Läinud pühapäeval jätkati S-LINK GT Eesti meistrivõistluste sarjaga, kui sõideti Suurbritannias asuval klassikalisel Donington Parki ringrajal teine etapp.
Ametlikest vabatreeningutest võttis osa 76 sõitjat, kõigi sõitjate peale läbiti vabatreeningutel seekord kokku 11 086 ringi. Nagu eelmiselgi etapil, ostus vabatreeningus sõitnutest kiireimaks Reno Kööts (McLaren 720S EVO).
Sprint. Pareki võit
Sprindisõidu kvalifikatsiooni võitis Juss Parek (McLaren 720S EVO), tema järgi sõitnud Köötsi ringiaeg tühistati rajapiiride ületamise tõttu. TOP 19 mahtus ühe sekundi sisse.
Parekul polnud sprindi kõige parem start võrreldes Risto Kappetiga (McLaren 720S EVO,) kuna raja esimene kurv on paremale, see andis Parekule eelise. Esimesed kurvid läbis edukalt terve võistlejaterivi.
Teise ringi lõpus, tagasipöördes, madistasid Mario Haugas (McLaren 720S EVO) ja Joosep Laiksoo (McLaren 720S EVO), vahetades korduvalt positsioone.
Esimesed kaks, Parek ja Kappet sõitsid teistelt vaikselt eest ära. Kolmandana sõitnud Rudi Reinkort (BMW M4 GT3) oli esimene, kes ei sõida McLareniga.
Mõned ringid hiljem möödus Jõffert tagasipöördes Siim Nöörist (BMW M4 GT3). Selleks ajaks oli Kööts, kes alustas sõitu eelviimaselt kohalt, jõudnud 20. koha piirimaile.
Ring hiljem sooritas Max Kurg (McLaren 720S EVO) väga oportunistliku manöövri, kui sööstis tagasipöördesse Rainer Valingu (BMW M4 GT3) vastu. Paraku kaotasid mõlemad lõpuks sellega oma koha Johannes Moorile (McLaren 720S EVO).
Kui liidriduo suundus viimasele ringile, siis tagasipöördes lükati teelt välja Rainis Värv (Aston Martin V8 Vantage). Stardisirgele jõudes madistasid Kööts ja Mihkel Pari (McLaren 720S EVO), kes silmad ruutus peas hakkas Köötsi vastu oma kohta kaitsma, toimus kontakt, mille tagajärjel Kööts lendas seina.
Parek lõpetas sõidu esimesena, tähistades sellega hooaja esimest võitu. Kappet võttis hooaja esimese poodiumikoha, tema järgi lõpetas poodiumil esimest korda piloot muu autoga kui McLaren, see on Reinkort BMW-ga.
AM klassi sprindisõidu võitis Janar Tiitus (McLaren 720S EVO), teisena lõpetas pahandust korraldanud Pari ja kolmanda koha sai David Sultanjants (Ferrari 296 GT3).
Põhisõit. Vihm lisas vürtsi, kuid TCM Pizzapoisid võttis ikka oma
Põhisõidu kvalifikatsioon toimus Briti ilmastikule iseloomulikes oludes, see tähendab, et võistlejad pidid toime tulema niisketes oludes. Kui fooris süttis rajale minekut lubav tuli, mindi koheselt rajale, et tingimustega kohaneda ja rada kuivaks sõita.
Esimesena sai aja kirja Valing. Mida rohkem sõideti, seda kiiremaks rada muutus, sellega paranesid ka ajad. Nüüd oligi õhus küsimus, kes ajastab oma kiire ringi viimasele sekundile. Minut enne lõppu paugutas Laiksoo aja alla 1.29, siis tuli Kööts, kes sõitis ligi 0,4 sekundit kiiremini.
Nende vahele mahtusid veel Parek ja Gert Raudsepp (McLaren 720 EVO). Lisaks neile suutsid alla 1.29 sõita veel Reinkort ja Kappet.
Võistlejad saadeti soojendusringile, kui rajal sadas korralikult vihma.
TCM Pizzapoisid, ehk Parek ja Kööts, olid kõrvuti ja sai täiesti võrdse stardi, Kööts pidurdas hiljem, et väliskurvis rohkem Pareku kõrvale pääseda, aga Parekul oli trajektoorieelis.
