Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste hooaja kolmas etapp jätkus laupäeva hommikul ja võistlejaid ootasid ees kuus kiiruskatset, millest pärast erinevaid seisakuid sõideti ära viis.
Mad-Croc Länsirannikon ralli teisele võistluspäevale läksid liidrina vastu Teemu Asunmaa / Ville Mannisenmäki (Škoda Fabia RS Rally2), kes ka ralli võitjatena finišeerisid.
Eestlastest alustasid päeva parimalt positsioonilt Egon Kaur / Allan Birjukov (Hyundai i20 Proto), kes hoidsid reede järel neljandat kohta. Kahjuks tekkis EMV1 klassi liidrikohta hoidnud eestlaste autol tehniline probleem, mille tõttu teelt välja sõideti ja katkestati. Kui meeste endiga oli kõik korras, siis nende auto läks peale väljasõitu kapoti alt põlema, kuid õnneks suudeti see pealtvaatajate abiga kiiresti kustutada.
„Lihtsalt ühel pidurdusel eest vasakul järsku midagi purunes täpselt pidurdamise hetkel. Sellest hetkest jäime reisijateks ja vasak kraaviäär tõmbas seejärel õõtsa, pooltelje jne puruks. Tagantjärgi on raske selgeks teha, et mis purunes, kuid kahtlustan piduriketast. Kui autost välja saime, siis hakkas eest tuld võtma. Lasin oma kustuti tühjaks, kuid õnneks siis kohalikud tõid ämbritega vett ja saime olukorra kontrolli alla,“ võttis Kaur juhtunu kokku RallyPinile antud intervjuus.
Kahjuks piddi päeva avakatsel rajaäärde jääma ka EMV4 klassi liidrid Jaspar Vaher / Timo Taniel (Ford Fiesta Rally4), kelle autole hüppas ootamatult ette kits.
“Nägin ühe neljanda käigu lõigu peal, et teeservas jookseb kits ja siis ta hüppas meie autole täpselt ette, nii et meil polnud midagi teha. Jäime kohe seisma, kuid eks õli tuli kuskilt välja ja auto läks põlema. Lahtine leek oli päris pikalt, kuid õnneks saime tulekustutid ja leegid maha. Eile oli tempo hea, kuid täna kahjuks ei saanudki teada, et mis oleks olnud,” võttis Vaher hästi alanud, kuid kiire lõpu saanud võistluse kokku.
Eesti meistrivõistluste arvestuses haarasid Kauri / Birjukovi katkestamise järel ohjad Urmo Aava / Janno Siitan (Subaru Impreza STi N11), keda jälitas duo Patrick Enok / Silver Simm (Ford Fiesta Rally3) ja Joosep Ralf Nõgene / Aleks Lesk (Renault Clio Rally3), kes omavahel sekund sekundis heitlust pidasid.
Aava / Siitan näitasid katsetel ka absoluudi TOP3 aegu ja lõpetasid ka ralli absoluutarvestuse kolmandal kohal. Eesti meistrivõistluste arvestuses esimest korda Soomes sõidetud etapi arvestuses kuulus nendele esikoht EMV5 arvestuses ja ka absoluutklassis EMV1. Ralli üldvõitjatest jäid Eesti meistrivõistluste võitjad lõpuks maha 1.27,2.
“Mulle meeldis selle võistluse vaheldus, et reedel asfaldil ja need laupäevased katsed olid kõik omamoodi erinevad. Oli põldude vahel ja oli sellist päris Soomet, kus tee alt ära kukub. Väga kihvt ralli ja kui võimalust on ma tuleks kindlasti tagasi. See sõitja, kes ma olin 25-30 aastaselt, kes ründas igat kurvi, siis täna ma seda ei tee ja võib olla see polegi üldse halb lõpptulemuse mõttes,“ võttis õnnelik Aava võistluse kokku.
/Täpsustud lõik, EMV arvestuses sai punkte kolm rallipaari./ EMV2 klassis võitsid Fredrik Grahn / Jonad Magner (Škoda Fabia R5), Kaspar Kasari / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally2) ja Kees Burgeri / Teemu Armineni (Škoda Fabia R5) ees.
