Jaspar Vaher ja Sander Pruul sõitsid end ERC Ungari rallil poodiumile

Jaspar Vaher / Sander Pruul said EM-etapil klassi teise koha. Foto: @World / Red Bull Content Pool

Aprilli teisel nädalavahetusel alustati Ungaris autoralli Euroopa meistrivõistluste (ERC) hooajaga. Eestlased Jaspar Vaher ja Sander Pruul saavutasid ERC Junior sarjas kõrge teise koha. Üldvõidu noppisid endale Rumeenia rallipaar Simone Tempestini ja Itu Sergiu.

17-aastasele Vaherile oli Ungari ralli esimene ralli väljaspool Balti riike ning kohe õnnestus temal ja kaardilugejal Sander Pruulil poodiumile jõuda. Vaher/Pruul haarasid ERC Junior klassis liidri positsiooni kohe peale esimest katset ning püsisid seal kuni viienda kiiruskatseni. Kuuendal katsel tabas eestlasi ebaõnn ning kohe katse alguses oli vaja rehvi vahetada, mistõttu läks neil kaduma üle kahe ja poole minuti. Oma klassis langeti rehvi purunemise tõttu kolmandale kohale. Pühapäeval suudeti koha võrra tõusta ning ralli lõpetati punktikatse võidu ja teise kohaga. Kokku võitis Vaher 13-st kiiruskatsest neli, seal hulgas ka punktikatse, mille saab võitja viis punkti.

„Kokkuvõttes peame ralliga väga rahule jääma. Teine ERC ralli ja sellisel keerulisel võistlusel lõppu jõuda on väga hea tunne. ERC Junior klassis on kiired kutid koos ja ei saa öelda, et konkurents nõrk oleks, sest kõik võivad siin kiiresti sõita. Koostöö M-Sport meeskonnaga oli väga hea ja autoga mingeid probleeme polnud. Järgmise stardi ERC sarjas teeme loodetavasti Eesti etapil, sest Kanaaride jaoks pole vahendeid ja Rootsis ei saa starti vanuse tõttu,“ rääkis Vaher.

Teise Eesti ekipaaži Karl-Markus Sei ja Tanel Kasesesalu ralli ei kestnud kaua. Sei/Kasesalu hoidsid teise katse järel ERC Junior klassis viiendat kohta, kuid kolmandal katsel tehtud sõiduvea tõttu tuli ralli pooleli jätta. “Olen väga pettunud, plaan oli ralli kindlalt lõpetada ja kogemusi koguda, kuid saime kokku sõita ca 30 km. Vaadates videost järgi, oli süütu auk teele tekkinud, mida recce ajal ei olnud näha. Viskas auto nina peale ja auto sai nii kõva löögi, et ei olnud võimalik nii kiirelt korda teha. Paraku rallis selliseid asju juhtub ja tuleb vigadest õppida. Tänan kõiki pöidlahoidjaid ja toetajaid. Järgmisena stardime Kanaaridel,” võttis Sei enda lühikese nädalavahetuse kokku.

Põhiklassis jätkus draamat kuni viimase katseni

Ralli ja hooaja üks suurfavoriite norralane Mads Östberg jäi tervise tõttu viimasel hetkel rallilt kõrvale. Nädala alguses tekkis Norra rallisõitjal kopsudesse põletik, mis alguses tundus ravile alluvat, kuid reede hommikul tundis Östberg kopsude piirkonnas tugevat valu ning ralli meditsiiniline personal viis ta kohalikku haiglasse.

Kvalifikatisoonikatse võitsid poolakad Mikolaj Marczyk/Szymon Gospoddarczyk ehk nemad said laupäeval endale 15. stardipositsiooni. Hilisemad rallivõitjad Tempestini/Sergiu platseerusid kvalifikatsioonis teisel ning hiljem rallil teise koha saanud prantslased Mathieu Franceschi/Andy Malfoy olid seal kolmandad.

Ralli algas reedel, kui sõideti 2,05 km pikkune linnakatse, mille võitsid Erik Cais/Igaor Bacigál. Õigeks võidusõiduks läks aga laupäeval, kui kavas oli kuus kiiruskatset. Lõunapausiks juhtisid rallit Mikko Heikkilä/Kristian Temonen. Talle järgnesid lätlased Mārtiņš Sesks/Renārs Francis (+0,4), Tempestini/ Sergiu (+3,0). Laupäevase teise ringil tõusis korraks ralli liidriteks ka lätlased Sesks/Francis, kuid viimasel katsel suutsid soomlased Heikkilä/Temonen selle koha tagasi võtta ning minna pühapäevale vastu liidritena. Edu Läti ekipaaži ees oli 2,3 sekundit ning kolmandal kohal olevad rumeenlaste ees 6,3 sekundit.

Pühapäev algas kahe Heikkilä/Temoneni katsevõiduga ja soomlaste edu oli suurenenud 10,1 sekundi peale. 10. kiiruskatsel tabas soomlasi aga ebaõnn. Nimelt kadus nende autol keset katset ratast alt ära, mis omakorda lõhkus ära auto vedrustuse ja soomlastel tuli ralli pooleli jätta.

Heikkilä/Temoneni katkestamise järel tõusid ralli liidriteks Sesks/Francis, kes vahepeal olid langenud neljandale kohale. Kuid ka nemad ei pääsenud katkestamisest. Eelviimasel katsel tegid lätlased sõiduvea, mis lõhkus autot liiga palju ehk ka neil jäi ralli lõpetamata.

Enne viimast katset tõusid liidriteks Tempestini/ Sergiu, kes lõpetasid ralli võitjatena. Teisest kohast hoidsid punktikatse eel tugevalt kinni tiitlikaitsjad Hayden Paddon/John Kennard, kuid rehvi purunemise tõttu langeti lõpuks neljandale kohale. Poodium teise koha hõivasid Franceschi/Malfoy ning kolmandaks tõusid kohalik ekipaaž Miklos Csomos/Attila Nagy.

Järgmine ERC etapp toimub 2.-4. maini Kanaaridel.

Jaspar Vaher ja Karl-Markus Sei on Team Estonia Autosport 2024 liikmed.

LOE KA NEID UUDISEID:

16. mai 2024

Rallikrossi Eesti meistrivõistlused jätkuvad põnevate sõitudega Kulbilohus

Rallikrossi Eesti meistrivõistluste teine etapp sõidetakse laupäeval, 18. mail Elva lähedal Kulbilohus. Kõige rohkem osalejaid on eelregistreerunud krosskartide Xtreme...
16. mai 2024

EAL kuulutab välja konkursi rallikomitee esimehe leidmiseks

EAL kuulutab välja konkursi rallikomiteele uue esimehe leidmiseks. Komitee senine juht Emilia Abel astub tööülesannete suurenemise tõttu 31. mail...
16. mai 2024

MOMU uus eksponaat – legendaarse spordireporteri Gunnar Hololei Volga

MOMU Mootorispordi Muuseumi kogu täienes hiljaaegu uue eksponaadiga, milleks on legendaarsele mootorispordi kommentaatorile Gunnar Hololeile kuulunud Volga. Gunnar Hololei...
15. mai 2024

Majanduslikel põhjustel ära jäänud Võru rallit asendab Lätis sõidetav Cēsise ralli

Algselt 7. ja 8. juunile planeeritud, kuid majanduslikel põhjustel ära jäävat Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste hooaja neljandat etappi, Võru...