Esimese ringi lõpus olid Haugas ja Eke Tom Paat (McLaren 720S EVO) heitlemas koha nimel, võitlus jätkus järgmise ringi alguseni. Esimesse kurvi sisenedes panid nad küljed kokku ja Haugas pidi seejärel murult lisa võtma.
Teise ringi lõpus möödus viimases kurvis Tanel Kasesalu (Ferrari 296 GT3) Ruben Voltist (Ferrari 296 GT3), kuid 4. ringi esimeses kurvis eksis Kasesalu pidurdusel, sõitis rajalt välja ja kaotas sellega kolm kohta.
Mõned ringid hiljem tabasid Tiitust raskused, kui 4. kurvis möödus temast julge manöövriga Rain Laupa (McLaren 720S EVO) ja teda hakkas kimbutama Kaspar Koorits (McLaren 720S EVO).
Kui 15 minutit läbitud, oli esiviisik ülejäänud võistlusrivi eest ära libisenud. Selle rongi veduriks oli Reinkort, kes kaotas esiviisikule 10 sekundit.
9. ringi alguses toimus kontakt Kasesalu ja Pari vahel, viimane lükatakse spinni ja langes sellega 27. kohale. Mõned ringid hiljem oli Kasesalul jälle tegevust, kui Jõffert möödus temast esimeses kurvis.
Laiksoo oli jäänud maha TCM Pizzapoistest, kuid teda püüdsid nüüd Euronics STR tiimi sõitjad Kappet ja Raudsepp. Koorits sai lõpuks mööda Tiitusest, keda ta pingestas juba mitu ringi.
Kööts oli sisse lükanud lisakäigu ning hakanud Parekule pinget peale panema.
Hetkel, kui oli jäänud sõita veel pool tundi, oli olukord rajal uuesti elavnenud, kohaheitluseid toimus igal pool rajal. Laupa tõusis 6. kohale, möödudes raskustes Reinkortist, kuid Laupa eksis mõned kurvid hiljem ning kukkus 12. kohale. Mõned ringid hiljem proovis oma õnne Haugas, kes sooritas möödumise Reinkortist. Mõned kurvid hiljem kaotas Reinkort koha ka tiimikaaslasele Kooritsale.
15 minutit enne lõppu, kui enam ei sadanud, pilvisus oli hõrenenud, päike loojus taamal ja valgus hämardus, liikusid ikka veel paarisrakendis TCM Pizzapoisid. Nende edu Laiksoo ees oli kasvanud juba 13 sekundini. Laiksoo suutis omakorda tekitada endale veidi hingamisruumi Euronics STR sõitjate ees.
Esimesena esiviisiku sõitjatest külastas boksiteed Kappet, järgmisel ringil vastasid Parek, Laiksoo ja Raudsepp. Kappeti varajane boksipeatus kandis vilja, sest kui Laiksoo ja Raudsepp boksist väljusid, oli Kappet neist ette jõudnud. Suurimaks kaotajaks oli Laiksoo, kes kukkus teiste sõitjate tegemata peatusi arvestades sisulisele 5. kohale.
Lõpuks saabus boksi ka Kööts. Samal ajal kui Kööts liikus veel boksiteel, oli Parek jõudnud stardisirgele. Rajale naastes olid TCM Pizzapoisid sõitjad esimesse kurvi minnes kõrvuti, kuid Köötsi oskuslik manööver andis talle võimaluse Pareku vastu. Parek jättis täpselt piisavalt ruumi ning Kööts suutis sisekurvist mööduda ja sisulise liidrikoha endale võtta.
Sellises järjestuses tuldi ka lõpuni. Kööts võttis hooaja kolmanda sõiduvõidu, Parek lõpetas teisena, kindlustades TCM Pizzapoistele hooaja teise järjestikuse põhisõidu kaksikvõidu. Kolmandana lõpetas Kappet, kellele oli see teine järjestikune poodiumikoht.
AM klassis võidutses Ragnar Simuland (Mclaren 720S EVO) Tiituse ja Juss Kaarepere (Porsche 911 GT3R) ees.
Järgmine etapp toimub Watkins Gleni ringrajal juba 25. veebruaril.
NB! Kõik tulemused on esialgsed kuni protestide lahendamiseni.