Kuni kuuenda kiiruskatseni kestnud põnevast duellist EMV3 klassi esikohale väljusid lõpuks võitjatena Enok / Simm, sest kuuest katsest neli võitnud ja uue autoga head sõitu teinud Nõgene / Lesk pidi kahjuks ralli lõpu eel katkestama kütusepumba rikke tõttu.
„Esimene katse õnnestus reedel hästi ja tunne oli olemas. Teisel katsel ei oskagi öelda, et mis see oli, ei suutnud endast maksimumi anda. Üldjoontes oli siiski positiivne. Täna hommikupoole tundus sõit täitsa okei, kuid ajad ei vastanud sellele, kuigi olime üsna ühes sekundis. Päeva teine pool õnnestus paremini ja saime auto seadistused ka paremaks. Üldjoontes võib rahul olla ja Joosep Ralf oli ka väga tubli ning kahju, et tal tehnilise viperuse tõttu lõpuks nii läks. See näitab, et võiks tulla täitsa põnev hooaeg,“ võttis Enok Soome teedel klassivõiduga lõppenud võistluse kokku.
EMV3 klassivõidu võtnud Enok / Simm edestasid lõpuks lähimaid konkurente, kelleks olid Toomas Triisa / Laur Merisalu (Ford Fiesta Rally3) 5 minuti ja 29,3 sekundiga. Klassi kolmas koht kuulus 6.25,9 kaotusega võistluspaarile Kristjan Kajakas / Ari Tiukkanen (Ford Fiesta Rally3).
EMV4 ja Estonian Junior Challenge klassides olid hooaja kolmanda etapi parimad Kevin Lempu / Hendrik Kraav (Ford Fiesta Rally4), kes edestasid Mark-Egert Tiitsu / Jakko Viilot minuti ja 14,5 sekundiga. Kui reedel võitis kõik katsed laupäeval katkestanud Vaher, siis teisel võistluspäeval Lempu.
„Kindlasti siiamaani minu kõige parem sõit. Uskusin legendi ja mul oli julgust kiiretes kohtades ja nukkidel. Kindlasti oleks saanud mõned kohad julgemini ja teistes jälle tagasi hoida, aga üldpilt oli hea ja ise olen väga rahul,“ võttis hooaja teise Estonian Junior Challenge etapivõidu võtnud Lempu Soome etapi kokku.
Aava / Siitan järel said EMV5 klassis teise koha meistrivõistluste liidrid Emils Blums / Didzis Eglitis (Mitsubishi Lancer Evo IX). Lõunanaabrid kaotasid eestlastele minuti ja 2,7 sekundiga. Klassi kolmas koht võistluspaarile Kalvis Blums / Ralfs Lipstoks (Mitsubishi Lancer Evo VI), kaotusega 1.12,8.
EMV6 arvestuses võtsid hooaja esimese etapivõidu Markus Tammoja / Henri Ääremaa (BMW M3 E36), kes edestasid Taavi Niinemetsa / Esko Allikat (BMW M3 E36) 14,3 sekundiga. Klassi kolmandad olid 1.28,8 kaotusega EMV6 klassi punktitabeli liidrid Markus Abram / Rasmus Vesiloo (BMW M3 E46 Compact).
Väga põneva lõpuga EMV7 klassi esikoha napsasid viimasel katsel Sander-Erik Tiits / Fredi Kostikov (Volkswagen Golf II). Vaid sekundiga jäid neist maha lõunanaabrid Madars Dirinš / Gints Lasmanis (Honda Civic Type-R), kes jätkavad hooaja kokkuvõttes esikohal. Klassi kolmandad olid Soome teedel Joonas Palmisto / Jan Nõlvak (Volkswagen Golf II), kes kaotasid lõpuks seitsme sõidetud katsega kaasmaalastele 29,5 sekundiga.
EMV8 klassis lõpetas rallile startinud neljast võistluspaarist kolm. Klassivõidu võtsid ajaloolisel Soome etapil Tiit Keldo / Jaagup Toome (Ford Fiesta R2). Teisena lõpetanud Rauno Plado / Marko Kaasik (Lada 1600) kaotasid võitjatele 4.01,3 ja Taavi Piipuu / Oliver Mägi(BMW 116i E87) 4.45,4.
Mad-Croc Länsirannikon ralli tulemused leiab SIIT.
Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste hooaeg jätkub 5.-7. juulini sõidetava Rally Estoniaga.