Fredi Kostikovi (VW Golf II) 57,4 sekundiga ja Madis Moor / Mihkel Reimalit (BMW 316i) 3 minuti 14,3 sekundiga.
Klassis EMV8 startinud kahest ekipaažist jõudsid finišisse mõlemad. Klassivõidu võtsid Taavi Piipuu / Oliver Mägi (BMW 116i E87), kelle edu Priit Guljajev / Gerdi Guljajev (Nissan Sunny) ees oli 9,7 sekundit.
Veoautode klassi EMV9 parimad olid Veiko Liukanen / Toivo Liukanen (GAZ51), kelle edu Martin Leemets / Andres Lichtfeldt (GAZ51) ees oli 34,2 ja Illimar Hirsnik / Tõnu Tikerpalu (GAZ51) ees 1.27,1.
„Rajakirjutamise ajal tundus, et rada on kõvasti hullem. Reede esimene katse oli auto võõras ja kaotus suur, kuid laupäevast hakkasime katsevõite noppima ja rallijumal oli meie poolt. Sai kraavis käidud, aega maha võetud ja lõpuks kukkus käigukang ka maha. Nüüd oleme võitjatena finišis. Veokaga on alati raske roopas sõita, sest see koguaeg otsib teed,“ sõnas EMV9 klassis esikoha võtnud Liukanen.
EMV Lada arvestuses olid Delfi Rally Estonia parimad Einar Visnapuu / Anti Kaljumäe (Lada VAZ 2015), kelle edu oli Rauno Plado / Marko Kaasik (Lada VFTS) ees 1.15,1 ja Erkki Visnapuu / Veiko Vares (Lada VFTS) ees 5.07,7.
Terminal autoralli Eesti meistrivõistlused jätkuvad 9. ja 10. augustil Cesise ümbruses Lätis.